Home > Νέα > Για την συγκοινωνιακή απομόνωση 20 χωριών των νομών Ξάνθης και Δράμας-Απάντηση από το Υπ. Υποδομών Μεταφορών

Για την συγκοινωνιακή απομόνωση 20 χωριών των νομών Ξάνθης και Δράμας-Απάντηση από το Υπ. Υποδομών Μεταφορών

Απάντηση από το Υπ. Υποδομών Μεταφορών

Για την συγκοινωνιακή απομόνωση 20 χωριών

των νομών Ξάνθης και Δράμας

Μετά από ερώτηση της «Ελληνικής Λύσης»

 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε ερώτηση των βουλευτών κ.κ. Αβδελά Α’ Θεσσαλονίκης και Χήτα Β’ Θεσσαλονίκης της «Ελληνικής Λύσης», δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στην ερώτηση, η οποία είχε κατατεθεί τον περασμένο Φεβρουάριο, οι δύο βουλευτές έκανα λόγο για την συγκοινωνιακή απομόνωση 20 χωρών των νομών Ξάνθης και Δράμας.

Όπως συγκεκριμένα αναφερόταν στην ερώτηση εκείνη, «μόνιμοι κάτοικοι χωριών των νομών Ξάνθης και Δράμας που συνορεύουν μεταξύ τους, μετά από επικοινωνία τους μαζί μας, μας ζητούν να μεσολαβήσουμε, ώστε να αρθεί ο συγκοινωνιακός αποκλεισμός της περιοχής τους».

Στην ερώτηση αναφερόταν επίσης ότι, «όπως κατήγγειλαν πολλοί από τους 2.500 κατοίκους των 20 χωριών στους άνω νομούς, ενώ, παλαιοτέρα, υπήρχε συχνή συγκοινωνιακή σύνδεση, τόσο μεταξύ των άνω χωριών, όσο και με τους μητροπολιτικούς Δήμους της περιοχής τους, εδώ και ενάμιση χρόνο, η σύνδεση αυτή έχει διακοπεί. Μας τόνισαν οι άνω κάτοικοι ότι για όσους δεν διαθέτουν δικό τους μέσο μεταφοράς, η μετακίνηση είναι σχεδόν αδύνατη. Υπάρχουν, δε, άνθρωποι εκ των ανωτέρω, που πρέπει να μετακινηθούν σε μεγάλη απόσταση για να φτάσουν στην δουλειά τους, ενώ, ηλικιωμένοι που ζουν μακριά από τα παιδιά τους έχουν ανάγκη την συγκοινωνία για να τα προσεγγίσουν, πέραν του ότι δεν μπορούν να επισκεφτούν τον γιατρό, τον οδοντίατρο ή την τράπεζα».

Απάντηση στην ερώτηση δίνει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννης, λέγοντας ότι, [σύμφωνα με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την COVID 19, όπως επικαιροποιήθηκαν με την υπ’ αριθ. Δ1α/ΓΠ οικ. 10969 (Β’648/20-02-2021) προβλέπεται «η λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς σε περιορισμένη συχνότητα διασφαλίζοντας επαρκή κίνηση ιδίως κατά τις ώρες κίνησης των εργαζομένων και πάντως με μέγιστη πληρότητα 65%…».]

Όπως αναφέρεται σε άλλο σημείο, «ο χαρακτηρισμός των υπεραστικών τακτικών γραμμών καθώς και ο καθορισμός της αφετηρίας, της διαδρομής, των στάσεων και του τέρματος αυτών αλλά και του αριθμού των δρομολογίων που εκτελούνται από τα Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) αποτελούν αρμοδιότητα των Περιφερειών και Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας. Η εξυπηρέτηση, επίσης, των υπεραστικών γραμμών γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 9 του ιδίου Νόμου.

Οι βασικοί όροι καθορισμού των δρομολογίων, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια, καθορίζονται με την οικ. Β-15596/1141/2003 Υπουργική Απόφαση, «περί ελαχίστου αριθμού δρομολογίων». Η αρμοδιότητα για την εφαρμογή των ανωτέρω ανήκει στις Περιφέρειες.

Στο πλαίσιο άσκησης αυτής της αρμοδιότητας από τις Περιφέρειες το Υπουργείο μας απέστειλε το υπ’ αριθ. 140082/22-12-20 (ΑΔΑ:ΩΡΗ9465ΧΘΞ-435) έγγραφο στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών, προκειμένου να μεριμνήσουν για την εύρυθμη λειτουργία των επιβατικών συγκοινωνιών».