Από την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Δράμας
«Μαγειρεύεται» διονυσιακό μενού
με προϊόντα από τη δραμινή γη
► Προσπάθειες για ανάδειξη της γαστρονομικής ταυτότητας της περιοχή της Π.Ε. Δράμας
► Υλοποίηση του έργου Dionysos Land μέσω προγράμματος Leader
► Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας κ. Καλλίας και ο διευθυντής της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δράμας κ. Χατζόπουλος
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ προσπάθεια επιχειρεί να αναδείξει η Ένωση Ξενοδόχων Δράμας. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους εμπλεκόμενους φορείς του πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, οινοποιούς, τυροκόμους, ελαιοπαραγωγούς, κτηνοτρόφους και λοιπούς παραγωγούς, με σκοπό να τους παρουσιάσει και να τους ενημερώσει για το πλάνο υλοποίησης του έργου Dionysos Land – Η γαστρονομική ταυτότητα της Π.Ε. Δράμας, του προγράμματος Leader.
Στόχος του έργου, είναι η σύνδεση και εμπλοκή όλων, ώστε να αναδειχθούν όλα τα προϊόντα που παράγει η περιοχή μας.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 6 Ιουλίου στο ξενοδοχείο «Κούρος», όπου υπήρξε μια λεπτομερή συζήτηση για τις δράσεις και τους σκοπούς του έργου, καθώς και τους τρόπους συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων.
Στόχος της ανοιχτής πρόσκλησης είναι να ενημερωθούν, όσο το δυνατόν περισσότεροι παραγωγοί, ώστε να δοθεί η ευκαιρία να συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου όσοι το επιθυμούν, προκειμένου η προσπάθεια αυτή να εδραιώσει στη συνείδηση του κόσμου ότι η Δράμα παράγει προϊόντα ιδιαίτερης διατροφικής αξίας, ώστε να δοθεί προστιθέμενη αξία σε όλα τα προϊόντα του Νομού Δράμας.
Σύνδεση πρωτογενή και τριτογενή τομέα
Για το έργο μίλησε στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας, ο οποίος σημειώνει αρχικά ότι η Ένωση στη δράση αυτή επενδύει 120.000 ευρώ με το πρόγραμμα Leader και ιδία κεφάλαια, «σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί και να συνδεθεί ο πρωτογενής τομέας με τον τριτογενή τομέα».
Όπως τονίζει μάλιστα σχετικά με το πρόγραμμα, εξηγεί ότι έχει διάρκεια ενάμιση χρόνο και οι δράσεις αυτές αφορούν: Καταγραφή όλου του πρωτογενή τομέα της Δράμας, τι έχει όλη η περιοχή του Διονύσου. Αυτά τα προϊόντα θα δοθούν σε έναν σεφ, ο οποίος θα έρθει σε επαφή μαζί τους για να δημιουργήσει διονυσιακά πιάτα, ένα διονυσιακό μενού, το πώς μπορούν να συνδυαστούν όλα όσα παράγουμε, μαζί με τον οίνο, ώστε να μπορέσουν να σερβίρονται στα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχείων, όπως επίσης σε εστιατόρια και ταβέρνες, όχι απαραίτητα ως μενού, αλλά ως προτάσεις πιάτων τα οποία θα μπορούσαν να υιοθετήσουν».
Όπως εξηγεί ο κ. Καλλίας, «αυτό το οποίο θα δημιουργηθεί πέρα από τα media, τα site κτλ., είναι ότι θα γίνουν τρία φεστιβάλ γαστρονομίας, ένα στη Δράμα και άλλα δύο εκτός Δράμας. Θα υπάρξει συμμετοχή σε εκθέσεις, τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, όπου εκτός από το διονυσιακό μενού, θα παρουσιάζονται αυτούσια και τα προϊόντα και οι παραγωγοί που θα εμπλακούν σ’ αυτή τη δράση. Θα γίνουν επίσης και κάποιες στοχευμένες παρουσιάσεις σε γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, όπου θα αναδείξουμε και θα καλέσουμε ανθρώπους από εκείνες τις περιοχές».
Στοχευμένη προώθηση
Στη διαπίστωσή μας ότι, ένα ζήτημα στο οποίο πάσχουμε ως νομός, είναι ότι δεν μπορούμε να διαφημιστούμε προς τα έξω, ο κ. Καλλίας απαντά: «Αυτό νομίζω ότι είναι και το ιδιαίτερο. Εμείς έχουμε εξασφαλίσει αυτά τα χρήματα ως Ένωση Ξενοδόχων και θα τα δώσουμε στοχευμένα για προώθηση και προβολή. Το θέμα είναι να το αντιληφθούν και οι παραγωγοί, διότι δεν μπορούμε να κάνουμε προβολή χωρίς παραγωγούς. Να μιλάμε δηλαδή για προϊόντα και να μην έχουμε τα ίδια τα προϊόντα. Άρα λοιπόν είναι σημαντικό, αυτά τα προϊόντα να είναι δίπλα μας, ώστε σε οποιαδήποτε προωθητική κίνηση γίνει, να τα βλέπει αντίστοιχα και ο καλεσμένος και ο επισκέπτης, αλλά και να μπορεί να τα γευτεί ταυτόχρονα. Διότι ο σεφ με τον οποίο θα έχουμε συνεργασία μαζί του, θα μας ακολουθεί σε όλες τις δράσεις και οποιαδήποτε προσπάθεια».
Ερωτώμενος ότι κατά καιρούς έχουν γίνει προσπάθειες μέσω διαφόρων εκθέσεων για τοπικά προϊόντα, αλλά δεν φαίνεται ότι τελικά πιάνουν τόπο και τι φταίει γι’ αυτό ο κ. Καλλίας απαντά: «Είναι τελείως διαφορετικό να πάρω το προϊόν και να πάω να το βάλω επάνω σε ένα σταντ, και είναι τελείως διαφορετικό να δώσω την ευκαιρία στον επισκέπτη και τον καλεσμένο, να το γευτεί μέσα από μια οργανωμένη πρόταση. Άρα λοιπόν, γι’ αυτό συζητάμε για το διονυσιακό μενού αυτή τη στιγμή, γιατί ο σεφ θα τους πει ότι, ναι αυτή είναι μια ελληνική σαλάτα, αλλά η ντομάτα είναι από εκεί, το τυρί είναι από εκεί, το λάδι μας είναι από εκεί. Άρα λοιπόν θα πάμε και θα δομήσουμε αυτό για το οποίο είναι γνωστή η Ελλάδα και θα κάνουμε πολύ στοχευμένα για τη Δράμα. Ότι μπορείς να φας αυτό στη Δράμα ή ακόμα και να το επισκεφτείς. Ακόμα και να μπεις στην παραγωγική διαδικασία, να κλαδέψεις το αμπέλι, να τινάξεις τον ελαιώνα, να μαζέψεις το λάδι.
Εκεί έρχεται και η σύνδεση με τον τριτογενή τομέα, δηλαδή με τον τουρισμό, γιατί εμείς εκεί στοχεύουμε σαν ξενοδοχεία. Να δώσουμε τη δυνατότητα στους επισκέπτες μας, πέρα από το να γνωρίσουν τα προϊόντα, να μπουν στη διαδικασία της εμπειρίας. Να αρχίσει να έρχεται κόσμος στη Δράμα και σαφώς τα ξενοδοχεία να πάρουν το μερίδιο που τους αντιστοιχεί».
Καταλήγοντας ο ίδιος, σημειώνει ότι στο παραπάνω πλαίσιο, θα γίνει και μια προσπάθεια σε συνεργασία με τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Μπλούχο, «να υπάρξει στήριξη τόσο από το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, όπως επίσης και από τον ΕΟΤ. Πρώτον γιατί το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης είναι ο πρωτογενής τομέας, όσο και ότι ο ΕΟΤ έχουν κινηθεί με εξωστρέφεια στην ανάδειξη τοπικών προϊόντων ειδικότερα στην Ελλάδα κάτι που θα μας βοηθήσει και θα δώσε προστιθέμενη αξία».
Χατζόπουλος: Για μια καλύτερη τουριστική εμπειρία
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο διευθυντής της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δράμας κ. Χατζόπουλος, επισημαίνει ότι η συνάντηση γίνεται στα πλαίσια και του συνεργατικού σχεδίου στα πλαίσια του Leader που έχει η Ένωση Ξενοδόχων.
Όπως λέει, «στόχος είναι, οι ασχολούμενοι με τον τουριστικό κλάδο, να έρθουν σε επαφή με τους παραγωγούς τοπικών προϊόντων, έτσι ώστε τα τοπικά προϊόντα να μπουν στην τουριστική αλυσίδα. Δηλαδή, τα ξενοδοχεία να έχουν τοπικά προϊόντα στο πρωινό ή δυνατόν, οι ταβέρνες να χρησιμοποιούν τοπικές πρώτες ύλες, να αναδειχθεί η παραδοσιακή κουζίνα της Δράμας, ώστε ο επισκέπτης να έχει μια πολύ καλύτερη τουριστική εμπειρία και βεβαίως να είμαστε και ως περιοχή πιο αυτάρκης.
Οι παραγωγοί να πουλάνε σε εστιάτορες και ξενοδόχους τοπικά προϊόντα, ώστε το χρήμα να μένει στον τόπο μας. Αυτή είναι η γενική φιλοσοφία της πρωτοβουλίας της Ένωσης Ξενοδόχων και πιστεύω ότι με την ανάλογη βοήθεια και χρηματοδότηση από το Leader να μπορέσουν να προχωρήσουν μερικά βήματα μπροστά».