ΒΑΒΕΛ
Ήταν ένα τρένο μια φορά…
Δεν είναι η Δράμα που δεν έχει τρένο αλλά όλη η Περιφέρεια ΑΜΘ
Γράφει ο Θανάσης Πολυμένης
ΚΑΠΟΤΕ στη Δράμα, τα τρένα περνούσαν πάνω κάτω όλη την ημέρα. Κάποτε στη Δράμα, ο σιδηροδρομικός σταθμός ήταν το κέντρο της πόλης. Και κάποτε το καφενεδάκι σ’ εκείνο το ωραίο κτίριο του σταθμού της πόλης, έσφυζε από ζωή. Αν καθίσουμε και αναλογιστούμε το τι κόσμος πέρασε από τον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό σταθμό, οφείλουμε να υποκλιθούμε, μόνο και μόνο για την προσφυγιά που έφτασε στην περιοχή με το τρένο, για εκείνους τους ανθρώπους που έφυγαν με το τρένο κάποτε στην Γερμανία και αλλού και για όλα εκείνα τα νέα παιδιά που ανέβηκαν στο τρένο για να παρουσιαστούν στον στρατό.
Το υπέροχο αυτό κτίριο, κατασκευάστηκε το 1895 από την Εταιρεία Ενωτικός Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης, στην οποία συμμετείχαν η Οθωμανική Αυτοκρατορική Τράπεζα και διάφοροι βελγικοί και γαλλικοί οίκοι και εγκαινιάστηκε το 1896.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρίσκω στοιχεία από το el.wikipedia.org όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής τραγικά: [Στις αρχές του 21ου αιώνα, η ηγεσία της χώρας αποφασίζει ότι ο κύκλος της ζωής του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας θα πρέπει σταδιακά να αρχίσει να κλείνει. Έτσι, ξεκινά η συρρίκνωση των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να περνούν πλέον από τη Δράμα μόνο δύο τρένα (οι γνωστοί καρβουνιάρηδες). Έτσι το Μουσείο Τρένων Δράμας, που με πολύ φροντίδα δημιούργησε ο Μορφωτικός Εκπολιτιστικός και Αθλητικός Σύλλογος Σιδηροδρόμων Υπαλλήλων «ΉΦΑΙΣΤΟΣ», πλέον λειτουργεί και ως μοχλός αναβίωσης μνήμης από μια άλλη εποχή. Μια εποχή που η Δράμα γνώριζε την ανάπτυξη στην οποία συνέβαλε κατά πολύ και ο Σιδηροδρομικός Σταθμός».
Για να πούμε την ακρίβεια, σήμερα το τρένο δεν περνάει από τη Δράμα. Το τρένο ερχόμενο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και τις άλλες ενδιάμεσες πόλεις της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, σταματάει στη Δράμα… και από εδώ μέχρι και τον Έβρο… δεν υπάρχει τρένο! Αυτή είναι η σημερινή πραγματικότητα!!!
Το ένα ζήτημα λοιπόν, είναι ότι με διάφορες δικαιολογίες οι οποίες ποτέ δεν δημοσιοποιήθηκαν επίσημα, ούτε από τον ΟΣΕ, ούτε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε και από την πολιτική ηγεσία της χώρας, η επιβατική γραμμή από τη Δράμα μέχρι και την Αλεξανδρούπολη έχει κλείσει και ο κόσμος μετακινείται με λεωφορεία του ΟΣΕ. Το αν είναι οριστικό ή όχι, είναι ένα ζήτημα για το οποίο, έχω την εντύπωση, ότι ούτε η ίδια η ηγεσία θέλει να ξέρει… Το μέλλον άγνωστο!
Από την άλλη πλευρά, εδώ στη Δράμα, χάριν των προσπαθειών του Μορφωτικού, Πολιτιστικού και Αθλητικού Συλλόγου «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» των σιδηροδρομικών υπαλλήλων, έχει δημιουργηθεί ένα ωραίο μουσείο, όπου μπορεί κανείς να θαυμάσει μερικές από τις παλαιότερες αμαξοστοιχίες όπως και αυτό το συγκεκριμένο βαγόνι, την εστιάμαξα. Η οποία εστιάμαξα ήταν μέρος του θρυλικού τρένου Orient Express. Κάποια άλλη αμαξοστοιχία παλαιότερα, πριν από 4 χρόνια περίπου, είχε φύγει από τη Δράμα στη Θεσσαλονίκη για γυρίσματα της ταινίας για τον Τσιτσάνη και δεν ξαναγύρισε ποτέ πίσω.
Και αν λοιπόν, ο ΟΣΕ, θέλει να αναδείξει το τρένο, όπως υποστηρίζει στην σχετική εντολή προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιτρέψει την παραχώρησε και τη δρομολόγηση της συγκεκριμένης εστιάμαξας, γιατί δεν δίνει άδεια στην εκπομπή τηλεμαγειρικής να έρθει στη Δράμα και να κάνει εδώ τα γυρίσματα;
Γιατί λοιπόν ο ΟΣΕ, δεν δίνει άδεια στην εκπομπή να κάνει τα γυρίσματα σε έναν από τους καλύτερους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας, την «ναυαρχίδα του 1895», ώστε να αναδείξει έτσι και τον τουρισμό με το τρένο και να προβάλει την περιουσία και το έργο του; Γιατί ο ίδιος ο ΟΣΕ δεν προωθεί αυτή τη λογική, αλλά συνεχίζει και αυτός να λειτουργεί ως επίκεντρο της υδροκεφαλικού κράτους και της υδροκέφαλης Αθήνας; Γιατί ο ΟΣΕ να πάρει για μια εκπομπή τηλεμαγειρικής ένα τέτοιας ιστορικής αξίας βαγόνι και να μην το αναδείξει στην πόλη την οποία βρίσκεται αυτό;
Αν ο ΟΣΕ θέλει να αναδείξει την περιουσία του, μπορεί να το κάνει και από τη Δράμα, όπου μπορεί να αναδείξει αυτό τον υπέροχο σταθμό και όχι να καταποντίζει τα πάντα στο πλαίσιο της συρρίκνωσή του. Κάποτε εκεί στην Αθήνα, θα πρέπει να καταλάβουν ότι υπάρχει και η άλλη Ελλάδα και δεν είναι μόνο η Αθήνα!