Home > νέα > «Το έργο «οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης» δεν περιλαμβάνεται μέχρι σήμερα στο Στρατηγικό Πλαίσιο επενδύσεων Μεταφορών»

«Το έργο «οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης» δεν περιλαμβάνεται μέχρι σήμερα στο Στρατηγικό Πλαίσιο επενδύσεων Μεταφορών»

Απαντήσεις του Υπ. Υποδομών δίνει στη δημοσιότητα ο βουλευτής Δ. Κυριαζίδης

«Το έργο «οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης»

δεν περιλαμβάνεται μέχρι σήμερα

στο Στρατηγικό Πλαίσιο επενδύσεων Μεταφορών»

 

 

ΕΝΤΟΝΗ κριτική προς τον [σύντροφο βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Δράμας] ασκεί ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδης, αναφορικά με την επίσκεψη του υπουργού Οικονομικών κ. Τσακαλώτου στη Δράμα, για όσους οδηγήθηκαν «από μέρους του στην Εισαγγελία, Αστυνομία επειδή του άσκησαν δημόσια κριτική κτλ.).

Με δημόσιες δηλώσεις του, σημειώνει επίσης ο κ. Κυριαζίδης ότι έγινε αναφορά από τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Καραγιαννίδη, σχετικά με τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης και δίνει στη δημοσιότητα τις απαντήσεις που δίνει το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, όπως και τα, σχετικά με το πιο σημείο βρίσκονται οι μελέτες και η ένταξη του έργου.

Σύμφωνα λοιπόν με απάντηση που έδωσε στις 20 και 21 Φεβρουαρίου και με τα υπ. αριθμ. 22266 και 22591 έγγραφα, το Υπ. Οικονομίας επισημαίνει ότι:

[α. “Προκειμένου ένα έργο να τύχει συγχρηματοδότησης από Τομεακό ή Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020 πρέπει να περιλαμβάνεται στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025 (ΣΠΕΜ). Το έργο «οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης» δεν περιλαμβάνεται μέχρι σήμερα στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών”. Έχει υποβληθεί από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ με π/υ 200 εκ. ευρώ ώστε να ενταχθεί στο υπό αναθεώρηση ΣΠΕΜ. Σε ότι αφορά την εκπόνηση της απαραίτητης μελέτης η συγχρηματοδότηση της από Τομεακό ή Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ είναι εφικτή εφόσον ενταχθεί ως υποέργο ενός κυρίως έργου. Στην παρούσα φάση επιπλέον οι αντίστοιχοι άξονες των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων δεν έχουν διαθέσιμους πόρους τους ώστε να είναι εφικτή η ένταξη του συγκεκριμένου έργου για συγχρηματοδότηση. Ειδικότερα: Σε ότι αφορά στο τομεακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης και σύμφωνα με την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π., το αναφερόμενο στην Ερώτηση έργο δεν είναι επιλέξιμο από το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ, δεδομένου του ότι δεν αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου”.

β. Το έργο “οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης”, για την ένταξη του ως νέου έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) απαιτείται η υποβολή συγκεκριμένης πρότασης από τον αρμόδιο φορέα χρηματοδότησης, που είναι τα Υπουργεία και οι Περιφέρειες της χώρας, οι οποίοι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους δύνανται να ζητήσουν, τεκμηριωμένα, τη χρηματοδότηση έργων δημοσίων επενδύσεων, που συνδέονται με την άσκηση της τομεακής πολιτικής τους ή υλοποιούνται εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφέρειάς τους.

Εν συνεχεία η πρόταση αξιολογείται από την αρμόδια υπηρεσία (Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων) του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και οι όροι που τίθενται στην εκάστοτε ισχύουσα, Εγκύκλιο για την έγκριση και χρηματοδότηση του ΠΔΕ, εκδίδεται Υπουργική απόφαση εγγραφής στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ειδικότερα για το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ (ΕΣΠΑ) θα πρέπει να εκδοθεί απόφαση ένταξης πράξης στο ΕΣΠΑ 2014-2020, η οποία και σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 27 του νόμου 4314/2014  «Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020……», αποτελεί αυτοδίκαια πρόταση εγγραφής στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ.

Σημειώνουμε ότι για το συγκεκριμένο έργο δεν έχει υποβληθεί πρόταση μέχρι σήμερα για την ένταξή του στο ΠΔΕ.]