Από τα έργα φυσικού αερίου και όχι μόνο…
Εξαγριωμένοι οι Δραμινοί
με τους δρόμους της πόλης
οι οποίοι είναι γεμάτοι λακκούβες!
Με τις βροχές των ημερών η διάβαση στην πόλη έχει καταντήσει Γολγοθάς!
Του Θανάση Πολυμένη
ΕΞΑΓΡΙΩΜΕΝΟΙ είναι οι Δραμινοί πολίτες από την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της πόλης. Τα έργα φυσικού αερίου που έχουν ξεκινήσει εδώ και πάνω από ένα χρόνο πλέον, αφήνουν πίσω τους δυστυχώς πολλές λακκούβες και αυτό έχει δυσχεράνει απίστευτα την κυκλοφορία στην πόλη.
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο σε ένα ή δύο σημεία, αλλά σε όλη την πόλη, καθώς τα έργα προχωρούν. Πλέον, εκτός από ελάχιστους δρόμους στο στενό κέντρο της πόλης γύρω από την αγορά και την πλατεία Ελευθερίας, οι υπόλοιποι έχουν γεμίσει με λακκούβες τέτοιες, που δημιουργούν πραγματικό πρόβλημα, τόσο στην κυκλοφορία κάθε είδους οχημάτων και κυρίως μηχανάκια, όσο και στους πεζούς, οι οποίοι δεν ξέρουν πώς να κινηθούν.
Το ζήτημα εντείνεται ακόμα περισσότερο αυτές τις μέρες με τις βροχές, καθώς όχι μόνο τα χώματα γίνονται λάσπη, αλλά οι λακκούβες ανοίγουν ακόμα περισσότερο, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν και τα προβλήματα.
Το πρόβλημα είναι αρκετά μεγάλο και το έθεσαν και δημοτικοί σύμβουλοι της Δράμας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας. Και βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, λακκούβες υπάρχουν και σε αρκετά σημεία και από διάφορα μικρά έργα της ΔΕΥΑΔ.
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΔ κ. Χατζηγιάννης, στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, τόνισε ότι έχει δεσμευθεί ένα κονδύλιο αποκλειστικά για το θέμα αυτό και αρκετά σύντομα η δημοτική επιχείρηση θα αναλάβει να τις κλείσει όπως πρέπει στο επόμενο χρονικό διάστημα. Όμως η ΔΕΥΑΔ μπορεί να κλείσει μόνο δικά της έργα και όχι του φυσικού αερίου.
Το φυσικό αέριο
Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι εργασίες από την εγκατάσταση του δικτύου φυσικού αερίου, που ήδη έχουν επεκταθεί σε μεγάλο μέρος της πόλης. Δυστυχώς, όταν ολοκληρώνονται οι εργασίες αυτές, τα κανάλια που ανοίγονται δεν κλείνουν όπως πρέπει να κλείσουν, ή αργούν να κλείσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Είναι γνωστό ότι παλαιότερα, ο δήμαρχος είχε καταφύγει στην Εισαγγελία Δράμας ώστε να διευθετηθεί κάπως το ζήτημα αυτό, παρ’ όλα αυτά όμως μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να έχουμε κανένα νεότερο απ’ αυτή την υπόθεση. Αν δηλαδή η δικαιοσύνη έχει κινηθεί προς κάποια κατεύθυνση.
Οι διαμαρτυρίες των Δραμινών έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο, που ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, αναγκάστηκε προχθές να ανεβάσει ένα σχετικό βιντεάκι με δηλώσεις του στο διαδικτυακό του προφίλ, όπου αναφέρει μεταξύ άλλων: «Με βάση τον νόμο δεν απαιτείται καμία άδεια από τους Δήμους για τα έργα που γίνονται. Κατανοούμε και αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που προκύπτουν στους δρόμους της Δράμας από τα έργα Φυσικού Αερίου και δε θα δεχτούμε άλλη ταλαιπωρία. Έχουμε ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη και στον αρμόδιο Υπουργό. Είμαστε δίπλα στους συμπολίτες μας!!!»
Ποια είναι η λύση;
Παρ’ όλα αυτά όμως, θα πρέπει να πούμε ότι αυτό δεν αρκεί. Ξέρουμε, ότι η δικαιοσύνη κινείται με αργούς ρυθμούς και δεν θα μπορέσει να δώσει άμεσες λύσεις. Ό,τι και να κάνει η Εισαγγελία, το ζήτημα αυτό θα αργήσει να εξεταστεί και δεν θα έχει νόημα πια, αν και εφόσον όταν η υπόθεση αυτή φτάσει στην αίθουσα των δικαστηρίων, αν φτάσει.
Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι ενέργειες μπορεί να γίνουν, ούτε και αν ο αρμόδιος υπουργός μπορεί να κάνει κάτι. Θα μπορούσε για παράδειγμα ο αρμόδιος υπουργός – προεκλογικής περιόδου γαρ – να πιέσει τη ΔΕΔΑ και αυτή να πιέσει τους εργολάβους να κλείνουν σωστά τις λακκούβες στη Δράμα ή στην Καβάλα και αλλού;
Κομμάτι δύσκολο! Παλαιότερα, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΔ κ. Χατζηγιάννης, διατείνονταν ότι η επιχείρηση θα εξέταζε το ζήτημα των προστίμων προς τους εργολάβους, όταν κατά τη διάρκεια των εργασιών έσπαζαν κεντρικοί αγωγοί ύδρευσης και χάνονταν στο δρόμο χιλιάδες κυβικά νερού. Χαμένο κέρδος για τη ΔΕΥΑΔ, αλλά και κόστος για το κλείσιμο της βλάβης κτλ. Φυσικά και δεν έγινε τίποτα επ’ αυτού μέχρι σήμερα.
Όπως και να έχει, πρόκειται για ένα ζήτημα αρκετά σοβαρό και οι εργολάβοι θα πρέπει να πιεστούν αρκετά, ώστε να κλείνουν σωστά και με ολοκληρωμένο τρόπο, τις βαθιές πληγές στο οδικό δίκτυο της πόλης. Αν μη τι άλλο, για να μπορούν οι πεζοί να κυκλοφορούν ανθρώπινα σε μια πόλη, αλλά και τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα να μην αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην κίνηση.