Home > νέα > Γέμισε η πόλη κολωνάκια, όμως τα προβλήματα παράνομης στάθμευσης δεν λύθηκαν Η περίπτωση της οδού 19ης Μαΐου και η αναγκαιότητα ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης

Γέμισε η πόλη κολωνάκια, όμως τα προβλήματα παράνομης στάθμευσης δεν λύθηκαν Η περίπτωση της οδού 19ης Μαΐου και η αναγκαιότητα ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης

Γέμισε η πόλη κολωνάκια, όμως

τα προβλήματα παράνομης

στάθμευσης δεν λύθηκαν

Η περίπτωση της οδού 19ης Μαΐου και η αναγκαιότητα ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΔΩ ΚΑΙ μερικά χρόνια, η πόλη έχει γεμίσει σε διάφορα σημεία δίπλα στα πεζοδρόμια, με τα γνωστά μικρά πορτοκαλί κολωνάκια, τα οποία τοποθετεί κατά περιόδους η Δημοτική Αστυνομία Δράμας. Και ο λόγος της τοποθέτησής τους είναι, να μην παρκάρουν σ’ εκείνα τα σημεία τα οχήματα, καθώς εμποδίζουν την κυκλοφορία.

Η χρήση των μικρών πορτοκαλί κολωνακίων, ορίζει ότι ο οδηγός ενός οχήματος εκεί δεν μπορεί να παρκάρει, καθώς με την πράξη του αυτή, εμποδίζει την κίνηση των άλλων οχημάτων στη ροή. Αποτέλεσμα, να δημιουργείται στασιμότητα στην κίνηση, κορναρίσματα, εκνευρισμός και φυσικά πρόβλημα, κυρίως τις ώρες αιχμής.

Μπορεί για λίγες μέρες στις αρχές που είχαν τοποθετηθεί κολωνάκια να έδωσαν μια πρόσκαιρη λύση, όμως δεν έλυσαν τίποτα απολύτως. Οι οδηγοί, συνεχίζουν να παρκάρουν στα ίδια σημεία δίπλα και μπροστά από τα κολωνάκια με αποτέλεσμα το πρόβλημα να μεγεθύνεται έτι περεταίρω.

Και ορισμένα απ’ αυτά τα σημεία είναι στην πλατεία Δικαστηρίων, σε διάφορα σημεία της οδού 19ης Μαΐου, κυρίως κοντά στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου, όπως και στο σημείο της οδού Βεργίνας στη δεξιά πλευρά πηγαίνοντας προς την πλατεία Ελευθερίας. Εκείνο είναι το χειρότερο σημείο.

Ένας άλλος νέος χώρος στάθμευσης που έχουν αρχίσει και επιλέγουν οι οδηγοί στην πόλη, είναι μπροστά ακριβώς από το παρκάκι και ένα πεζοδρόμιο στην 19ης Μαΐου. Πρόκειται για το σημείο όπου διασταυρώνεται η οδός Καραϊσκάκη με την 19ης Μαΐου. Αδιάφοροι οδηγοί, αφήνουν τα οχήματά τους παρανόμως αριστερά και δεξιά στα πεζοδρόμια και ο οδηγός που βγαίνει από την οδό Καραϊσκάκη αδυνατεί να ελέγξει την κίνηση για να μπορέσει να προχωρήσει προς τις διάφορες κατευθύνσεις. Αναρωτιόμαστε λοιπόν, μήπως η Δημοτική Αστυνομία θα έπρεπε να επανεξετάσει ορισμένα από τα ζητήματα αυτά, να ξαναδεί το θέμα με μια νέα ματιά και να διευθετήσει καλύτερΑ το ζήτημα αυτό. Γιατί, το να υπάρχουν κολωνάκια και κανείς να μην τους δίνει σημασία, σημαίνει ότι το πρόβλημα αυξάνεται αντί να μειώνεται.

Η στάθμευση

Ότι η Δράμα έχει χρόνιο πρόβλημα χώρων στάθμευσης κυρίως στο κέντρο της πόλης, είναι γενικώς παραδεκτό. Μπορεί η περίπτωση της ανάπλασης στην οδό Χελμού να έλυσε προβλήματα στην περιοχή γύρω το Δημαρχείο και το Διοικητήριο, παρ’ όλα αυτά μόνο για εκεί.

Στο κέντρο της πόλης, τα προβλήματα ολοένα και μεγαλώνουν. Η ανάπλαση της περιοχής της 19ης Μαΐου μέσω της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, δεν έλυσε προβλήματα, το αντίθετο θα λέγαμε.

Μπορεί η προηγούμενη δημοτική αρχή να διατεινόταν ότι οι θέσεις παρκαρίσματος στην περιοχή του ΒΑΑ να μειώθηκαν μόνο κατά 8 συγκεκριμένα, παρ’ όλα αυτά, αποδεικνύεται από την καθημερινότητα ότι, ο τρόπος που παρκάρουν τα οχήματα δυσκολεύει την ροή των οχημάτων.

Φυσικά, ένα πλεονέκτημα είναι ότι μειώθηκαν οι ταχύτητες στο δρόμο της περιοχής και αυξήθηκαν οι επιφάνειες των πεζόδρομων, προσφέροντας έτσι καλύτερη ποιότητα ως προς το ζήτημα της μετακίνησης των πεζών.

Ο μόνος σωστός κριτής για το κατά πόσο η ανάπλαση της συγκεκριμένης περιοχής θα βοηθήσει στην καλύτερη ποιότητα ζωής, είναι το πέρασμα του χρόνου. Σταδιακά αυτό θα αναδειχθεί ακόμα περισσότερο. Γεγονός είναι ότι η περιοχή έχει ήδη βελτιωθεί σημαντικά.

Χώρος στάθμευσης

Θετικό είναι βέβαια πάντα το ζήτημα ότι θα πρέπει τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης να μειωθούν.  Και αυτός είναι ο μελλοντικός στόχος της νέας Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης που έρχεται για την περιοχή της πλατείας Ελευθερίας, του δημοτικού κήπου και μέρους της οδού Εθνικής Αμύνης.

Όμως, για να φτάσουμε εκεί, θα πρέπει να διευθετηθεί και το ζήτημα της ανεύρεσης ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης οχημάτων. Είδαμε ότι με τα κολωνάκια το ζήτημα στο κέντρο της πόλης δεν λύνεται.

Η νέα δημοτική αρχή έχει υποσχεθεί και έχει θέσει πρώτη προτεραιότητα, τη δημιουργία ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης στην αλάνα της οδού Διρφύος (αλάνα Μασούτη). Τόσο ο δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος, όσο και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σαλπιγκτίδης, το έχουν δηλώσει και με συνεντεύξεις τους στον «Π.Τ.», ότι ήδη έχουν ξεκινήσει μελέτες γι’ αυτό τον χώρο.

Το να μειώσεις τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, σημαίνει ότι δίνεις μια μεγάλη ανάσα. Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό και η τοπική αγορά. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι δυνατόν να εκδιώξεις τα αυτοκίνητα ολοκληρωτικά, οι δημότες θα συνεχίσουν να κατεβαίνουν με τα οχήματά τους από πιο απομακρυσμένες περιοχές και πρέπει κάπου να σταθμεύσουν. Οφείλουμε να βλέπουμε ολόκληρη την εικόνα του προβλήματος και όχι τη μισή.