Home > νέα > Ερωτηματικά για τα κριτήρια με τα οποία έγιναν οι συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Δράμας

Ερωτηματικά για τα κριτήρια με τα οποία έγιναν οι συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Δράμας

Ερώτηση του βουλευτή Δράμας Αν. Νικολαΐδη

Ερωτηματικά για τα κριτήρια

με τα οποία έγιναν οι συγχωνεύσεις

τμημάτων σε σχολεία της Δράμας

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ Βουλή και προς το Υπ. Παιδεία, κατέθεσε ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, σχετικά με το ζήτημα των συγχωνεύσεων τμημάτων που έχουν γίνει σε Τμήματα σε σχολεία του Νομού.

Μάλιστα ο κ. Νικολαΐδης, κατέθεσε τις διαμαρτυρίες του Δήμου Κ. Νευροκοπίου για την υποβάθμιση του Δημοτικού σχ. Βώλακα, όπως και την αναφορά του Γυμνασίου με Λ.Τ. Νικηφόρου, σύμφωνα με την οποία κρίνεται απαραίτητη η λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού Λυκειακών Τάξεων Γυμνασίου Νικηφόρου Δράμας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Νικολαΐδης αναφέρθηκε στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις υποβαθμίσεις σχολείων, στην ανάγκη διατήρησης των ολιγομελών λυκειακών τμημάτων κατευθύνσεων, καθώς και στα άγονα μαθητικά δρομολόγια για τα παιδιά Α’ και Β’ τάξης Δημοτικού.

Στην ερώτησή του, ο κ. Νικολαΐδης, ανέφερε ότι «δημιουργούνται ερωτήματα για τα κριτήρια με τα οποία αποφασίστηκαν οι συγχωνεύσεις και αν αυτές έγιναν οριζόντια, χωρίς εκπαιδευτικά κριτήρια ή μόνο με οικονομικούς όρους (μείωση δαπανών και αναγκών, δημιουργία πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό). Ιδιαίτερα στον Νομό Δράμας οι συγχωνεύσεις έγιναν χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, γιατί υπάρχει εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και σχολικές αίθουσες για να ικανοποιήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες».

Στο πλαίσιο συζήτησης της ερώτησης, ο κ. Νικολαΐδης μίλησε για τη σύμπνοια με την οποία αντιμετωπίζουν οι θεσμικοί εκπρόσωποι της Δράμας τα συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν την Παιδεία στον τόπο μας, με αφορμή το γεγονός ότι αντίστοιχη ερώτηση κατατέθηκε και από τον Βουλευτή της Ν.Δ. κ. Δημήτρη Κυριαζίδη.

Όπως ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης, «έχουμε καταφέρει στη Δράμα αυτή τη στιγμή και σε αυτό το ζήτημα, τρεις Βουλευτές από τρία διαφορετικά κόμματα να είμαστε στον ίδιο δρόμο. Αυτό έλειπε από τη Δράμα και την πήγε πολλά χρόνια πίσω».

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο κ. Νικολαΐδης έθεσε ερωτήματα σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, ζητώντας να πληροφορηθεί με ποια κριτήρια αυτές πραγματοποιήθηκαν, ποιος τις αποφάσισε και αν αυτός που έλαβε την απόφαση γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και ήρθε νωρίτερα σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.

Επιπλέον, συνέδεσε τις αποφάσεις που έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το Δημογραφικό, λέγοντας τα εξής: «Την επόμενη φορά που κάποιο μέλος της κυβέρνησης ή βουλευτής της συμπολίτευσης μιλήσει για το Δημογραφικό και τις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν, καλό είναι να θυμάται ότι το Υπουργείο Παιδείας με τις επιλογές του ωθεί τις νέες και τους νέους να φύγουν από τον τόπο τους. Με την υποβάθμιση της Παιδείας οι οικογένειες με μικρούς μαθητές έχουν έναν ακόμη λόγο για να επιλέξουν να ζήσουν σε κάποια άλλη περιοχή ακόμα και στο εξωτερικό».

Πλήθος κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του γραφείου του κ. Νικολαΐδη, ο ίδιος έχει λάβει το τελευταίο χρονιά διάστημα πρωτοβουλίες σχετικές με το θέμα της Παιδείας στο Ν. Δράμας και αυτές είναι:  Κατάθεση αναφοράς στις 28 Ιουνίου 2024 για την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Βώλακα από 5/θέσιο σε 4/θεσιο.

Κατάθεση αναφοράς στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 για την έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού Λυκειακών Τάξεων Γυμνασίου Νικηφόρου

Κατάθεση ερώτησης στις 16 Σεπτεμβρίου 2024 για τους άγονους διαγωνισμούς και την έλλειψη ασφάλειας στις μαθητικές μετακινήσεις μαθητών Α’ και Β’ Τάξης Δημοτικού στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας