Home > Νέα > Εξοικονομώ κατ’ οίκον- Τα οφέλη των παλαιών κατοικιών προ του 1980

Εξοικονομώ κατ’ οίκον- Τα οφέλη των παλαιών κατοικιών προ του 1980

Εξοικονομώ κατ’ οίκον

Τα οφέλη των παλαιών

κατοικιών προ του 1980

 

To υπουργείο Περιβάλλοντος, σε μια προσπάθεια να εντάξει και άλλους δικαιούχους, θα μειώσει τις εισοδηματικές κατηγορίες από 7 σε 5 και ταυτόχρονα θα αυξήσει το… ταβάνι των εισοδημάτων, με επικρατέστερο ποσό αυτό των 70.000 ευρώ. Παράλληλα, θα δοθεί ένα μπόνους έως και 15% στις κατηγορίες με χαμηλές ενεργειακές κατηγορίες Η και Ζ, οι οποίες είναι οι παλαιές κατοικίες προ του 1980 και θα γίνει διεύρυνση των επιλέξιμων παρεμβάσεων.

Δηλαδή πέρα από κουφώματα, θέρμανση κ.λπ., το υπουργείο εξετάζει να χρηματοδοτηθούν και άλλες κατηγορίες όπως τα φωτοβολταϊκά, καθώς και άλλα «πράσινα» εργαλεία. Σημαντική παρέμβαση είναι όμως και το επιπλέον ποσοστό επιδότησης που θα λάβουν Μεγαλόπολη και Κοζάνη, δεδομένου ότι βρίσκονται σε μια διαδικασία μετάβασης χωρίς την εξάρτηση από το λιγνίτη και η κυβέρνηση επιθυμεί να στηρίξει τις περιοχές με κάθε μέσο. Έτσι, εκτός από τη συμμετοχή των νοικοκυριών της μεσαίας εισοδηματικής τάξης, μεγάλη συμμετοχή θα έχουν και όσοι ζουν σε ιδιοκτησίες που χτίστηκαν προ του 1980. Συγκεκριμένα, το υπουργείο επεξεργάζεται παράλληλα και τους τρόπους με τους οποίους θα επιδοτηθούν ενεργειακά κατοικίες που κατασκευάστηκαν πριν από δεκαετίες και υστερούν τόσο σε εξοικονόμηση όσο και σε ενεργειακή απόδοση.

Έτσι, αναμένεται να δοθούν κίνητρα στους ιδιοκτήτες για να ενταχθούν στο σχετικό πρόγραμμα. Με τη σειρά τους οι πολίτες θα επωφεληθούν από παρεμβάσεις όπως για παράδειγμα αλλαγή σε κουφώματα, θερμομόνωση, καυστήρες κ.λπ. Η διαδικασία αυτή αφορά το 55% του κτιριακού αποθέματος της Ελλάδας που έχει κατασκευαστεί πριν από από τέσσερις δεκαετίες και τα οποία είναι πολύ χαμηλά στη λίστα ενεργειακής απόδοσης ενώ δεν έχει πραγματοποιηθεί σε πολλά εξ αυτών σεισμικός έλεγχος. Ο προϋπολογισμός του τρίτου κύκλου «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», που αναμένεται να βγει το φθινόπωρο στον αέρα, θα κυμαίνεται στα 350 με 400 εκατ. ευρώ και θα είναι ο τελευταίος, τουλάχιστον με τη μορφή που μέχρι σήμερα τον ήξεραν τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και ο τεχνικός κόσμος.