Home > νέα > Μαθητές του 1ου ΓΕΛ Δράμας σε ρόλο αξιωματούχων της Ε.Ε. και εκπροσώπων της Κοινωνίας των Πολιτών

Μαθητές του 1ου ΓΕΛ Δράμας σε ρόλο αξιωματούχων της Ε.Ε. και εκπροσώπων της Κοινωνίας των Πολιτών

 Στο πλαίσιο Προσομοίωση Οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Athens EU Model Junior 2018

Μαθητές του 1ου ΓΕΛ Δράμας σε ρόλο αξιωματούχων της Ε.Ε.

και εκπροσώπων της Κοινωνίας των Πολιτών

 

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Στην Προσομοίωση Οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Athens EU Model Junior 2018, συμμετείχαν μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Δράμας. Πιο συγκεκριμένα, τέσσερις μαθητές του 1ου ΓΕΛ Δράμας, η Δόμνα Σκαπέτη και η Αναστασία Τζημαγιώργη από τη Β Λυκείου και η Παναγιώτα Παπανικολάου και η Γεωργία Μιχαηλίδου –Τάζογλου από την Α’ Λυκείου, με την υποστήριξη δύο καθηγητών, της κα. Μελπομένης Τάζογλου και του κ. Σταμάτη Κουρσιούμη.

Οι ομάδα του 1ου ΓΕΛ, συμμετείχε στην Προσομοίωση Οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Αθήνα, από τις 29 Νοεμβρίου έως την 1η Δεκεμβρίου,  η οποία διοργανώθηκε από το Europe Direct ELIAMEP, την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το Εργαστήριο Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και Πολιτικής του ΕΚΠΑ.

Tο Athens EU Model Junior 2018, λειτούργησε ως μια προσομοίωση συνεδριάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών. Επιλέχτηκαν 25 σχολεία από όλη την Ελλάδα, τα οποία εκπροσωπήθηκαν από τέσσερις μαθητές το καθένα.

1O GEL

Στο πλαίσιο της προσομοίωσης,  οι μαθητές ανέλαβαν το ρόλο αξιωματούχων της ΕΕ και εκπροσώπων της Κοινωνίας των Πολιτών, διαπραγματεύτηκαν μεταξύ τους και παρουσίασαν μια σειρά προτάσεων σε υπόθεση εργασίας που αφορούσε στην εκδήλωση μιας περίπτωσης προσφυγικής κρίσης στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις τους σε ζητήματα λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και να έρθουν σε επαφή με συνομηλίκους τους από ολόκληρη την Ελλάδα.
Το Athens EU Model Junior

Το Athens EU Model Junior είναι μια διήμερη προσομοίωση δύο οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών Υποθέσεων με θέμα την προσφυγική κρίση.

Πρόκειται για μια αναπαράσταση των εργασιών των δύο οργάνων, η οποία γίνεται από μαθητές, οι οποίοι υποδύθηκαν το ρόλο αξιωματούχων της Ένωσης (Επιτρόπων) ή Υπουργών των Εξωτερικών των κρατών-μελών ή άλλους ρόλους, συμβούλων των Υπουργών Εξωτερικών, αντιπροέδρων, δημοσιογράφων, και άλλων φορέων που εμπλέκονται στην προσφυγική κρίση, όπως η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) και μη κυβερνητικές οργανώσεις (Γιατροί χωρίς Σύνορα, Διεθνής Αμνηστία, Διεθνής Ερυθρός Σταυρός, κ.ά).

Κάθε σχολείο συμμετείχε με τέσσερις μαθητές, οι οποίοι ανέλαβαν τους προαναφερθέντες ρόλους. Η συνεδρίαση των οργάνων της E.E. κατευθύνθηκε από ομάδα συντονιστών που ορίστηκε από τους διοργανωτές και ανέλαβε όλες τις εργασίες που απαιτήθηκαν για την προετοιμασία και την πραγματοποίηση της προσομοίωσης.

Η προσομοίωση της συνεδρίασης διεθνών οργάνων και οργανισμών, είναι ένας θεσμός ευρέως διαδεδομένος στο εξωτερικό. Πρακτικά, η διοργάνωση μοντέλων του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (MUN models) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU models) ξεκίνησε ήδη από την εποχή της ίδρυσης των δύο οργανισμών, καθώς τα εκπαιδευτικά αλλά και τα γενικότερα μαθησιακά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι νέοι από το θεσμό αυτό είχαν από νωρίς αναγνωριστεί.

Στις μέρες μας, αρκετά σχολεία από την Ελλάδα λαμβάνουν μέρος σε προσομοιώσεις που διοργανώνονται τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού.

Στόχοι του Προγράμματος

Πρωταρχικός εκπαιδευτικός στόχος της προσομοίωσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εφεξής ΕΕ) και τη διαχείριση επίκαιρων προβλημάτων. Η γνώση που αποκομίζουν οι μαθητές μέσα από τη μελέτη και την έρευνα των συγκεκριμένων θεμάτων, προβλημάτων και εξελίξεων θα είναι χρήσιμη για τη μετέπειτα πορεία τους.

Τα παράπλευρα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές περιλαμβάνουν τη βελτίωση των ρητορικών τους ικανοτήτων μέσω της δημόσιας έκφρασης των ιδεών τους, αλλά και της τεκμηριωμένης υποστήριξης τους -επιχειρηματολογία- κάτι το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της «δημόσιας συζήτησης κατ’ αντιπαράθεση». Μεγάλη έμφαση δίνεται στο σεβασμό στο συνομιλητή – «αντίπαλο» και στην αναγωγή του διαλόγου σε μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.

Τέλος, οι μαθητές που συμμετέχουν στην προσομοίωση έχουν μια μοναδική ευκαιρία να γνωριστούν με συνομηλίκους τους και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τα ζητήματα που απασχολούν στις μέρες μας τον ευρωπαϊκό χώρο σε ένα περιβάλλον τελείως διαφορετικό από το σχολικό.