Home > νέα > Για εργασιακή ανασφάλεια και υποβάθμιση του κλάδου τους διαμαρτύρονται οι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Δράμας

Για εργασιακή ανασφάλεια και υποβάθμιση του κλάδου τους διαμαρτύρονται οι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Δράμας

Για εργασιακή ανασφάλεια και υποβάθμιση

του κλάδου τους διαμαρτύρονται

οι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Δράμας

Με επιστολή τους προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ζητούν δίκαιους διορισμούς

 

 

Με επιστολή τους που απευθύνεται στην Υπουργό, την Υφυπουργό και την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας οι Θεατρολόγοι της Δράμας, αιτούνται ισοκατανομή των επικείμενων διορισμών και τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο τους (ΠΕ91).

Η επιστολή κοινοποιήθηκε, επίσης, στους βουλευτές της Δράμας και στους συλλόγους τους.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή τους αναφέρουν: [Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας, αξιότιμες κυρίες και κύριοι Υφυπουργοί, αξιότιμε Γενικέ Γραμματέα, αξιότιμοι συνεργάτες κ. Υπουργού,

Είμαστε εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 91 που εργαζόμαστε ή έχουμε εργαστεί στον νομό Δράμας. Οι περισσότεροι από εμάς, είμαστε αναπληρωτές και κάθε χρόνο μετακινούμαστε από νομό σε νομό, προκειμένου να καλύψουμε τις πάγιες ανάγκες του Δημόσιου Σχολείου. Μάλιστα, οι περισσότεροι  εκπαιδευτικοί – αναπληρωτές, εργαζόμαστε κάτω από αυτές τις επισφαλείς συνθήκες για παραπάνω από μία δεκαετία, βιώνοντας την ίδια αγωνία κάθε χρόνο: « Θα εργαστούμε , άραγε, φέτος;», «Σε ποια φάση των προσλήψεων;», «Πού θα τοποθετηθούμε;»

Με μεγάλη θλίψη παρακολουθήσαμε την κατάργηση του μαθήματος από την Ε΄ και ΣΤ’ Δημοτικού, καθώς και την αφαίρεση του μαθήματος «Στοιχεία Θεατρολογίας» στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παρομοίως, μεγάλη απογοήτευση μας προκάλεσαν οι μηδενικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών του κλάδου μας στην Ειδική Αγωγή. Τέλος, η εργασιακή ανασφάλεια και η υποβάθμιση του κλάδου μας παρατείνονται από το ενδεχόμενο μη σύστασης οργανικών θέσεων στις επικείμενες προσλήψεις στην Γενική Αγωγή.

Όλα τα παραπάνω αφορούν το μάθημα που προσφέρει την δυνατότητα στους μαθητές, όχι απλά να γνωρίσουν την Τέχνη του Θεάτρου, αλλά να έρθουν επίσης  σε επαφή με τις αρχές και τις αξίες του. Συγκεκριμένα, συμβάλλει στην διαμόρφωση της προσωπικότητας, στην καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικής σκέψης, στην όξυνση του κριτικού πνεύματος, στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της ομαδικότητας, στην κοινωνικοποίηση. Η Τέχνη και συγκεκριμένα, το Θέατρο, διαμορφώνει ηθικά και συναισθηματικά τον  Άνθρωπο και συμβάλλει εποικοδομητικά στην ανάπτυξη των παραπάνω κοινωνικών-ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων του νου. Πώς μπορούμε να παραβλέψουμε όλα αυτά τα οφέλη, που συμβάλλουν στην δημιουργία υγιών και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, για τα παιδιά μας;

Κατά την διάρκεια της δεκαετίας, οι πολιτικές αποφάσεις  κατέστησαν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής  υποδεέστερο της αξίας του στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος. Πώς μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο, όταν το μάθημα αυτό διαμεσολαβεί, κατεξοχήν,  την γνώση με πολυαισθητηριακό τρόπο και σε πολλαπλά επίπεδα, εμπλέκοντας συναισθηματικά τον μαθητή και ενισχύοντας τα εσωτερικά κίνητρα για μάθηση; Μέσω του βιωματικού, λοιπόν, χαρακτήρα του μαθήματος και της διαθεματικότητας, τα παιδιά έρχονται σε στενότερη επαφή με την λογοτεχνία, την ιστορία, την γεωγραφία, τις θετικές επιστήμες και  τον υλικό εθνικό πολιτισμό (Δημόσια Ιστορία, Μουσεία, Αρχαιολογική Κληρονομιά). Επίσης, αποκτούν γνώσεις και ευαισθητοποιούνται πάνω σε σημαντικά κοινωνικά θέματα, όπως ο σχολικός εκφοβισμός, ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, η βία, ο φανατισμός, οι ανθρώπινες σχέσεις κ.α.)

Για όλα τα παραπάνω διεκδικούμε:

  • Σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο μας
  • Ισοκατανομή των θέσεων στις επικείμενες προσλήψεις για τον κλάδο μας και όλους τους κλάδους
  • Διδασκαλία του μαθήματός μας αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 91. Η ανάθεση των μαθημάτων της αισθητικής αγωγής σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 υπονομεύει τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και υποβαθμίζει τον ρόλο των αντίστοιχων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων
  • Επαναφορά της Θεατρικής Αγωγής στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και των «Στοιχείων Θεατρολογίας» στο Λύκειο

 

Με εκτίμηση,

οι εκπαιδευτικοί

Θεατρικής Αγωγής Νομού Δράμας

Αθανασίου Μαρία

Γαζάκη Πελαγία

Γιαννάτου Μαρία

Δράμογλου Σταυρούλα

Γεωργιάδου Μαρία

Κυριακίδου Ζωή

Μαυρίδου Ευαγγελία

Παπαστεργίου Μαρία

Σούνη Χριστίνα

Τριανταφυλλόπουλος Βασίλειος

Τσακιρίδου Ιωάννα

Χατζηιωαννίδης Ηρακλής].