Home > Πρώτο Θέμα > Η ολοκλήρωση του έργου του ΒΑΑ και οι οικονομικές – κοινωνικές αλλαγές που θα προκαλέσει-Μιλάει στον «Π.Τ.» η υπεύθυνη του ΔΙΔΙΑΚ  για το έργο ΒΑΑ στη 19ης Μαΐου

Η ολοκλήρωση του έργου του ΒΑΑ και οι οικονομικές – κοινωνικές αλλαγές που θα προκαλέσει-Μιλάει στον «Π.Τ.» η υπεύθυνη του ΔΙΔΙΑΚ  για το έργο ΒΑΑ στη 19ης Μαΐου

Μιλάει στον «Π.Τ.» η υπεύθυνη του ΔΙΔΙΑΚ  για το έργο ΒΑΑ στη 19ης Μαΐου

Η ολοκλήρωση του έργου του ΒΑΑ

και οι οικονομικές – κοινωνικές

αλλαγές που θα προκαλέσει

Β. Καζάνα: «Υπάρχει όντως μια γενικότερη δυσαρέσκεια του κόσμου στην περιοχή…» – «…όντως, μερικά πράγματα δεν έχουν προχωρήσει όπως τα είχε προγραμματίσει ο Δήμος. Το θέμα της στάθμευσης για παράδειγμα, εξακολουθεί και είναι ένα πρόβλημα…»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΚΑΤΑΚΑΛΟΚΑΙΡΟ και τα έργα του ΒΑΑ για τη Βιοκλιματική Αναβάθμιση στην περιοχή της 19ης Μαΐου συνεχίζονται. Προς το παρόν, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Αυγούστου, αν και υπήρξαν διαβεβαιώσεις από τον ανάδοχο ότι θα το τελείωνε κάπου μέσα στον Ιούλιο, ή τέλος Ιουλίου, ενώ είχε ζητήσει μια παράταση μέχρι τέλος Αυγούστου.

Οι νέες διαβεβαιώσεις λένε, ότι το έργο θα είναι έτοιμο αρχές Σεπτεμβρίου. Ολοκληρωμένο σημαίνει ότι θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα πεζοδρόμια, να τοποθετηθούν τα πλακάκια, να μπουν όλα τα φυτά που πρέπει και κυρίως, να πέσουν τα ασφαλτικά που προβλέπονται. Και ουσιαστικά ακολούθως να αποσυρθεί ο εργολάβος, με την έννοια ότι θα έχει ίσως να καλύψει μια – δυο τρύπες.

Προφανώς κάποια στιγμή στο επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθεί και σύντομα θα αρχίσει η διαδικασία παράδοσης και παραλαβής. Τυπικά το έργο βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και όλοι κάνουν υπομονή. Υπομονή όμως κυρίως κάνουν όσοι κατοικούν εκεί, αλλά και όσοι διατηρούν επιχειρήσεις, οι οποίες καθ’ όλη τη διάρκεια των δύο χρόνων, έχουν δει τα οικονομικά τους να συρρικνώνονται και να αντιμετωπίζουν δυσκολίες πρόσβασης.

Φυσικά, μεγάλη άσχημη συγκυρία ήταν και η δύσκολη περίοδος της πανδημίας, με τα κλειστά καταστήματα, με τις όποιες δυσκολίες έχει επιφέρει στην καθημερινότητα όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε με την υπεύθυνη του Δικτύου Διακυβέρνησης Βιοκλιματικής – Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης της Δράμας (ΔΙΔΙΑΚ), κα. Βασιλική Καζάνα, η οποία είναι και καθηγήτρια στο Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Δράμας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος.

Η όχληση  και η αλλαγή της καθημερινότητας

Σε γενικότερες γραμμές, όπως μας εξηγεί η κα. Καζάνα, όλο αυτό το διάστημα των εργασιών, η όχληση ήταν ιδιαίτερα έντονη για τους συνδημότες μας, για τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες της περιοχής. Σημειώνει ακόμα όμως, ότι, το έργο θα αλλάξει την οικονομία της περιοχής και θα δώσει μια νέα ώθηση στην επιχειρηματικότητα.

Τονίζει επίσης ότι, το έργο, θα επιφέρει μια νέα νοοτροπία στην λειτουργία της πόλης, στην οποία θα αναγκαστούμε κάποια στιγμή να επιλέξουμε να αφήνουμε το αυτοκίνητό μας κάπου για να κάνουμε τις αγορές μας.

Όπως επισημαίνει λοιπόν στον «Π.Τ.» η κα. Καζάνα, «υπάρχει όντως μια γενικότερη δυσαρέσκεια του κόσμου στην περιοχή, η οποία εκφράζεται έντονα ιδιαίτερα από τους επιχειρηματίες της περιοχής.  Και κυρίως γιατί έχει αλλάξει την καθημερινότητά τους ως προς την επιχειρηματικότητα».

Επισημαίνει ότι, «η πρόσβαση, οι φορτοεκφορτώσεις, η στάθμευση, η αλλαγή, είναι λίγο περίεργα τα πράγματα. Η κάθε αλλαγή είναι πάρα πολύ δύσκολο να περάσει στον κόσμο και μάλιστα να τον εντάξει σε μια άλλη λογική. Εδώ στη Δράμα, ο κόσμος έχει συνηθίσει για πέντε μέτρα να παίρνει το αυτοκίνητο. Αυτό είναι πολύ συνηθισμένο».

Αλλαγή στάσης

Η ίδια αναφέρεται στην αλλαγή στάσης ζωής. Όπως λέει, «ένα τέτοιο έργο, ζητάει και μια αλλαγή στάσης. Δεν είναι εύκολο όμως. Φανταστείτε να έχουμε 20 χρόνια ένα μαγαζί, να έχουμε συνηθίσει να έχουμε μια συγκεκριμένη πελατεία, ένα συνηθισμένο τρόπο λειτουργίας και ξαφνικά να μας έρχεται κάτι εντελώς διαφορετικό. Αυτό είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δημιουργήσει μια «κοιλιά», στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί μια επιχείρηση».

Στην ερώτηση για το πώς θα λειτουργήσει το έργο στο μέλλον, διευκρινίζει ότι, «είναι λίγο πρόωρο ακόμα να πούμε ότι το έργο δεν είναι καλό. Εγώ απλά σημειώνω θέματα που έχουν να κάνουν με κακοτεχνίες. Ακόμα όμως δεν έχει παραληφθεί το έργο. Άρα είναι πολύ δύσκολο για εμάς και από τη μεριά μας ως Δίκτυο να πούμε διάφορα. Το έργο όμως βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και είναι λογικό να υπάρχουν τέτοια ζητήματα».

Κοινωνική άσκηση

Μιλώντας για τις αλλαγές που θα πρέπει να κάνουμε όλοι, μας λέει ότι, «είναι μια δύσκολη κοινωνική άσκηση. Κατά πόσο δηλαδή θα αλλάξει η συμπεριφορά του Δραμινού πολίτη. Πόσο διατεθειμένος είναι να αφήσει το αυτοκίνητό του δέκα λεπτά ή ένα τέταρτο της ώρας να πάει σε ένα Χ μαγαζί, επειδή δεν μπορεί να παρκάρει μπροστά γιατί θα τον γράψει η Δημοτική Αστυνομία».

Παραδέχεται ακόμα, ότι, «όντως, μερικά πράγματα δεν έχουν προχωρήσει όπως τα είχε προγραμματίσει ο Δήμος. Το θέμα της στάθμευσης για παράδειγμα, εξακολουθεί και είναι ένα πρόβλημα. Το συζητούν, το ξέρουν, υπάρχει όμως μια στασιμότητα σ’ αυτό. Αλλά είναι ένα θέμα που πρέπει να λυθεί με κάποιο τρόπο.  Οι άνθρωποι που έχουν τα μαγαζιά τους εκεί, πού θα σταθμεύσουν; Και η Δημοτική Αστυνομία γράφει ακόμα και αυτούς απ’ όσα μας λένε. Έχουμε καταγράψει και τέτοια παράπονα».

Ερωτώμενη για την τελική εικόνα του έργου, μας λέει ότι «είναι μερικά πράγματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία της περιοχής και δεν το έχουμε δει στο σύνολό του το έργο. Δεν έχουμε δει και το τελικό κομμάτι, το πόσο πράσινο θα γίνει τελικά το σημείο αυτό. Προς το παρόν τα πλακάκια και τα κολωνάκια έχουμε δει ακόμα. Πολλά από αυτά θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής σε βάθος 5-6 χρόνων. Είναι ένα αρκετά μεγάλο διάστημα προσαρμογής του κοινού που χρησιμοποιεί τα μαγαζιά, ή ο τρόπος που μπορεί να διαμορφωθεί, να αλλάξει η εικόνα. Για παράδειγμα ο τρόπος που θα λειτουργήσει μια νέα πλατεία εκεί. Αυτό προς το παρόν δεν φαίνεται, δεν μπορεί να φανεί, γιατί ακόμα τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί».

Οικονομική αναβάθμιση

Ρωτήσαμε την κα. Καζάνα, αν το έργο του ΒΑΑ θα μπορέσει να αναβαθμίσει οικονομικά την περιοχή και εξηγεί: «Θεωρώ ότι  μεσομακροπρόθεσμα, θα υπάρξει μια αλλαγή. Μπορούμε ως παράδειγμα να σκεφτούμε την οδό Βενιζέλου, μερικά χρόνια πίσω. Πώς ήταν και πώς είναι σήμερα».

Στο σημείο αυτό, ρωτάμε για το πώς θα αλλάξει η οικονομική γεωγραφία της περιοχής, προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί, αν αλλάξουν αντικείμενο οι επιχειρήσεις εκεί. Απαντώντας, λέει χαρακτηριστικά: «Για παράδειγμα, να σας πω, δεν νομίζω ότι θα πρέπει να γίνουν όλα καφέ! Δηλαδή, στην 19ης Μαΐου έχουμε μικρούς θύλακες μαγαζιών, όπως τα γεωπονικά. Μπορεί να αλλάξει μια βιτρίνα με λουλούδια π.χ. και αμέσως αλλάζει η εικόνα του, χωρίς να αλλάξει στην ουσία το περιεχόμενο του μαγαζιού. Θα αλλάξει την εικόνα του χωρίς τα σακιά με τους σπόρους μπροστά, θα έχει κάποια ωραία φυτά που θα τα βλέπει ο καταναλωτής. Θέλω να πω ότι μπορεί να υπάρξει μια αλλαγή στην εικόνα του, ώστε να μπορέσει να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές. Ο πολίτης, θα πάει και για τον καφέ, κάποιος θα κάνει μια βόλτα εκεί, θα κάτσει στο παγκάκι, θα ρίξει μια ματιά σε μια βιτρίνα.

Γίνεται μεν μια προσαρμογή, αλλά η επιχειρηματικότητα πρέπει να το έχει αυτό. Πρέπει να προσαρμόζεσαι. Δεν πιστεύω κατ’ ανάγκην ότι πρέπει να γίνουν όλα καφέ. Πιστεύω ότι θα υπάρξει ένα διάστημα στο οποίο θα πρέπει να γίνει όλη αυτή η κοινωνική προσαρμογή, ο τρόπος που κινούμαστε. Αφήνουμε το αυτοκίνητό μας, περπατάμε, επιλέγουμε να πάμε να ψωνίσουμε από συγκεκριμένα μαγαζιά».

Η αποδοχή

Καταλήγοντας, τονίζει ότι όντως «υπάρχει μια δυσκολία στην αποδοχή της αλλαγής στη Δράμα. Δηλαδή, το μεγαλύτερο μέρος το πληθυσμού μπορεί να δυσανασχετεί, να θέλει αλλαγές, αλλά να τις θέλει παραδίπλα και όχι μπροστά στην πόρτα του. Η κοινωνία δεν αγκαλιάζει άμεσα τις αλλαγές. Και προφανώς υπάρχει όλο αυτό το έλλειμμα κουλτούρας, συμμετοχικότητας, της διακυβέρνησης».