Μιλάει στον «Π.Τ.» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σαλπιγκτίδης
Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί
στην οδοποιία και στο χώρο
στάθμευσης βαρέων οχημάτων
► «Πάνω απ’ όλα, η ιεράρχηση των προβλημάτων και η εφαρμογή του προγράμματος»
► Προβληματισμός για την παιδική χαρά του Δημοτικού Κήπου λόγω του νέου ΒΑΑ
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΙΑ ΑΠΟ τις σπουδαιότερες αντιδημαρχίες σε ένα Δήμο, είναι και αυτή των Τεχνικών Υπηρεσιών. Και αυτό γιατί, από αυτήν περνάνε όλα τα έργα του Δήμου, τα οποία βοηθούν στην οικονομία του, στη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών, ενώ τον τοποθετούν στις ράγες του μέλλοντος.
Ο νέος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας, κ. Παναγιώτης Σαλπιγκτίδης, είναι ένας «τεχνοκράτης» που έχει στο μυαλό του ότι η πόλη αυτή και ο Δήμος θα πρέπει να αλλάξουν προς το καλύτερο.
Έχει ασχοληθεί με την οικοδομή από νεαρή ηλικία λόγω του πατέρα του (εμπειροτέχνης εργολάβος), αρχικά σπούδασε Οικονομικά (Διοίκηση Επιχειρήσεων) και Πολιτικός Μηχανικός στη συνέχεια. Διαθέτει πιστοποίηση Ενεργειακού Επιθεωρητή, ενώ από το 2015 προσλαμβάνεται στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Προσοτσάνης, όπου εργάζεται μέχρι και τέλος του 2023, οπότε στη συνέχεια αναλαμβάνει ως αντιδήμαρχος στο Δήμο Δράμας.
Ο κ. Σαλπιγκτίδης, ευγενώς δέχτηκε να μιλήσει στον «Π.Τ.», προκειμένου να δούμε όχι μόνο το πού βρίσκονται ορισμένα ζητήματα που αφορούν την Υπηρεσία Τεχνικών Έργων, αλλά και να μας αναπτύξει τι είναι αυτό που θέλει να κάνει η νέα δημοτική αρχή του κ. Παπαδόπουλου, στα πρώτα της βήματα.
Όπως αρχικά σημειώνει, πάνω απ’ όλα είναι η ιεράρχηση των προβλημάτων και η εφαρμογή του προγράμματός της, με βασικά σημεία τις υποδομές, τις υπηρεσίες και την εύρυθμη λειτουργία τους.
Τεχνικό Πρόγραμμα
Επισημαίνουμε αρχικά στον κ. Σαλπιγκτίδη, ότι σήμερα Τετάρτη, η δημοτική αρχή καταθέτει το Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2024, κάτι που κάνει πολύ γρήγορα, μιας και έχει αναλάβει μόνο 22 μέρες. Όπως επισημαίνει, «πρώτο βήμα για μας είναι η έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού του 2024 ώστε να πάρει εμπρός η μηχανή του Δήμου. Το Τεχνικό Πρόγραμμα αφορά τα συνεχιζόμενα έργα του 2023 και των έργων του νέου έτους».
Τονίζει μάλιστα, ότι, «μέλημά μας είναι η ολοκλήρωση όλων των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Είναι έργα που σχεδίασε η προηγούμενη διοίκηση και οφείλουμε να τα ολοκληρώσουμε. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω πως τα έργα που σχεδιάζονται πρέπει να βλέπουν τις μελλοντικές ανάγκες της πόλης και όχι τις ανάγκες του χθες.
Συνετή αξιοποίηση του υπάρχοντος προϋπολογισμού επιλέγοντας την κατασκευή Αναπτυξιακών Έργων με χαμηλό κόστος και γρήγορη απόσβεση. Η ανάλυση κόστους οφέλους είναι ο καλύτερος τρόπος για την αξιολόγηση της σκοπιμότητας ενός έργου. Με απλά λόγια τα έργα πρέπει να προσφέρουν όφελος στον πολίτη και όφελος στην κοινωνία».
Οδοποιία και έργα φυσικού αερίου
Ένα από τα θέματα που θέματα, είναι αυτό της οδοποιίας, μιας και πολλοί δρόμοι βρίσκονται σε κακό χάλι, ενώ υπάρχει και το θέμα των έργων του φυσικού αερίου. Απαντώντας, σημειώνει: «Δεν μπορείς να διορθώσεις ένα δρόμο, όταν ξέρεις ότι θα περάσει από εκεί ο αγωγός του φυσικού αερίου. Εκεί θα γίνει το μπάλωμα, η αποκατάσταση από την εταιρεία. Όταν τελειώσει η αποκατάσταση, τότε θα μπει ο Δήμος.
Δίνουμε μεγάλη βαρύτητα σ’ αυτό το κομμάτι. Θα βάλουμε ένα μεγάλο κονδύλι για την οδοποιία, όμως αυτό θα γίνει σε βάθος χρόνου και θα κυνηγήσουμε όποια χρηματοδότηση μπορούμε και μπορούμε να την πάρουμε για τέτοια έργα».
Αναφορικά με το πώς σκέφτονται να συνεργαστούν με τη ΔΕΔΑ και τα έργα αυτά, μιας και η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε φτάσει μέχρι τον εισαγγελέα, τονίζει ότι, «είναι ήδη στη σκέψη του δημάρχου, να γίνει μια συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στο επόμενο διάστημα, όπου θα συμμετάσχουν η ΔΕΔΑ, ο εργολάβος, η ΔΕΥΑΔ, η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και η επιβλέπουσα αρχή του έργου. Στη συνάντηση αυτή θα τεθούν προβληματισμοί. Στόχος μας είναι να υπάρξει μια συνεργασία. Να βοηθήσουμε την εταιρεία να τελειώσει όσο γρηγορότερα γίνεται και να έχει καλύτερο αποτέλεσμα. Δεν γίνεται να πηγαίνουμε κάθε λίγο στον εισαγγελέα».
Παιδική χαρά δημοτικού κήπου και νέο ΒΑΑ
Θέτουμε το ζήτημα της δημιουργίας της παιδικής χαράς του δημοτικού κήπου, ένα έργο 350.000 ευρώ, του οποίου η υποδομή του έχει ήδη κατασκευαστεί και προχωράει. Ρωτάμε πώς θα ολοκληρωθεί και τι θα γίνει με το νέο ΒΑΑ, το οποίο δεν την προβλέπει στη θέση εκείνη.
Απαντώντας, λέει ότι «είναι ένα έργο που το έχουμε κληρονομήσει και οφείλουμε να το συνεχίσουμε. Είναι ένα έργο που σχεδίασε η προηγούμενη διοίκηση. Σε πολλά έργα που σχεδίασαν οι προηγούμενοι μας βρίσκουν όχι αντίθετους, αλλά θα μπορούσαμε να τα κάνουμε κάπως διαφορετικά. Δηλαδή να έχει η πόλη περισσότερα οφέλη.
Απ’ όσο λοιπόν ξέρω, υπάρχει ένα project, ένας σχεδιασμός του κ. Αποστολίδη, το οποίο ξηλώνει αυτή την παιδική χαρά (σ.σ. το νέο ΒΑΑ).
Σ’ αυτή την παιδική χαρά, ένα μεγάλο ποσό πηγαίνει στην υποδομή. Αυτή την ώρα δεν ξέρουμε πώς ακριβώς θα εξελιχθεί το νέο ΒΑΑ. Αυτή την ώρα, βλέπουμε ότι η παιδική χαρά θα πρέπει να κατασκευαστεί και να ολοκληρωθεί. Ο εργολάβος έχει ήδη προχωρήσει στο 80% του έργου. Θα δούμε πως θα εξελιχθεί το έργο».
Χώρος στάθμευσης βαρέων οχημάτων
Ο δήμαρχος Δράμας έχει αναφερθεί πολλές στη δημιουργία χώρου στάθμευσης βαρέων οχημάτων. Αναφερόμενος στο ζήτημα αυτό ο κ. Σαλπιγκτίδης και χωρίς να θέλει να αποκαλύψει πολλά πράγματα καθώς ακόμα όλα είναι στις αρχές, τονίζει ότι υπάρχει σχεδιασμός, ώστε αυτός ο σταθμός να εγκατασταθεί σε έναν χώρο ενός παλιού στρατοπέδου. «Αν και δεν θέλουμε να λέμε πολλά προς το παρόν, θα σας πω ότι, είναι μέσα στα πλάνα του δημάρχου, να πάρουμε ορισμένες εκτάσεις παλαιών στρατοπέδων και αυτό επιδιώκει ο Γ. Παπαδόπουλος και έχει επαφές με την Αθήνα», εξηγεί και συνεχίζει: «Είναι μια λύση για την οποία ήδη δουλεύουμε. Σχεδιάζουμε να προσφέρουμε έναν ασφαλή χώρο στάθμευσης βαρέων οχημάτων, με όλες τις ανέσεις, με πλυντήρια, με χώρο για τα προσωπικά τους οχήματα και άλλα. Οι περισσότεροι αυτή τη στιγμή έχουν τα φορτηγά κάτω από τα σπίτια τους με το φόβο ότι θα τους κλέψουν πετρέλαια, εμπόρευμα ή θα τους κάνουν ζημιά. Οι δρόμοι μέσα στην πόλη, δεν έχουν την υποδομή ενός επαρχιακού ή εθνικού δρόμου. Έχουν άλλη υπόβαση. Οπότε θα πρέπει να βοηθηθούν σ’ αυτό το ζήτημα».
Υποδομές στη λαϊκή αγορά
Ένας από τους στόχους της νέας δημοτικής αρχής, είναι η επαναφορά της λαϊκής αγοράς στην 19ης Μαΐου. Πριν όμως γίνει αυτό, ο κ. Σαλπιγκτίδης εξηγεί ότι θα πρέπει να γίνουν ορισμένες υποδομές. Στην ερώτηση για το τι θα περιλαμβάνουν αυτές, απαντά:
«Αυτή τη στιγμή, η λαϊκή αγορά είναι μια ωρολογιακή βόμβα. Είναι χωρισμένη σε δύο σημεία και πρέπει όλοι μαζί να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση. Έτσι όπως λειτουργεί σήμερα, δεν είναι η καλύτερη κατάσταση. Δεν υπάρχουν παράδειγμα κάποιες τουαλέτες, ενώ ο Δήμος έχει κάποιους χώρους εκεί, όπου θα μπορούσαν να γίνουν τουαλέτες.
Επίσης είμαστε σε αναζήτηση πάρκινγκ, ώστε να μπορούν όλοι να παρκάρουν νόμιμα και με ασφάλεια. Εννοείται ότι σχεδιάζεται η νέα μορφή της λαϊκής αγοράς όσον αφορά τις υποδομές. Πρέπει να εξασφαλιστούν πρόσβαση και πάρκινγκ».
Στη διαπίστωση ότι ο δήμαρχος έχει αναφερθεί στη δημιουργία ενός πολυώροφου πάρκιγνκ στην αλάνα της οδού Διρφύος, εξηγεί: «Σ’ εκείνο το σημείο, προσανατολιζόμαστε να κατασκευαστεί ένα πολυώροφο πάρκινγκ. Η νομική υπηρεσία του Δήμου προσπαθεί τώρα να δει τα σχετικά, ώστε το οικόπεδο αυτό να περάσει στο Δήμο. Ήδη, ενώ έχουμε το τοπογραφικό του οικοπέδου, ασχολείται ένας μελετητής μ’ αυτό, ώστε να γίνει ένα πολυώροφο πάρκινγκ με έναν υπόγειο όροφο. Εκείνο θα λύσει μεγάλα προβλήματα. Και κάποιες θέσεις εκεί θα παραχωρηθούν στους κατοίκους της περιοχής».
Ενίσχυση φωτισμού στην πόλη
Ένα από τα συνεχή παράπονα των συνδημοτών μας, είναι το ζήτημα του χαμηλού ή ελλιπούς φωτισμού σε πολλά σημεία της πόλης. Θέτοντας το ζήτημα αυτό, σχετικά με τον σχεδιασμό που έχει η δημοτική αρχή, ο κ. Σαλπιγκτίδης απαντά: «Έχει μπει ένας κωδικός στο Τεχνικό Πρόγραμμα, ώστε να γίνει μια μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης και να δούμε πώς θα γίνει η αντικατάσταση με λάμπες led. Ο φωτισμός είναι στις προτεραιότητες της δημοτικής μας αρχής. Και μάλιστα στις εισόδους της πόλης μας όπως για παράδειγμα στον Αρκαδικό.
Ακόμα και διάφορα πάρκα έχουν αρκετά χαμηλό φωτισμό. Η πόλη πρέπει να ζωντανέψει και να φωτιστεί. Δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις στις 7 και 8 το βράδυ και να είναι σκοτάδι. Η πόλη πρέπει να φωτιστεί. Υπάρχει τρόπος να έχουμε και καλό φωτισμό και χαμηλή κατανάλωση. Η επανεκκίνηση θα γίνει. Χρειάζεται λίγη υπομονή, γιατί αυτά δεν γίνονται με το να χτυπήσεις το ραβδάκι και να γίνουν. Απαιτείται χρόνος».
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων
Ιδιαίτερη σημασία δίνει ο ίδιος, στο ζήτημα της ενεργειακής αναβάθμισης σε δημόσια κτίρια και κυρίως σε σχολεία. Όπως τονίζει μάλιστα, «Αυτή την περίοδο τρέχουν πολλές προσκλήσεις για διάφορα έργα και δεν γίνεται να τις χάσουμε. Είναι αδιανόητο για μένα να παίρνει ένα άλλος Δήμος της Π.Ε. Δράμας μεγάλα ποσά για ενεργειακές αναβαθμίσεις και ο Δήμος Δράμας να μην προχωράει σ’ αυτά τα θέματα, όπως και στην αγροτική οδοποιία.
Μια ενεργειακή αναβάθμιση, δίνει ζωή σε ένα κτίριο αλλά 30-40 χρόνια. Μειώνει την κατανάλωση σε ενέργεια και η πόλη μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κάπου αλλού. Υπάρχουν σχολεία για παράδειγμα, στα οποία πληρώνουμε ακόμα και 100.000 ευρώ σε καύσιμα. Αν εξοικονομήσουμε αυτά τα χρήματα, θα κάνουμε κάτι άλλο. Στο πρόγραμμα με τις ενεργειακές αναβαθμίσεις που τρέχει, θα πρέπει να εντάξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα δημόσια κτίρια».