Home > Πρώτο Θέμα > Μακριά πάει η βαλίτσα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού του οδικού άξονα Δράμας-Αμφίπολης ► Εντός του 1ου τριμήνου του 2025 αναμένεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού

Μακριά πάει η βαλίτσα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού του οδικού άξονα Δράμας-Αμφίπολης ► Εντός του 1ου τριμήνου του 2025 αναμένεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού

Με απαντήσεις του ΥΠΟΜΕ και της Εγνατίας Οδού ΑΕ στον βουλευτή κ. Νικολαϊδη

Μακριά πάει η βαλίτσα για

την ολοκλήρωση του διαγωνισμού

του οδικού άξονα Δράμας-Αμφίπολης

► Εντός του 1ου τριμήνου του 2025 αναμένεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού

► Δεν υπάρχει νεότερο σε ό,τι αφορά τη δημοπράτηση των υπολειπόμενων τμημάτων του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ μέσα από τις οποίες ξεκαθαρίζει ακόμα περισσότερο η κατάσταση γύρω από το ζήτημα της δημοπράτησης του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, με απαντήσεις που έδωσε στη δημοσιότητα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΜΕ), αλλά και η Εγνατία Οδός ΑΕ, μετά από σχετική ερώτηση του βουλευτή Δράμας κ. Νικολαΐδη.

Σύμφωνα μ’ αυτές τις απαντήσεις διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι η ολοκλήρωση των διαδικασιών του διαγωνισμού για τη δημοπράτηση του έργου, πηγαίνει άλλους 15 μήνες πίσω, καθώς όπως επισημαίνει η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης κα. Ευγενία Καλοφωλιά (Πολιτικός Μηχανικός με Α΄ β), του ΥΜΕ, ο διαγωνισμός προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 1ου τριμήνου του 2025 και η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης επίσης εντός του 1ου τριμήνου του 2025.

Στο έγγραφο της Δ/νσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, συμφωνεί όπως αναφέρει και ο αν. Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών κ. Δ. Αναγνωστόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός με Α΄ β., του ΥΜΕ.

Ερώτηση Αν. Νικολαΐδη

Τις απαντήσεις αυτές (οι οποίες θα αναφερθούν αναλυτικότερα παρακάτω), δίνει το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών αλλά και η Εγνατία Οδός ΑΕ, μετά από σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή στις 4 Δεκεμβρίου 2023, ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ κ. Αν. Νικολαΐδης.

Στην ερώτησή του ο κ. Νικολαΐδης αναφερόταν στο ζήτημα της άρσης της οδικής απομόνωσης της Δράμας και ζητούσε «συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών στους άξονες Δράμας – Αμφίπολης και Δράμας – Καβάλας».

Όπως ανέφερε μάλιστα, «η Δράμα είναι η μοναδική πρωτεύουσα Νομού στη Βόρεια Ελλάδα που δεν έχει σύνδεση με δρόμο ταχείας κυκλοφορίες με τη γειτονική Καβάλας. Επιπλέον, παρ’ όλο που η περιοχή συνορεύει με τη γειτονική Βουλγαρία, εντούτοις ούτε ο δρόμος προς τα σύνορα στην περιοχή Κ. Νευροκοπίου μπορεί να εξασφαλίσει οδική ασφάλεια και ταχύτητα».

Στη συνέχεια, ο κ. Νικολαΐδης παρέθετε ένα πλήρες ιστορικό για τον οδικό άξονα της Δράμας προς την Αμφίπολη, ζητούσε να μάθει ποιο είναι το «συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, πότε σχεδιάζεται από το Υπουργείο η έναρξη των εργασιών «και πότε αυτός ο σημαντικός οδικός άξονας θα δοθεί προς χρήση για τους πολίτες της Δράμας».

Επίσης, στην ίδια ερώτηση ζητούμε να μάθει σχετικά με την εξέλιξη του έργου του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας και όλα όσα αφορούν αυτόν.

Απαντήσεις για τον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας

Αναλυτικότερα, αυτό που διαφαίνεται από τις απαντήσεις που δίνει η Εγνατία Οδός ΑΕ στις 22 Δεκεμβρίου 2023 και υπογράφει ο πρόεδρός της κ. Γεώργιος Κωνσταντόπουλος είναι:

Για τα ερωτήματα που αφορούν τον άξονα Δράμας – Αμφίπολης, απαντάει ότι αυτός θα υλοποιηθεί από το ΥΠΟΜΕ και άρα παραπέμπει εκεί.

Αναφορικά με τον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας σημειώνει: «Το τμήμα Κρηνίδες – Σταυρός βρίσκεται  υπό κατασκευή με σύμβαση που υπογράφηκε το Νοέμβριο 2022 και προθεσμία ολοκλήρωσης τον Μάιο 2025. Εκτελούνται χωματουργικές εργασίες και κατασκευή μικρών τεχνικών του έργου».

Δίνει επίσης και απαντήσεις σχετικά με τις απαλλοτριώσεις: «Το δικαστήριο για τις απαλλοτριώσεις του Τμήματος Κρηνίδες – Σταυρός έγινε στις 10.11.2023. Αναμένεται η απόφαση, ώστε να συνταχθεί ο πίνακας παρακατάθεσης και να προχωρήσουν αποζημιώσεις».

Σχετικά με τα υπόλοιπα τμήματα αναφέρει: «Υποτμήμα Δράμα – Άγιος Αθανάσιος: Έχουν εγκριθεί οι μελέτες Τεχνικών Έργων και υπάρχουν εγκεκριμένοι Περιβαλλοντικοί Όροι, έχει υποβληθεί η επικαιροποίηση του Κτηματολογίου, απαιτείται όμως επικαιροποίηση των μελετών Οδοποιίας και Υδραυλικών, η ανάθεση των οποίων προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2024.

Υποτμήμα Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες: Έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί όλες οι μελέτες (συμπεριλαμβανομένου του Κτηματολογίου και των Περιβαλλοντικών).

Υποτμήμα Σταυρός – Άγιος Σύλλας: Οι μελέτες έχουν σταματήσει προς το παρόν, καθώς το Δασαρχείο Καβάλας δεν έχει δεχτεί να γίνουν γεωτρήσεις εντός του αισθητικού δάσους Καβάλας από το οποίο διέρχεται αναγκαστικά η χάραξη, οι οποίες γεωτρήσεις είναι απαραίτητο να διενεργηθούν προκειμένου να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες απαιτούμενες μελέτες».

Σε άλλο σχετικό ερώτημα αναφέρει επίσης ότι: «Προς το παρόν δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των υπολειπόμενων τμημάτων του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα, είναι όμως υπό διερεύνηση η αναζήτηση πηγής χρηματοδότησης από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αν. Μακεδονίας – Θράκης 2021-2027 ή από το Ε.Π. Μεταφορές 2021 – 2027 και επομένως δεν υπάρχει νεότερο σε ό,τι αφορά τη δημοπράτηση των υπολειπόμενων τμημάτων».

Απαντήσεις για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Αναφορικά με το ζήτημα του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντάει στις 8 Δεκεμβρίου 2023 ως εξής:

[1. Έχει ολοκληρωθεί η Α΄ Φάση του Διαγωνισμού (Πρόσκληση Υποβολής εκδήλωσης Ενδιαφέροντος) και ολοκληρώνεται εντός του Δεκεμβρίου η σύνταξη του Τεύχους Πρόσκλησης Υποβολής Συμμετοχής σε Διάλογο, Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού.

  1. Το Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού-Πρόσκληση Υποβολής συμμετοχής σε Διάλογο θα εκκινήσει εντός του Ιανουαρίου του 2024.
  2. Με την ολοκλήρωση του Σταδίου Β.Ι της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού Φάσης θα ακολουθήσει το Στάδιο Β.ΙΙ της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού, στο οποίο περιλαμβάνεται και η υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών από τους προεπιλεγέντες.
  3. Σύμφωνα με τα παραπάνω προβλέπεται ο Διαγωνισμός να ολοκληρωθεί εντός του 1ου τριμήνου του 2025 και η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης να είναι εντός του 1ο τριμήνου του 2025.
  4. Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι τρία (3 χρόνια) και η περίοδος λειτουργίας και συντήρησης σε είκοσι επτά (27).]

Επισημαίνεται επίσης σε άλλο σημείο, ότι με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων στις 29 Αυγούστου 2022, «εγκρίθηκε η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) με προϋπολογισμό 248.543.957 ευρώ.

Στο μεταξύ, στις 8 Ιανουαρίου 2024, όλα τα σχετικά έγγραφα με τις απαντήσεις, μετέφερε στη  Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας χωρίς να σχολιάσει κάτι σχετικό με τα παραπάνω.

Δηλώσεις Νικολαΐδη

Σχολιάζοντας τις παραπάνω απαντήσεις που δόθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο, ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ –ΚΙΝΑΛ κ. Νικολαΐδης, δηλώνει: «Ως πολίτες του Νομού Δράμας έχουμε κουραστεί να γινόμαστε συνεχώς αποδέκτες υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα και να ενημερωνόμαστε για χρονοδιαγράμματα τα οποία τελικά δεν τηρούνται.

Από την απάντηση δεν προκύπτει κάποια πηγή αισιοδοξίας, καθώς απαιτείται η παρέλευση σημαντικού χρονικού διαστήματος για να ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες σημαντικές υποδομές που θα συνεισφέρουν καθοριστικά στην αναπτυξιακή προοπτική του τόπου και στην αύξηση της οδικής ασφάλειας των πολιτών. Η υπομονή των Δραμινών έχει εξαντληθεί και οποιαδήποτε νέα καθυστέρηση δεν μπορεί πλέον να γίνει ανεκτή. Είναι χρέος των θεσμικών εκπρόσωπων της τοπικής κοινωνίας να παρακολουθούμε στενά την πορεία υλοποίησης των συγκεκριμένων έργων και να πιέζουμε ούτως ώστε τα όποια χρονοδιαγράμματα υπάρχουν, αυτή τη φορά να τηρηθούν».