Home > νέα > Η ομάδα του Δραμινού καθηγητή Ραφαήλ Τζίμα κατέλαβε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Ραφαήλ Τζίμας

Η ομάδα του Δραμινού καθηγητή Ραφαήλ Τζίμα κατέλαβε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Ραφαήλ Τζίμας

Η ομάδα του Δραμινού καθηγητή Ραφαήλ Τζίμα

κατέλαβε την 1η θέση στον Πανελλήνιο

Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Ραφαήλ Τζίμας

 

 

Το περασμένο Σαββατοκύριακο πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη με απόλυτη επιτυχία ο Πανελλήνιος Τελικός του Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Έρευνας και Καινοτομίας FIRST® LEGO® League (ηλικίες 9 – 16) και FIRST® Tech Challenge (ηλικίες 12 – 18).

Οι 56 κορυφαίες ομάδες που προκρίθηκαν με επιτυχία στην κατηγορία FIRST® LEGO® League Challenge από τους Περιφερειακούς σε Αθήνα, Ρόδο, Γιάννενα, Κρήτη, Σπάρτη, Βόλο, Ξάνθη και Θεσσαλονίκη διαγωνίστηκαν στον μεγάλο τελικό για να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στις Παγκόσμιες Διοργανώσεις.

Οι έξι ομάδες που προκρίθηκαν θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στις 17 – 20 Απριλίου 2024 στο Houston, στο USA FIRST Championship, στις 14 – 17 Μαΐου 2024 στο Bodø, στο Norway FLL Open European Championship Bodø και τον Ιούλιο του 2024 στο Sydney, στο Australia FLL Open Championship Sydney.

Στη διοργάνωση την πρώτη θέση πήρε η ομάδα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων Ι.Τσιαμούλη της Αθήνας, με καθηγητή πληροφορικής τον Δραμινό Ραφαήλ Τζίμα. Ο κ. Τζίμας, οδήγησε την ομάδα πληροφορικής στην πρώτη θέση του πανελλήνιου διαγωνισμού ρομποτικής.

Η διάκριση αυτή αποτελεί μεγάλο εκπαιδευτικό γεγονός, ενώ επόμενος σταθμός για την ομάδα του κ. Τζίμα είναι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Χιούστον.

Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα, τους μαθητές, τους καθηγητές και τη διεύθυνση των εκπαιδευτηρίων Τσιαμούλη για την διάκρισή τους.

Ρ. Τζίμας: Το σημαντικό είναι η ομάδα να είναι ενωμένη

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Ραφαήλ Τζίμας, επισημαίνει αρχικά ότι κατάφεραν να βγουν σ’ αυτή τη θέση, έπειτα από 8 προκριματικούς διαγωνισμούς που έγιναν στην Ελλάδα, ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο από την Αθήνα και σε άλλες περιοχές της χώρας, ενώ προκρίθηκαν οι 55 καλύτερες ομάδες στη Θεσσαλονίκη. Από εκεί, ανάμεσα σ’ αυτές τις 55 ομάδας, η ομάδα που προπονεί ο κ. Τζίμας, κατάφερε να κερδίσει αυτό το μεγάλο βραβείο και την πρόκρισή της στο Παγκόσμιο στην Αμερική.

Όπως εξηγεί ο κ. Τζίμας, «ο διαγωνισμός δεν έχει μόνο ρομποτική. Υπάρχει και το project Καινοτομίας, αλλά και το κατά πόσο μια ομάδα είναι πραγματική ομάδα. Το θέμα της συνεργασίας, η βοήθεια μεταξύ των παιδιών μέσα σε μια ομάδα, να είναι αγαπημένοι και να μπορούν να συνεργαστούν, είναι πολύ σημαντικά στοιχεία, τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο. Η πρώτη θέση που λάβαμε εμείς, είναι στην γενική κατάταξη ήρθε μετά από όλα τα παραπάνω».

Όπως σημειώνει, το Σχολείο έχει δυο ομάδες, εκ των οποίων στο διαγωνισμό αυτό κέρδισε η μεγάλη, και όπως εξηγεί, «πέρσι είχαμε βγει αναπληρωματικοί και είχαμε χάσει για πολύ λίγο την πρόκρισή μας στο Παγκόσμιο της Αυστραλίας. Φέτος επιλέξαμε να συμμετάσχουμε στην πιο παλιά και μεγαλύτερη διοργάνωση που γίνεται».

Ερωτώμενος για το τι είναι αυτό που αποκομίζουν τα παιδιά από την ρομποτική και πώς μπορεί να τους βοηθήσει και σε άλλα επίπεδα της ζωής τους, ο κ. Τζίμας τονίζει: «Αυτό που μαθαίνουν κυρίως, είναι να μάθουν να ανακαλύπτουν και να λύνουν προβλήματα  μόνα τους. Να μπορούν να καταλάβουν, από την πλευρά του κώδικα αρχικά και της μηχανικής, ένα πρόβλημα, τι απαιτήσεις έχει, τι εργαλεία έχουν και από εκεί και πέρα να μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα με αυτά που έχουν.

Το πιο σημαντικό είναι ότι μπορούν να ανακαλύψουν και να μάθουν πράγματα, χωρίς απαραίτητα κάποιος να τους τα δείξει. Πολλές φορές ο προπονητής έχει το ρόλο του οδηγού, να  ψάξουμε δηλαδή πώς να το κάνουμε. Δεν λύνονται δηλαδή με έναν τρόπο μαθηματικό, όπου ακολουθείς πέντε βήματα και έγινε. Τη λύση την ανακαλύπτεις με τη δοκιμή ξανά και ξανά , βήμα βήμα.

Το δεύτερο και σημαντικότερο είναι, να είσαι ομάδα. Αυτό που έχουμε καταφέρει, είναι να είμαστε μια γροθιά και στα εύκολα και στα δύσκολα. Αυτά είναι τα δύο πιο σημαντικά που αποκομίζεις απ’ όλο αυτό».

Από εδώ και πέρα, όπως τονίζει, βρίσκονται στην αναζήτηση χορηγών ώστε να μπορέσουν να κάνουν το μεγάλο ταξίδι στην Αμερική που έχει υψηλό κόστος για τα παιδιά και τις οικογένειές τους, καθώς και στη μετατροπή του όλου project που έχουν, στην αγγλική γλώσσα και να τελειοποιήσουν το ρομπότ τους.

Ο κ. Τζίμας εξηγεί επίσης, ότι, «η βασική μας ιδέα αναφέρεται στους παραδοσιακούς χορούς. Φτιάξαμε δηλαδή μια πλατφόρμα όπου μπορεί κάποιος  να μαθαίνει παραδοσιακούς χορούς, ώστε να διατηρηθεί αυτή η παράδοση χιλιάδων ετών που έχουμε με ένα πιο μοντέρνο τρόπο.

Φοράς μια μάσκα και μεταφέρεσαι στο μάθημα, φτιάξαμε επιτραπέζια και για μικρά παιδιά, κάναμε ακόμα και εκπαιδευτικά κουλουράκια, φτιάξαμε κόμικς και γενικά προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τους παραδοσιακούς χορούς απ’ όλους τους τομείς για να αγαπηθούν και να γίνει η μάθηση ακόμα πιο όμορφη».

Ερωτώμενος για το πώς αντέδρασαν τα παιδιά με την επιτυχία του, σημειώνει: «Είναι αλήθεια ότι ο τελικός ήταν πολύ επίπονος και πολύ δύσκολος διότι ενώ πήγαμε πολύ καλά στο Διαγωνισμό όσον αφορά το Project, δυσκολευτήκαμε στην αρχή με το ρομπότ μας από λάθη των χειριστών μας. Δεν ήταν πολύ καλά τα δύο πρώτα run που κάναμε οπότε δυσκολευτήκαμε πολύ στο τελευταίο run, στον τελευταίο γύρο για να καταφέρουμε να πιάσουμε τους πόντους που χρειαζόμασταν και να ανεβούμε με σιγουριά στη βαθμολογία για να βγούμε πρώτοι. Οπότε όταν τελικά φτάσαμε σε μια τελετή λήξης που ήταν πολύ αγχωτική, και ακούσαμε το όνομά μας να ανακοινώνεται τελευταίο ήταν σαν να έσκασε ένα ηφαίστειο, εκτονώθηκε όλη η κούραση.

Τα αποτελέσματα

Οι έξι ομάδες που προκρίνονται σε παγκόσμιους Διαγωνισμούς είναι οι εξής: 1.C3050 Ι. Τσιαμούλης, 2.C3053 RobotExperts, 3.C3015 NROBOGEN, 4.C3041 talodia, 5.C3014 SCRAPS by FutureLab και 6.C3045 ESCAPERS.

Στην Τελετή λήξης του Διαγωνισμού τις απονομές των finalist έκαναν ο Ambassador Αντώνης Τσαπατάκης και η επίτιμη καλεσμένη Rebecca Whitaker FTC program delivery partner στην Άϊοβα HΠΑ.

Το δικό του μήνυμα για το πώς η τεχνολογία και η ρομποτική μας ενώνει έδωσε και ο μαθητής Γκανάτσας Χρήστος με την εκπαιδευτικό Παπαευαγγέλου Χριστίνα που έκανε τη διερμηνεία από το Ειδικό Γυμνάσιο & Λύκειο Κωφών και Βαρηκόων Θεσσαλονίκης.

Στο FIRST® LEGO® League Challenge οι ομάδες εμπλέκονται στην έρευνα, την επίλυση προβλημάτων, τον προγραμματισμό και την ρομποτική. Ο διαγωνισμός εισάγει παιδιά ηλικίας 9 – 16 ετών στις έννοιες της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM), μέσω μιας διασκεδαστικής και πρακτικής μάθησης. Οι συμμετέχοντες αποκτούν πραγματική εμπειρία επίλυσης προβλημάτων μέσω ενός καθοδηγούμενου, παγκόσμιου προγράμματος ρομποτικής, το οποίο υποστηρίζει τους σημερινούς μαθητές και εκπαιδευτικούς να χτίσουν μαζί ένα καλύτερο μέλλον.

Κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν MASTERPIECE℠ 2023/2024 οι ομάδες εστίασαν στον ρόλο που παίζει το STEM στις τέχνες και δίνουν τη δυνατότητα στους νέους να σχεδιάσουν και να χτίσουν έναν κόσμο ατελείωτων δυνατοτήτων.

Για πρώτη φορά φέτος θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα με το FIRST® LEGO® League Challenge το FIRST® Tech Challenge (FTC), το μεγαλύτερο πρόγραμμα STEM παγκοσμίως, εμπλέκοντας μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 12 – 18 ετών στον κόσμο της βιομηχανικής ρομποτικής και καλλιεργώντας πρώιμες επαγγελματικές δεξιότητες. Στον Διαγωνισμό θα συμμετάσχουν 16 ομάδες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι FTC ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν, να προγραμματίσουν και να χειριστούν ρομπότ για να διαγωνιστούν σε ένα αθλητικού τύπου πρωτάθλημα, δημιουργώντας συμμαχίες με άλλες ομάδες και αντιμετωπίζοντας προκλήσεις όμοιες με αυτές στη βιομηχανία. Οι συμμετέχοντες και οι απόφοιτοι έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικές ευκαιρίες εκπαίδευσης και επαγγελματικής σταδιοδρομίας, αλλά και άμεση σύνδεση με υποτροφίες σε Πανεπιστήμια των ΗΠΑ και την αγορά εργασίας.