Η ΜΕΤΚΑ διεκδικεί μεγάλα
έργα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα
όπως το Δράμα – Αμφίπολη
Στο 1 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο μέρος της εταιρείας ΜΕΤΚΑ
ΜΕ ΣΤΟΧΟ να αυξήσει το αποτύπωμά της στο ανεκτέλεστο μέρος των εργασιών, κινείται η εταιρεία ΜΕΤΚΑ του ομίλου METLEN (πρώην Μυτιληναίος). Η εταιρεία σήμερα έχει 1 δισ. ευρώ ανεκτέλεστο και σκοπεύει να το αυξήσει ακόμα περισσότερο.
Η ΜΕΤΚΑ είναι μια από τις μεγαλύτερες εργοληπτικές εταιρείες της χώρας και ήδη συμμετέχει σε διαγωνισμός με κόστος άνω των 3,5 δισ. ευρώ. Η εταιρεία διεκδικεί δημόσια και ιδιωτικά έργω και σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου και αντιπροέδρου της ΜΕΤΚΑ κ. Μπενρουμπή, η εταιρεία θέλει να πρωταγωνιστήσει στον κλάδο των μεγάλων υποδομών, διεκδικώντας υφιστάμενες αλλά και νέες δημοπρατήσεις, με επιλεκτική ωστόσο διάθεση ώστε «να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους, καθώς δεν μας ενδιαφέρει απλώς και μόνο ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου».
Ο ίδιος τόνισε επίσης πως δεδομένων των δημοσιονομικών περιθωρίων, τα αμιγώς δημόσια έργα (με πληρωμές από το ΠΔΕ ή τα ευρωπαϊκά κονδύλια) έχουν μικρή ζωή, εκτιμώντας πως στο προσκήνιο θα βρεθούν έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, όπου το ρίσκο αναλαμβάνει ο επενδυτής. Δεδομένης δε της ισχυρής ρευστότητας της εταιρείας (100 εκατ. ευρώ καθαρό ταμείο στο τέλος του 2023), διαθέτει και την οικονομική ισχύ για τη διεκδίκηση τέτοιων συμβάσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η εταιρεία ΜΕΤΚΑ, συμμετέχει επίσης στους διαγωνισμούς για τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου με συνολικό προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, καθώς και στους δύο διαγωνισμούς Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέας (ΣΔΙΤ), στη Βόρεια Ελλάδα: Δράμα – Αμφίπολη και Μαυροβούνι – Έδεσσα, με προϋπολογισμό 550 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διεκδικεί επίσης με κοινοπρακτικά σχήματα και αρδευτικά έργα με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Επίσης, η ΜΕΤΚΑ πρόκειται θα κατασκευάσει και το έργο ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία.
Η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί το επόμενο διάστημα και θα την εκτελέσει από κοινού με την ΑΤΕΣΕ. Αποτελεί έργο 160 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Τέλος όπως σημείωσε ο κ. Μπενρουμπή μέσα στον Ιούλιο έρχονται και οι fast track δημοπρατήσεις 1,4 δισ. ευρώ για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία. Σε αυτά θα συμμετέχει ενεργά η εταιρεία.
Ο στόχος της ΜΕΤΚΑ είναι μέσα στα επόμενα χρόνια να γίνει πρωταγωνίστρια στον χώρο των υποδομών καθώς έχει παρουσία σχεδόν σε όλους τους μεγάλους διαγωνισμούς, λαμβάνοντας έργα με κερδοφορία και υγιή χαρακτηριστικά.