Home > Πρώτο Θέμα > Για πρώτη φορά στη Philoxenia ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου αναπτύσσει το τουριστικό του πρόγραμμα – Ιφόγλου: Επιμένουμε στη φύση της περιοχής, στον ιστορικό και θρησκευτικό τουρισμό και τον τουρισμό 4 εποχών στο Φαλακρό

Για πρώτη φορά στη Philoxenia ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου αναπτύσσει το τουριστικό του πρόγραμμα – Ιφόγλου: Επιμένουμε στη φύση της περιοχής, στον ιστορικό και θρησκευτικό τουρισμό και τον τουρισμό 4 εποχών στο Φαλακρό

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νευροκοπίου

Για πρώτη φορά στη Philoxenia

ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου αναπτύσσει

το τουριστικό του πρόγραμμα

Ιφόγλου: Επιμένουμε στη φύση της περιοχής, στον ιστορικό και θρησκευτικό τουρισμό και τον τουρισμό 4 εποχών στο Φαλακρό

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΕ ΜΙΑ σημαντική πρωτοβουλία προχώρησε ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου, με την συμμετοχή του στην τουριστική έκθεση Philoxenia 2022 που πραγματοποιήθηκε το περασμένο τριήμερο στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ.

Με τον τρόπο αυτόν, κάνει ένα μεγάλο βήμα στον τουρισμό και στην ανάδειξη της περιοχής του λεκανοπεδίου, σε μια προσπάθεια να προβάλει το Δήμο, τις ομορφιές, να δημιουργήσει ένα νέο brand name και να προσκαλέσει τουρίστες να επισκεφτούν τον τόπο και να γνωρίσουν από κοντά την φύση, την ιστορικότητα που περιβάλλει το Δήμο αλλά και τον αγροτικό τρόπο ζωής των ανθρώπων, τα ήθη και τα έθιμα.

Όπως ήδη έχει δημοσιεύσει ο «Πρωινός Τύπος», ο Δήμος Νευροκοπίου έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι ένα σημαντικό πρόγραμμα για την ανάδειξη του τουρισμού στο λεκανοπέδιο. Αυτή την ώρα το πρόγραμμα βρίσκεται ακόμα στην πρώτη της διαβούλευσης, ενώ έχει ήδη υιοθετήσει και ένα κεντρικό σήμα – λογότυπο καθώς και επιμέρους θεματικά.

Ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου, έστησε ένα μικρό περίπτερο μαζί με την Ένωση Ξενοδόχων Δράμας και προέβαλε ορισμένα από τα ενδιαφέροντα σημεία της περιοχής του, ενώ είχε την ευκαιρία να απευθυνθεί σε επαγγελματίες του χώρου.

Το παρών στη Philoxenia έδωσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ιφόγλου, ο οποίος μιλώντας στον «Π.Τ», δήλωσε ότι «για πρώτη φορά, ο Δήμος μας, έδειξε ένα εξωστρεφές πρόσωπο, χωρίς να έχει ολοκληρώσει έστω και την πρώτη φάση του σχεδιασμού που έχει ξεκινήσει για τον τουρισμό».

Όπως σημειώνει ο κ. Ιφόγλου, «έστω και λίγο βιαστικά, κρατώντας χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών, είπαμε να κάνουμε μια πρώτη εμφάνιση και παράλληλα να δούμε τι κάνουν και οι υπόλοιποι σ’ αυτό το θέμα, να αποκτήσουμε περισσότερη τεχνογνωσία και εμπειρία και παράλληλα να αρχίσει να μας προσεγγίζει και ένα κοινό ειδικών του είδους όπως δημοσιογράφοι του τουριστικού ρεπορτάζ, ταξιδιωτικοί πράκτορες και γενικότερα άνθρωποι του τουρισμού που μπορεί να εμπλέκονται με οργανωμένα ταξίδια, εκδρομές και άλλα». Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο κ. Ιφόγλου έκανε μια μικρή παρουσίαση της περιοχής, ως έναν τουριστικό προορισμό, ο οποίος τώρα αναπτύσσεται.

Με την επισήμανση ότι, σήμερα ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου έχει ένα δυνατό όνομα, ένα brand name όπως λέμε στην γλώσσα του τουρισμού, ρωτήσαμε τον κ. Ιφόγλου πώς θα το αξιοποιήσει, μιας και είναι γνωστός πανελλαδικά για τις χαμηλές θερμοκρασίες και τις πατάτες του, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου τόνισε: «Αυτό ακριβώς ήταν και η εισαγωγική μου πρόταση. Ότι όλοι μάς γνωρίζουν για το κρύο, για τις πατάτες και κάπου εκεί όμως ολοκληρώνεται η εικόνα για το Νευροκόπι. Από εκεί και πέρα, εμείς ως Δήμος, το κυριότερο όλων που προτείνουμε, είναι η φύση που διαθέτει ο τόπος, και είναι το κύριο αντικείμενο με το οποίο πρέπει να έρθει σε επαφή ο επισκέπτης, ο τουρίστας.

Και δεν θα του πούμε ψέματα, ότι θα έρθει σε μια πόλη στο Νευροκόπι, για να ζήσει αστική ζωή σε όμορφα μπαρόκ κτίρια. Εδώ μιλάμε για τη φύση, η οποία υπερισχύει όλων. Από το Φαλακρό και τις λίμνες, τους κάμπους, τα λιβάδια, την χλωρίδα και την πανίδα, τα δάση μας και όλα αυτά».

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «θεωρούμε ως φύση, ακόμα και τα μικρά χωριουδάκια που φαίνονται να ξεπροβάλλουν, αυτά με τα πέντε σπίτια, όπου δεν αντιλαμβάνεσαι ότι διακόπτει ο αστικός ιστός ένα δάσος. Απλά υπάρχουν εκεί και πέντε φυτεμένα σπίτια. Αυτό είναι το κυριότερο».

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, «αυτούς τους τρόπους πρέπει να δώσουμε και να γίνουμε σαφείς, να πούμε ότι εμείς έχουμε μονοπάτια πεζοπορικά και ποδηλατικά, έχουμε το Φαλακρό για το οποίο επιμένουμε σε ένα σχεδιασμό 4 εποχών ξεκάθαρα (ασχέτως αν δεν γίνεται από εμάς), χωρίς να συζητάμε τίποτα άλλο. Ναι στη χιονοδρομία για όσους λίγους κι αν υπάρχουν, αλλά και ναι σε όλα. Άρα λοιπόν, έχουμε μια τριπλέτα, η οποία έρχεται και ακουμπάει επάνω σε άλλα δυο – τρία, όπως στην ιστορία μας για παράδειγμα».

Αναφέρεται ακόμα ο ίδιος, «στον ιστορικό τουρισμό με το Λίσσε. Μαζί με τη φύση και με όποιον τρόπο την αγκαλιάζει ο επισκέπτης αυτά δημιουργούν μια ταυτότητα για την περιοχή μας. Τέλος, οι άνθρωποί μας. Οι άνθρωποι με την καθημερινότητά τους, με την ζωή τους, την πονεμένη ή την χαρούμενη, που είναι στοιχείο του τόπου και πρέπει να το γνωρίσει ο άνθρωπος που έρχεται να μας επισκεφτεί. Να φάει πίτα από τη γιαγιά, να γευτεί τις παραδοσιακές συνταγές, να χορέψει σε ένα πανηγύρι, να εκκλησιαστεί.  Ό,τι και να κάνει, οι άνθρωποι είναι που το κάνουν και αυτό πρέπει να το γνωρίσει ο επισκέπτης».

Στην ερώτηση, σε ποια φάση βρίσκεται αυτή την στιγμή το πρόγραμμα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, ο κ. Ιφόγλου, επισημαίνει ότι, «κοντεύουμε στην ολοκλήρωση της πρώτης φάσης. Κάναμε το κεντρικό σήμα μας, τα θεματικά σήματα και τον Δεκέμβριο θα παρουσιάσουμε τη διαβούλευση και ολοκληρώνεται η ταυτότητα προορισμού. Μετά πρέπει να πάμε στη δεύτερη φάση που είναι η εφαρμογή της. Να δούμε τι θα επιλέξουμε και ν’ αρχίσουμε να εφαρμόζουμε. Να δούμε τι γίνεται με τα μονοπάτια μας, να δούμε τι άλλο υπάρχει, τι άλλο μπορεί να γίνει στις τρεις λίμνες, να δούμε τη συνεργασία μας με το Δασαρχείο, στο Λίσσε έπονται εξελίξεις και θα δούμε πώς θα προχωρήσουμε. Αυτή η φάση θα μας πάει μέχρι το 2024 ανεξαρτήτως δημοτικής αρχής».