Δηλώσεις του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ν. Δράμας στον «Π.Τ.»
Μαζική συμμετοχή στην απεργία
των εκπαιδευτικών και στη Δράμα
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΑΖΙΚΗ ήταν η απεργία των εκπαιδευτικών στη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας. Όπως αρκετά ικανοποιητική φαίνεται ότι ήταν και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο Νομό Δράμας, η οποία ξεπέρασε το 41%.
Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί στη Δράμα συγκεντρώθηκαν το πρωί στην πλατεία Ελευθερίας, προκειμένου να διαδηλώσουν την αντίθεσή τους απέναντι στη στάση του Υπ. Παιδείας να οδηγήσει την ΑΔΕΔΥ στα δικαστήρια δυο φορές μέσα σε μια εβδομάδα, προκειμένου να βγει η απεργία παράνομη και καταχρηστική.
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι, «αυτή τη στιγμή είμαστε απέναντι στις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων», επισημαίνοντας ότι, «είναι το πρώτο βήμα για να προχωρήσουμε στην περαιτέρω αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Αυτή τη στιγμή εμείς κλιμακώνουμε μια δράση η οποία ξεκίνησε τον Μάρτιο με αποχή απεργίας μαζική με τεράστια ποσοστά συμμετοχής, αναγκάζοντας το Υπουργείο να καταφύγει σε δικαστική προσφυγή για να βγάλει την κινητοποίηση αυτή παράνομη και καταχρηστική».
Όπως τονίζει ο κ. Αρτεμιάδης, «αντί να κάτσει το Υπουργείο να συζητήσει και να προβληματιστεί για ποιο λόγο οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν, προσπαθεί με επικοινωνιακά τρικ να πει ότι εμείς δεν θέλουμε. Αυτή τη στιγμή τα σχολεία βογκάνε. Αυτή τη στιγμή τα σχολεία έχουν γίνει οι χειρότερες γραφειοκρατικές υπηρεσίες. Δηλαδή έχουμε αφήσει το εκπαιδευτικό έργο και συμπληρώνουμε στοιχεία και κάνουμε φόρμες για τις δεξιότητες και αύριο θα έχουμε για τους δείκτες της εκπαιδευτικής αξιολόγησης αν προχωρήσει, αφήνοντας το κατά κύριο εκπαιδευτικό μας έργο».
Σημειώνει ακόμα ο κ. Αρτεμιάδης, ότι «υπάρχει αυτή τη στιγμή τεράστια πίεση στα σχολεία από την προχειρότητα με την οποία λειτουργεί αυτή την ώρα το Υπ. Παιδείας και την βιασύνη να περάσει πράγματα λες και τελειώνουν οι ημερομηνίες. Και δεν φροντίζει να καλύψει αυτά που πρέπει να καλύψει».
Αναφερόμενος στην πολιτική του Υπ. Παιδείας, τονίζει ότι «βιάζεται και το πέρασε χωρίς διάλογο. Το στήριξε το καλοκαίρι με νομοθετικές ρυθμίσεις πιο αυταρχικές, με πιθανές ποινές και εξοργιστικό τρόπο. Βλέποντας ότι αντιδρούμε οι εκπαιδευτικοί μας πήγε στα δικαστήρια. Δεν έκατσε να συζητήσει. Μπορεί στη Δράμα να έχουμε λιγότερες, αλλού περισσότερες. Αλλά υπάρχουν ανάγκες. Αυτή την στιγμή σε επίπεδο Νομού δεν λειτουργούν τα Τμήματα Ένταξης. Δέκα τμήματα».
Αναφερόμενος στο ζήτημα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, τονίζει ότι «ζητάει πράγματα τα οποία το σχολείο τα κάνει ήδη. Όπως την παιδαγωγική μαθησιακή λειτουργία. Την καθημερινότητα του σχολείου. Αυτό το κάνεις ένα σχέδιο δράσης, και βάζεις βαθμολογία. Μετά βγαίνει σε μια ιστοσελίδα και εκεί φωτογραφίζονται τα σχολεία και ανάλογα με την επίδοση ξεχωρίζεις το καλό και το κακό σχολείο. Τα σχολεία δεν έχουν όλα τα ίδια χαρακτηριστικά. Υπάρχουν σχολεία τα οποία μέχρι το τέλος της χρονιάς δεν καλύπτονται από εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν χρηματοδότηση. Υπάρχουν σχολεία τα οποία θα πρέπει να αναζητούν χορηγούς, για να έχουν χρηματοδότηση. Η χρηματοδότηση δεν θα είναι μόνο κρατική, αλλά το σχολείο θα αναζητά και χορηγίες. Το σχολείο δηλαδή θα πρέπει να αναζητά χρηματοδότηση για να πετύχει τους στόχους του.
Εδώ κάνουμε ενέργειες και δεν φροντίζουν να στείλουν το ανάλογο εκπαιδευτικό προσωπικό. Πρέπει πρώτα το υπουργείο να φροντίσει τα δικά του, δεν έχει κάνει τη δική του αυτοαξιολόγηση. Ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν στάθηκε απέναντι σ’ αυτά όλα αυτά τα χρόνια».
Ο κ. Αρτεμιάδης αναφέρθηκε ακόμα στο ζήτημα της επιμόρφωσης: «Ποια επιμόρφωση; Στην Ελλάδα η επιμόρφωση έχει σταματήσει. Υπάρχει επιμόρφωση που την πληρώνει ο καθένας από εμάς με δικά του χρήματα παρακολουθώντας σεμινάρια. Δεν υπάρχει επιμορφωτικός σχεδιασμός».
Καταλήγοντας ο κ. Αρτεμιάδης, τονίζει ιδιαίτερα το ζήτημα που έχει προκύψει με τα δικαστήρια: «Και το τελευταίο που έχει αυξήσει την ένταση, είναι αυτό με τα δικαστήρια. Τα εκπαιδευτικά ζητήματα δεν λύνονται στα δικαστήρια. Ούτε κουνώντας το δάκτυλο απέναντι στον εκπαιδευτικό κόσμο. Γιατί το παρελθόν έχει διδάξει ότι με τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν περπατάει η εκπαιδευτική πολιτική που αφορά τα παιδιά μας.
Και μετά από τον δάσκαλο που κράτησε ανοικτά τα σχολεία στην περίοδο Covid με την τηλεκπαίδευση με ώρες ατομικής προσπάθειας να κρατηθεί, ξαφνικά γίναμε οι κακοί όπως οι νοσηλευτές. Από το ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς, τώρα έχουμε το κούνημα του δακτύλου στους εκπαιδευτικούς».