Ανακοινώθηκαν χθες οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών εξετάσεων 2021
Γ. Γαζάνης: «Ο Νομός μας έχει
πολύ καλές επιδόσεις σε γενικό
επίπεδο στις πανελλαδικές»
Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας
Του Θανάση Πολυμένη
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ χθες το μεσημέρι από το Υπουργείο Παιδείας οι βαθμολογίες των υποψηφίων μαθητών για τα ΑΕΙ της χώρας, στην ειδική ιστοσελίδα του. Για πρώτη φορά φέτος, οι βαθμολογίες στάλθηκαν μέσω SMS στα κινητά τηλέφωνα των μαθητών, από τους οποίους οι 7 στους 10 έλαβαν μέρος για πρώτη φορά. Το σύνολο των υποψηφίων ανέρχεται περίπου στους 100.000 μαθητές.
Από το Νομό Δράμας, συμμετείχαν 691 άτομα από τα Γενικά Λύκεια και 263 άτομα από τα Επαγγελματικά Λύκεια.
Αν και περισσότερα στοιχεία σχετικά με το πώς κινήθηκαν φέτος οι βαθμολογίες θα υπάρχουν από τη Δευτέρα, εντούτοις αυτό που κυριαρχεί, είναι ότι αναμένεται μια κατακόρυφη αύξηση των βάσεων εισαγωγής στις περιζήτητες σχολές, λόγω του χαμηλού βαθμού δυσκολίας των θεμάτων και τις αντίστοιχες επιδόσεις των μαθητών στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, σε συνδυασμό με την καθιέρωση της Ελάχιστης βάσης εισαγωγής και τη μείωση του αριθμού εισακτέων σε κεντρικά ΑΕΙ. Ειδικότερα αναμένεται άνοδος των βάσεων στις περιζήτητες, Νομικές, Ιατρικές και Πολυτεχνικές σχολές. Οι Ιατρικές σχολές αναμένεται να κινηθούν στα 18.000 μόρια και πάνω, ενώ άνοδος αναμένεται και στην Νομική Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Σε μήνυμά της, η υπουργός Παιδείας κα. Κεραμέως, δίνει τα συγχαρητήριά της σε όλους τους υποψηφίους των Πανελλαδικών για την προσπάθειά τους, μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και «στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές σας, που στέκονται δίπλα σας σε κάθε βήμα». «Το μέλλον σας ανήκει», αναφέρει η κ. Κεραμέως και προσθέτει: «ξεκινά μία νέα σελίδα στη ζωή σας, εύχομαι να τη γράψετε όπως την έχετε ονειρευτεί». Η ανάρτηση της κ. Κεραμέως καταλήγει με ευχές για «καλή πρόοδο» και «καλό καλοκαίρι».
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Γιάννης Γαζάνης, Μαθηματικός και πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας, επισημαίνει ότι αρχικά βέβαια είναι δύσκολο να βγάλουμε συμπεράσματα και όπως σημειώνει, πρόκειται για την πρώτη ακόμα εικόνα.
Όπως μας λέει, «σε γενικό επίπεδο, οι βαθμοί ήταν πολύ καλοί, τα παιδιά είναι πολύ χαρούμενα με τις επιδόσεις τους και όπως είχαμε πει παλαιότερα, τα θέματα ήταν προσεγμένα. Αυτό σημαίνει ότι δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν και να γράψουν αυτά που ξέρουν».
Όπως τονίζει ο ίδιος, «οι μαθητές που έγραψαν πάνω από 16 θα είναι περίπου οι ίδιοι με τους περσινούς σε πλήθος, περίπου 15% με 20%. Οι μαθητές που θα είναι καλοί και θα είναι οι περισσότεροι, θα είναι αυτοί που έχουν γράψει πάνω από 10. Λόγω των θεμάτων των σχετικά εύκολων, πιστεύω ότι οι χαμηλοί βαθμοί είναι οι λιγότεροι, ίσως και γιατί υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής. Δηλαδή, είναι κάτι καινούριο που μπαίνει τώρα στην εξίσωση της επιλογής Σχολής και είναι λίγο δύσκολο με την ελάχιστη βάση εισαγωγής να μπορούμε να ξέρουμε το πόσο καθοριστικό είναι για ένα μαθητή, να κοιτάξει την προηγούμενη βάση, την περσινή».
«Η Δράμα βγάζει επιστήμονες. Όμως αν ένας μαθητής
δεν γράψει καλά στις πανελλαδικές, δεν έχει άλλες εναλλακτικές»
Όπως σημειώνει ο ίδιος, «ο μαθητής που έχει βγάλει κάτω από την ελάχιστη βάση εισαγωγής, που δεν έχει πιάσει κάποια μόρια, κάποιες σχολές δεν δικαιούται να τις βάλουν στο μηχανογραφικό. Οπότε καταλαβαίνετε ότι, το μηχανογραφικό θα είναι λίγο πιο ξεκάθαρo για κάποιους μαθητές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι και κάποιος θα πρέπει να συμπληρώσει όσες σχολές θέλει. Αν για παράδειγμα ένας μαθητής βάλει 80 σχολές στο μηχανογραφικό του, τότε εκεί που θα περάσει θα είναι και κατά κάποιο τρόπο και στην τύχη. ‘Ένα καλό μηχανογραφικό πρέπει να έχει γύρω στις 20 με 25 σχολές, το πολύ 30».
Ο κ. Γαζάνης τονίζει επίσης ότι, «τα παιδιά γνωρίζουμε ότι θα κάνουν δύο μηχανογραφικά, ένα για το Πανεπιστήμιο και ένα γι’ αυτούς που δεν έβγαλαν αρκετά μόρια ώστε να δηλώσουν μια θέση σε δημόσια ΙΕΚ. Αν υπήρχε η ελάχιστη βάση εισαγωγής, θα μιλούσαμε καθαρά για ανοδική τάση των βάσεων σε όλα τα πεδία. Και μάλλον εκεί θα πάνε».
Συμπληρώνει ακόμα ο ίδιος, ότι, «ένα δείγμα από τους μαθητές για παράδειγμα, είναι αντιπροσωπευτικό του συνόλου των μαθητών στο Νομό. Και όπως σας έχω πει, ο Νομός μας έχει πολύ καλές επιδόσεις σε γενικό επίπεδο στις πανελλαδικές. Κι αυτό, γιατί έχουμε μόνο αυτό. Για να το πω διαφορετικά, δεν είμαστε μια πόλη που δίνει διεξόδους, αλλά κατά βάση βγάζουμε επιστήμονες στη Δράμα. Αυτό είναι και καλό και κακό κατά κάποιο τρόπο. Και το κακό τα αναφέρω ότι, αν ένας μαθητής δεν έχει γράψει καλά στις πανελλαδικές, νομίζω ότι δεν έχει άλλες εναλλακτικές. Για μένα το μήνυμα των πανελλαδικών, πρέπει να είναι για κάθε μαθητή ξεκάθαρο. Δηλαδή, σου δείχνει στην ουσία τι πρέπει να κάνεις. Κι αυτό που γινόταν παλαιότερα και πήγαινε με 3.000 μόρια σε κάποια σχολή, θα γινόταν φοιτητής, οι γονείς θα έδιναν τα ίδια χρήματα, ενδεχομένως όμως θα ήταν εγκλωβισμένος σε μια σχολή που θα έκανε μια επένδυση χρόνου και χρημάτων, αλλά δεν θα το εκμεταλλευόταν όπως θα μπορούσε καλύτερα».