Το «Κίνημα Αλλαγής» Δράμας, λέει όχι
στη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής
ΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της, η Νομαρχιακή Επιτροπή Δράμας του «Κινήματος Αλλαγής» (ΚΙΝΑΛ), εκφράζει την αντίθεσή της με τη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής από το Θεσσαλονίκη προς την Καβάλα μέσω Αμφίπολη.
Με την ανακοίνωσή της η Ν.Ε. Δράμας του ΚΙΝΑΛ, καλεί τους περιφερειακούς συμβούλους όλων των παρατάξεων και τον περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιο, «να απορρίψουν εξ ολοκλήρου την μελέτη «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη- Αμφίπολη- Νέα Καρβάλη», που εισέρχεται τη Δευτέρα 26 Απριλίου προς έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Τους καλούμε να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να απαιτήσουν επιτέλους από το Υπουργείο και τον ΟΣΕ μια ΝΕΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ. Μια μελέτη που θα σέβεται επιτέλους τις ανάγκες και τις ανησυχίες των πολιτών της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης και όχι τα παράλογα, καταστροφικά επιχειρήματα των πολιτικών και τοπικιστικών σκοπιμοτήτων».
Η Ν.Ε. Δράμας του ΚΙΝΑΛ, «ζητάει από όλες τις παρατάξεις να συνεργασθούν και να εμποδίσουν την συνέχεια αυτού του εκτρωματικού έργου, που αποκόπτει τη Δράμα και τις Σέρρες, και τις οδηγεί σε ολοκληρωτική απομόνωση, ενώ υποβαθμίζει την Καβάλα σε παραθεριστικό και εμπορικό δορυφόρο της Θεσσαλονίκης.
Η «νέα χάραξη» είναι συνέχεια μιας απόφασης του ΟΣΕ, που έρχεται από το μακρινό 1993, και στην οποία στηρίχθηκε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2016, αναθέτοντας την μελέτη της. Πως είναι δυνατόν τα προβλήματα του σήμερα και οι ανάγκες του αύριο να είναι ταυτόσημα με αυτά του μακρινού 1993; Οι περιφερειακοί μας άρχοντες θα επιτρέψουν να γίνει πράξη μια τόσο εξόφθαλμα παράλογη απόφαση;»
Όπως επισημαίνεται μάλιστα, «Το έργο πρέπει να σταματήσει με κάθε θυσία:
Γιατί απομονώνει οριστικά και αμετάκλητα τη Δράμα από τα δίκτυα μεταφοράς και την οδηγεί στο δημογραφικό και οικονομικό μαρασμό.
Γιατί υποβαθμίζει το ρόλο της Καβάλας στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής αποκόπτοντάς την από την φυσική ενδοχώρα της.
Γιατί προκαλεί καταστροφές και υποβάθμιση του περιβάλλοντος και στις δύο συνορεύουσες περιφέρειες.
Γιατί έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τον σημερινό και μελλοντικό αναπτυξιακό σχεδιασμό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, με τις ανάγκες των κατοίκων της και με τις αρχές της δίκαιης και ισόρροπης ανάπτυξης στα πλαίσια της Περιφέρειας.
Γιατί, ούτε ταχύτερη πρόσβαση επιτυγχάνει, όπως διατείνεται η μελέτη, ούτε φθηνότερη επιλογή είναι από την αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου. Τους μόνους που εξυπηρετεί είναι τον ιδιωτικό ΟΣΕ, που θα εισπράττει εισιτήρια από την προαστιακή χρήση της γραμμής σε βάρος των ΚΤΕΛ, καθώς και τον ιδιωτικό ΟΛΘ που θα διευρύνει τον ηγετικό του ρόλο στην εμπορευματική κίνηση σε βάρος της Καβάλας».