Νέα εκπαιδευτικά προγράμματα από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δράμας
Μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
μαθαίνουν την ιστορία της Δράμας
Από 20 Νοεμβρίου ξεκινούν οι πρώτες επισκέψεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ της εκμάθησης της ιστορίας της Δράμας, έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές και δη το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το να γνωρίζει κανείς την ιστορία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής στην οποία ζει, πρόκειται για κάτι πολύ σημαντικό και αυτό αποτελεί σίγουρα μια «γέφυρα» ανάμεσα στο παρελθόν, στην αρχαιότητα και το σήμερα.
Στο πλαίσιο αυτό, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Δράμας διεκπεραιώνει ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Δράμας.
Πρόκειται για επισκέψεις τμημάτων μαθητών και μαθητριών, τα οποία θα επισκεφτούν το Αρχαιολογικό Μουσείο και μέσω της παρουσίασης συγκεκριμένων αρχαίων αντικειμένων, θα μπορέσουν να μάθουν σημαντικά ιστορικά στοιχεία για το παρελθόν και την αρχαιότητα της περιοχής.
Ήδη , η Εφορεία Αρχαιοτήτων έχει αποστείλει σχετικό έγγραφο στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας, προκειμένου να γίνει γνωστό στα σχολεία της περιοχής.
Κεντρικός τίτλος του προγράμματος είναι: «Γνωρίζω το Μουσείο: Παιχνίδια ειδικοτήτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού (Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης) και Γυμνασίου (Α΄ και Β΄ τάξης) και διαρκεί περίπου 60 λεπτά. Το θέμα του προγράμματος είναι η γνωριμία των μαθητών με τα ευρήματα του μουσείου μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι ειδικοτήτων, αλλά και με τους αρχαιολογικούς χώρους του νομού.
Τα τμήματα θα γίνονται δεκτά στο Μουσείο κάθε Τετάρτη και Παρασκευή από 20 Νοεμβρίου και στο εξής και ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων θα είναι 25 άτομα.
Όπως εξηγεί μιλώντας στον «Π.Τ.» η αναπληρώτρια διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας κα. Πουλιούδη, έχουν επιλεγεί ορισμένα αντικείμενα, μέσα από τα οποία μπορεί να φανεί η ιστορία του τόπου μας. Για παράδειγμα, έχει επιλεγεί ένα αντικείμενο από τον τύμβο των Σιταγρών, μέσω του οποίου θα γίνει ανάλυση της ιστορίας της περιοχής.
Επίσης, έχει επιλεγεί ένα νόμισμα Φιλίππου – Αλεξάνδρου των ελληνιστικών χρόνων, μέσω του οποίου θα αναδειχθεί η ελληνιστική Δράμα, θα γίνει αναφορά στο γιατί κόπηκε το συγκεκριμένο νόμισμα, πού και πώς κόπηκε, ποιοι ήταν οι σκοποί του νομίσματος, το οικονομικό πακέτο του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου και άλλα στοιχεία.
Μέσα από την όλη διαδικασία, οι μαθητές και μαθήτριες μπορούν να γνωρίσουν μεγάλες περιόδους της ιστορίας της περιοχής.