Το Ευρωπαϊκό σήμα Iter Vitis πήρε το Επιμελητήριο Δράμας
Η τουριστική ανάπτυξη της Δράμας
μέσα από τους δρόμους
του οίνου και του πολιτισμού
► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στ. Γεωργιάδης
► Το Iter Vitis είναι σήμα πιστοποιημένο από το Συμβούλιο της Ευρώπης και αφορά στο Μονοπάτι της Αμπέλου
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ της τουριστικής ανάπτυξης για τη Δράμα, είναι από τα πλέον σοβαρά ζητήματα που απασχολούν την περιοχή. Η Δράμα έχει δυνατότητες να αξιοποιήσει διάφορες θεματικές ενότητες γύρω από τον εναλλακτικό και βιωματικό τουρισμό. Και μία απ’ αυτές τις ενότητες, είναι και ο οινοτουρισμός.
Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από προσπάθειες του προέδρου του Επιμελητηρίου και της ομάδας του εδώ και ένα χρόνο, κατάφερε πλέον να πάρει το σήμα της πιστοποίηση της πολιτιστικής διαδρομής Iter Vitis (Μονοπάτι της αμπέλου), το οποίο μάλιστα είναι πιστοποιημένο από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Πρόκειται για μια πιστοποίηση που αφορά στον οίνο, την αμπελουργία και την οινοποιία σε σχέση με τον πολιτισμό και γύρω από αυτά μπορούν να αναπτυχθούν διάφορες δράσεις, ώστε να προσελκύσουν τουρισμό και κυρίως επισκέπτες που ενδιαφέρονται για τον βιωματικό τουρισμό.
Όπως εξηγεί μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης, «πρόκειται για τον συνδυασμό του πολιτισμού με τα οινοποιία και ο αναγεννητικός τουρισμός που υπάρχει γύρω από τα οινοποιία, ουσιαστικά όλη η Δράμα» και συμπληρώνει: «Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να συνδυάσουμε, ό,τι έχει σχέση με την αρχαιολογία, με τον σύγχρονο πολιτισμό, με τα Μουσεία (ιδιωτικά και δημόσια), ό,τι έχει σχέση με τη μουσική, με τη γαστρονομία, το περιβάλλον και τις εκδρομές στη φύση.
Όλα αυτά, είναι ο λεγόμενος αναγεννητικός τουρισμός, που έρχεται επάνω σε μια διαδρομή πιστοποιημένη, όπου με κέντρο τα οινοποιία, κινούνται σ’ αυτή τη διαδρομή, δύο εκατομμύρια κόσμος από την Ευρώπη».
Εκδήλωση στη Δράμα
Στο πλαίσιο αυτό, το επόμενο Σάββατο 25 Ιανουαρίου, θα πραγματοποιηθεί δράση που διοργανώνει στη Δράμα η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, την οποία φιλοξενεί το Επιμελητήριο Δράμας.
Πρόκειται για μια σειρά δράσεων που θα γίνουν στο Οινοποιείο του Κώστα Λαζαρίδη, όπου είναι προσκεκλημένοι να παραβρεθούν όλοι οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων της χώρας, στελέχη του και άλλοι φορείς και ενδιαφερόμενοι.
Στην εκδήλωση θα υπάρξει αρχικά ένας χαιρετισμός από τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Μασούτη, χαιρετισμός από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Γεωργιάδη και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί το Iter Vitis και τι είναι. Στη συνέχεια θα γίνει η παρουσίαση δύο πολιτιστικών διαδρομών μαζί με τις διάφορες επιλογές που έχει ετοιμάσει το Επιμελητήριο με βάσει το Iter Vitis, τον οίνο και τον πολιτισμό και την ιστορία της περιοχής.
Τέλος, θα γίνει και η παρουσίαση του πιστοποιημένου σήματος που πήρε το Επιμελητήριο Δράμας, του Iter Vitis, το οποίο θα παραδώσει η Ιταλίδα πρόεδρος του Iter Vitis με έδρα τη Ρώμη. Θα ακολουθήσει περιήγηση στα οινοποιία και σε διάφορα ενδιαφέροντα σημεία της Δράμας.
Οίνος, πολιτισμός και ιστορία
Αναλυτικότερα για το σήμα του Iter Vitis, μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Γεωργιάδης, ο οποίος επισημαίνει ότι «στόχος μας είναι να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στο θεματικό τουρισμό που είναι αυτός του πολιτισμού και του οινοτουρισμού, δίνοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα στην περιοχή μας, να δεχθεί επισκέπτες συγκεκριμένου επιπέδου.
Αυτό σήμερα το έχουμε πάρει ως Δράμα, το έχουμε πετύχει, στόχος μας όμως είναι να το αναπτύξουμε στο σύνολο της Περιφέρειας, γιατί το ενδιαφέρον μας έχει να κάνει με όλη την περιοχή».
Όπως εξηγεί ο ίδιος, «για παράδειγμα, η Δράμα με την Καβάλα και τις Σέρρες, είναι κοινός τόπος. Δηλαδή, η Αμφίπολη, οι Φίλιπποι είναι προορισμός. Τα Κύργια που έχουμε τις πηγές Κεφαλαρίου, είναι ο ποταμός Ζυγάκτης, ο οποίος είναι από την αρχαιότητα ο μύθος της Περσεφόνης και η Λυδία είναι η πρώτη χριστιανή που βαπτίστηκε. Είναι το ίδιο ποτάμι. Όλα αυτά μας συνδέουν με τον πολιτισμό μέχρι σήμερα».
«Ο στόχος είναι λοιπόν η διεύρυνση», λέει και συνεχίζει: «Στο πλαίσιο αυτό, θα κάνω και μια πρόταση συνέργιας με τα όμορα Επιμελητήρια στη φάση της ανάπτυξης, περισσότερο από το τριήμερο που προσδοκούμε, να πάμε πενθήμερα και επταήμερα. Επίσης, είμαστε σε μια φάση συνεργασίας με ένα διεθνές πρακτορείο Τουρισμού, το οποίο είναι ισχυρό και θα συνεργαστεί με πρακτορεία της Δράμας, ώστε να μπορέσει να εντάξει στο πρόγραμμά του για τη Δράμα, συγκεκριμένες πολιτιστικές διαδρομές».
Ερωτώμενος σχετικά με το τι είναι οι πολιτιστικές διαδρομές, διευκρινίζει ότι «πρόκειται για δύο διαδρομές, η ανατολική και η δυτική με κέντρο τα οινοποιία της Δράμας. Δηλαδή, η περιοχή της Αδριανής μαζί με το Μικροχώρι και άλλα και τα οινοποιία της περιοχής, είναι η μία διαδρομή.
Από την άλλη πλευρά είναι τα οινοποιία στην περιοχή της Προσοτσάνης. Εκεί συνδεόμαστε με το Νευροκόπι, το Οχυρό Λίσσε κτλ. Όλο αυτό το κομμάτι, θα είναι από εδώ και πέρα πιστοποιημένο από το Συμβούλιο της Ευρώπης ως διαδρομές. Θεωρώ ότι, τόσο στους Δήμους όσο και στην Περιφέρεια, τους δίνουμε ένα πολύ καλό εργαλείο, πιστοποιημένο, που θα δοθεί προς όλους».
Η συμμετοχή των ιδιωτών
Σημαντικό είναι για τον κ. Γεωργιάδη, ότι «αυτό που κυρίως ενδιαφέρει εμάς ως Επιμελητήριο, είναι η συμμετοχή των ιδιωτών. Είναι τα ιδιωτικά μουσεία, τα ξενοδοχεία, τα οινοποιία που παραμένουν ανοικτά ή ανοίγουν κατά καιρούς. Ό,τι σχεδιάσει ο κάθε ιδιώτης, είναι πολύ καλό για τον ίδιο. Εμείς προσφέρουμε ένα εργαλείο και ο κάθε ιδιώτης μπορεί να το αξιοποιήσει. Για παράδειγμα μπορεί να προσελκύσει βιωματικούς επισκέπτες μέσα από διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις, από οινογευσία μέχρι εκδρομές και περιπάτους, περιήγηση στα διάφορα σημεία της Δράμας, σε ένα αρχαιολογικό χώρο κ.α. Όλα αυτά κατά κάποιο τρόπο θα διαμορφωθούν από την ιδιωτική πρωτοβουλία με κοστολόγηση, ένα πακέτο για τον επισκέπτη να διαλέξει».
Τα event της Δράμας
Η όλη προσπάθεια και η αξιοποίηση του σήματος αυτού, μπορεί να γίνει περισσότερο μέσα από ιδιωτικές πρωτοβουλίες και λιγότερο μέσω των ΟΤΑ. «Εμείς στοχεύουμε σε ένα συντονισμό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και λιγότερο με τους ΟΤΑ, γιατί αυτό είναι καθαρά ένα τουριστικό πολιτιστικό προϊόν για εμάς», σημειώνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας και εξηγεί:
«Εκεί εμπλέκουμε και τα μεγάλα event που γίνονται σε επίπεδο Νομού. Για παράδειγμα τις μεταμφιέσεις των Φώτων με τα διάφορα χωριά μας. Στοχεύουμε σε όλη την Ελλάδα. Τα δρώμενα στα τοπικά χωριά μας είναι πασίγνωστα.
Επίσης, ένα άλλο event είναι η Δραμοινογνωσία. Εκείνη την περίοδο μπορούμε να προσελκύσουμε πολύ κόσμο και από την Ευρώπη και όχι μόνο από την Ελλάδα.
Ένα τρίτο event είναι το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους. Γιατί να μην εντάξουμε την επιλογή για βιωματικές δράσεις με τα οινοποιία;
Ένα τέταρτο event είναι η Ονειρούπολη. Θα υπάρξει κάποιος κόσμος, που με την ευκαιρία του κρασιού μπορεί να έρθει στην Ονειρούπολη ή και αντίστροφα ακόμα. Όλα αυτά τα event, είναι μέσα στις επιλογές μας σαν περιόδους και θα ωφεληθούν και αυτά, και οι οινοποιοί ως ιδιώτες και βέβαια όλοι όσοι θα εμπλακούν στο τουριστικό αυτό προϊόν».