Home > νέα > Εξειδικευμένα ηλεκτρονικά συστήματα εξοπλισμού για όλες τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ στη Δράμα ► Διευκρινίσεις για τον εξοπλισμό δίνει στον «Π.Τ.» η προϊσταμένη του Τμήματος Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας

Εξειδικευμένα ηλεκτρονικά συστήματα εξοπλισμού για όλες τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ στη Δράμα ► Διευκρινίσεις για τον εξοπλισμό δίνει στον «Π.Τ.» η προϊσταμένη του Τμήματος Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας

Μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Εκπαίδευση

Εξειδικευμένα ηλεκτρονικά συστήματα

εξοπλισμού για όλες τις ειδικότητες

των ΕΠΑΛ στη Δράμα

► Διευκρινίσεις για τον εξοπλισμό δίνει στον «Π.Τ.» η προϊσταμένη του Τμήματος Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΧΡΙ τέλος του μήνα αναμένεται να ξεκινήσει ένα σημαντικό πρόγραμμα για τα σχολεία της χώρας, που θα αφορά, τόσο την Πρωτοβάθμια, όσο και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πρόκειται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, μέσω του οποίου περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής και 36.000 διαδραστικά συστήματα, αναμένεται να παραδοθούν σε σχολεία όλης της Ελλάδας.

Το πρόγραμμα εξελίσσεται στο πλαίσιο της διευκόλυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ αφορά ακόμα και την ενίσχυση των σχολείων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα παρόμοια συστήματα.

Οι διαδραστικοί πίνακες που αναμένεται να παραδοθούν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Παιδείας (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), αναμένεται να φέρουν τη χρήση της νέας τεχνολογίας σε ακόμα περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας, ενισχύοντας έτσι τη μαθητοκεντρική προσέγγιση και την ανάδειξη της συνεργατικής μάθησης.

Όσο για τα σετ ρομποτικής, θα παραδοθούν σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια και θα είναι προσαρμοσμένα ανά ηλικιακή ομάδα και μαθησιακές ανάγκες. Θα αποτελούνται από δομικά στοιχεία και λογισμικό, που θα επιτρέπουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο project.

Συστήματα για τα ΕΠΑΛ

Ανάμεσα σ’ αυτά τα συστήματα που αναμένονται για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δράμα, μας πληροφορεί η αρμόδια Διεύθυνση της Π.Ε. Δράμας.

Όπως επισημαίνει η προϊστάμενη Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κα. Ζωτίδου, πρόκειται για δύο προγράμματα ΕΣΠΑ που τρέχουν. Το ένα αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, κυρίως για τα Εργαστήρια των ΕΠΑΛ και αυτό περιλαμβάνει αρκετό εξοπλισμό για τις ειδικότητες των συγκεκριμένων σχολείων.

Το δεύτερο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που τρέχει, αφορά σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό γενικότερα, που θα δοθεί σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, ακόμα και για την Ειδική Εκπαίδευση.

Όπως εξηγεί η κα. Ζωτίδου, αυτή την περίοδο βρισκόμαστε στη σύσταση των Επιτροπών και αναμένεται η τελικά εντολή για την παραλαβή, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες από το Υπ. Παιδείας.

Ερωτώμενη για το τι ακριβώς αφορούν αυτά, μας εξηγεί ότι δεν είναι μόνο συστήματα ρομποτικής, αλλά γενικότερα ηλεκτρονικά συστήματα που χρειάζονται τα σχολεία, διαδραστικοί πίνακες, υπολογιστές και άλλα.

Ειδικότερα μάλιστα, από όλο αυτό τον εξοπλισμό, σημαντικό είναι να πούμε ότι για τα ΕΠΑΛ θα υπάρξει εξειδικευμένος εξοπλισμός για την κάθε ειδικότητα, όπως ηλεκτρολογικά, μηχανολογικά, για υδραυλικούς, πληροφορική και άλλες ειδικότητες.

Σημαντικό είναι ότι ο εξοπλισμός για τα ΕΠΑΛ είναι αρκετά εξειδικευμένος και έχει ήδη καθοριστεί, ενώ αναμένεται να καθοριστεί και ο εξοπλισμός για τα υπόλοιπα σχολεία στα οποία περιλαμβάνονται φορητοί υπολογιστές, web κάμερες και άλλα σύγχρονα συστήματα, βίντεο προβολής, διαδραστικά συστήματα και άλλα.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Υπενθυμίζεται, ότι η εκπαιδευτική ρομποτική εισήχθη στα σχολεία μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και θεωρείται μία από τις καλύτερες μεθόδους συνδυαστικής και εμπειρικής μάθησης. Πέραν της ταυτόχρονης διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων, όπως η Φυσική και τα Μαθηματικά, η ρομποτική δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν και τις αποκαλούμενες «ήπιες δεξιότητές» τους.

Από την πλευρά του υπουργείου, υπογραμμίζεται ιδιαιτέρως η θετική συμβολή της εκπαιδευτικής ρομποτικής, τόσο στον γνωστικό τομέα, όσο και στον συναισθηματικό και τον κοινωνικό, αφού οι μαθητές ενδυναμώνονται αναπτύσσοντας την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους, κοινωνικοποιούνται και απομυθοποιούν την έννοια της δυσκολίας.

Επιπλέον, εντάσσοντας τη ρομποτική στη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών, όπως είναι η ενίσχυση της ομαδικής εργασίας, η μύηση στην επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση), η απόκτηση της ικανότητας της οργάνωσης και της διαχείρισης ενός έργου (διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου και πόρων) και η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη).