Ιδιαίτερη αναφορά για δημοσίευμα του «Π.Τ.» στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας
Γ. Μήτρου: «Οδηγούμαστε
στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων…»
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΟ ΘΕΜΑ της λειτουργίας του Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) αναφέρθηκε στην προ ημερησίας συζήτηση, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το βράδυ της Τετάρτης 22 Ιανουαρίου, ο επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» κ. Γιώργος Μήτρου, ενώ εξέφρασε και την αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση της μεταφοράς των απορριμμάτων, από τους ΣΜΑ προς τους ΧΥΤΑ ή ΧΥΤΥ της περιοχής.
Ο κ. Μήτρου, αναφέρθηκε στο θέμα της λειτουργίας του ΚΔΑΥ Δράμας, με αφορμή προηγούμενο δημοσίευμα του «Πρωινό Τύπου» στις 16 Ιανουαρίου με τίτλο: «Σε νέα φάση λειτουργίας αναμένεται να μπει το ΚΔΑΥ Δράμας – Με τη μεταφορά των απορριμμάτων από τη ΔΙΑΑΜΑΘ οι Δήμοι θα μπορούν να στραφούν προς την ανακύκλωση και την καλύτερη αποκομιδή και καθαριότητα». Στο εν λόγω δημοσίευμα επίσης, φιλοξενούνταν και δηλώσεις του γενικού διευθυντή της ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ κ. Γιώργου Βογιατζή.
Όπως είπε ο κ. Μήτρου, με αφορμή και το διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη για την ανάδειξη εργολάβου για τη μεταφορά των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, «οδηγούμαστε στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων στη μετά από τους Δήμους διαχείριση», ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην «αποκαλυπτική συνέντευξη που έδωσε ο γενικός διευθυντής της ΔΙΑΑΜΑΘ κ. Βογιατζής στον Πρωινό Τύπο».
Σχολιάζοντας τα λεγόμενα του κ. Βογιατζή, είπε ότι «ο σχεδιασμός παραμένει στον αέρα, ενώ φαίνεται ότι περιμένει και ζεστό χρήμα από την Περιφέρεια» .
Όπως τόνισε ο κ. Μήτρου, «ο κ. Βογιατζής μας καλεί στη συνέντευξή του, να είμαστε χαρούμενοι γιατί από αυτή τη διαχείριση, από τον ιδιώτη εργολάβο, θα προκύψουν οφέλη, πόροι δηλαδή, εργαζόμενοι, οι οποίοι θα απεμπλακούν από τη μεταφορά των απορριμμάτων. Αυτό που βεβαίως λέει αλλά προσπαθεί να το κρύψει επιμελώς, είναι ότι θα οδηγηθούμε σε νέα αύξηση των δημοτικών τελών. Μάλιστα, φτάνει στο βαθμό και με περίσσιο θράσος, να λέει ότι δύο επιλογές έχουμε μπροστά μας. Ή θα πληρώνουμε για τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων και των ανακυκλώσιμων, ή αλλιώς θα πρέπει να πάμε σε λογικές παλαιότερων ετών, όπως λέει ο ίδιος, να ρίχνουμε ένα χιλιόμετρο από την πόλη τα απορρίμματά μας.
Λέει επίσης, ότι ο εργολάβος θα είναι ανταγωνιστικός, σε σχέση με αυτά που σήμερα κάνουν οι Δήμοι και ο Δήμος Δράμας. Και το ερώτημα είναι, με τι μισθούς και με τι δικαιώματα των εργαζομένων. Επίσης, επικαλείται, την απουσία μέσω από τους Δήμους της Περιφέρειας και βεβαίως γι’ αυτό παραχωρείται στον εργολάβο και η συντήρηση των οχημάτων αλλά και η λειτουργία των ΣΜΑ. Δεν μας λέει όμως ότι, ο ίδιος ο εργολάβος θα βάλει μόνο 4 οχήματα, ενώ τα υπόλοιπα 32 οχήματα είναι περιουσία της ΔΙΑΑΜΑΘ, άρα των Δήμων. Ενώ ακόμη και τα ελαστικά των απορριμματοφόρων θα τα πληρώνουν οι ίδιοι οι δημότες. Μάλιστα, μας καλεί να μην έχουμε κόμπλεξ μπροστά στις ιδιωτικοποιήσεις. Προκύπτει το ερώτημα: αύριο που θα υπάρξουν και νέες αδυναμίες και παραλείψεις και στους Δήμους, τότε θα δώσουμε και την αποκομιδή στον εργολάβο; Και τελικά, θα καταντήσει ο Δήμος να μαζεύει τα χρήματα από τα δημοτικά τέλη. Καταγγέλλουμε τη ΔΙΑΑΜΑΘ για την πλήρη παράδοση στον εργολάβο, θεωρούμε ότι χρειάζεται ένα εθνικό σχέδιο, κρατικός φορέας και με χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό».