Home > νέα > Με μια μέρα καθυστέρηση οι αγιασμοί στα σχολεία της Δράμας- Οι βασικές αλλαγές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Με μια μέρα καθυστέρηση οι αγιασμοί στα σχολεία της Δράμας- Οι βασικές αλλαγές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Με μια μέρα καθυστέρηση σήμερα

οι αγιασμοί στα σχολεία της Δράμας

Οι βασικές αλλαγές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ καθυστέρηση πραγματοποιήθηκαν σήμερα οι τελετές των αγιασμών στα σχολεία της Π.Ε. Δράμας, αλλά και συνολικά σε όλη την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Η απόφαση αυτή είχε παρθεί με υπογραφή του περιφερειάρχη κ. Τοψίδη, ο οποίος την έλαβε μετά από ενημέρωση που είχε – όπως αναφερόταν στο σχετικό έγγραφο – από σχετικό επικαιροποιημένο δελτίο της Πολιτικής Προστασίας.

Παρ’ όλα αυτά, όπως είδαμε, οι καιρικές συνθήκες ήταν διαφορετικές χθες το πρωί, τουλάχιστον για την περιοχή της Δράμας, ενώ δεν είχαμε τα έντονα καιρικά φαινόμενα που αναμενόταν. Η απόφαση αυτή θέτει για άλλη μια φορά αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, ώστε με το παραμικρό να κλείνουν σχολεία.

Στο μεταξύ, από το πρωί σήμερα σε όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ξεκινούν οι αγιασμοί, με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις μαθήτριες να βρίσκονται στις θέσεις τους.
Σε μήνυμά του προς τους συναδέλφους του, ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος, σημειώνει ότι, «με τη βασική παιδαγωγική αρχή που θεωρεί ότι κάθε παιδί αποτελεί μια μοναδική και ανεπανάληπτη προσωπικότητα, θα πρέπει οι σχολικές μας μονάδες να λειτουργούν ως χώροι αγωγής, γνώσης και δημιουργίας ώστε να εξασφαλίζονται για όλα τα παιδιά ισότητες ευκαιριών και υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά αγαθά».

Τονίζει ακόμα, ότι «θα πρέπει να επιδιώξουμε το κάθε σχολείο να γίνει σχολείο συλλογικότητας όπου συναντιέται η πολιτεία με την κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς και την τοπική αυτοδιοίκηση», ενώ σε άλλο σημείο χαρακτηρίζει τους εκπαιδευτικούς ως «πλοηγούς των ψυχών των παιδιών μας».

Επίσης, σε μήνυμά του ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Κιουλάνης, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Είναι γεγονός πως στην πορεία αυτή που ανοίγεται από σήμερα μπροστά μας, κοινός μας στόχος, από όποια θέση κι αν υπηρετούμε ή επηρεάζουμε την εκπαίδευση, είναι να ανταποκριθούμε με ευσυνειδησία στο έργο μας. Στόχος μας όμως ας είναι και να αποτελέσουμε παράδειγμα και πηγή έμπνευσης για τους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας. Ας μη λησμονούμε πως βασική προϋπόθεση, αλλά και αναγκαία συνθήκη για να συμβάλλουμε σε αυτή την προοπτική είναι η συνεργασία. Είναι όμως σημαντικό να είμαστε αυθεντικοί, να υπηρετούμε την αλήθεια, να μη συνδέουμε την εκπαίδευση με το προσωπικό μας όφελος και να υποστηρίζουμε με αυτοθυσία και κάθε τρόπο την πιο σημαντική σχέση που μπορεί να αναπτυχθεί στην εκπαίδευση: αυτή του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε κάθε σχολική τάξη. Μία σχέση που όταν είναι αυθεντική και απρόσκοπτη, μπορεί να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο και να οδηγήσει στην επίτευξη κάθε στόχου».

Το μήνυμα του σεβασμιότατου Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεου για τη νέα σχολική χρονιά

ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ σε σχολεία της πόλης της Δράμας πραγματοποίησε χθες Πέμπτη, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δράμας. Στο μήνυμά του για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο κ. Δωρόθεος επισημαίνει τα παρακάτω:

[Μὲ ἀφορμὴ τὴν ἔναρξη τοῦ νέου σχολικοῦ ἔτους 2024-2025 εὔχομαι σὲ μαθητές, ἐκπαιδευτικοὺς καὶ γονεῖς μία εὐλογημένη καὶ δημιουργικὴ σχολικὴ χρονιά.

Ἡ γνώση εἶναι ἕνας σημαντικὸς παράγοντας στὴ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πρέπει νὰ ἀξιοποιοῦνται ὅλες οἱ δυνατότητες ποὺ προσφέρονται γιὰ τὴν ἀπόκτησή της. Ὡστόσο, καθὼς τὸ νόημα μὲ τὸ ὁποῖο κατανοεῖται ἡ γνώση στὴν ἐποχή μας εἶναι ἐλλιπές, εἶναι ἀνάγκη νὰ σταθοῦμε σὲ αὐτό. Ἀσφαλῶς, γνώση εἶναι οἱ κανόνες τῆς γλωσσικῆς ἔκφρασης, τὰ γεγονότα τῆς ἱστορίας, οἱ πράξεις τῶν μαθηματικῶν, οἱ νόμοι τῆς φυσικῆς καὶ ἡ λειτουργία τῶν ἐφαρμογῶν τῆς πληροφορικῆς.

Ἀλλὰ δὲν εἶναι μόνον αὐτά. Ταυτόχρονα, γνώση εἶναι καὶ ἡ καλλιέργεια τοῦ ψυχικοῦ μας κόσμου. Ἡ διάσταση αὐτὴ συχνὰ παραβλέπεται, μὲ ἀποτέλεσμα μιὰ σειρὰ ἀπὸ προβλήματα, μεταξύ των ὁποίων καὶ τὰ φαινόμενα τῆς νεανικῆς βίας, να παρουσιάζουν ἔξαρση στὶς ἡμέρες μας.

Ἔχει διαπιστωθεῖ ὅτι ὁ χῶρος τοῦ σχολείου εἶναι συχνὰ ὁ χῶρος δημιουργίας τῶν ὁμάδων ποὺ ἔχουν ὡς προσανατολισμὸ τὴ βία. Ἔτσι, ἡ νεανικὴ παραβατικότητα καὶ ἡ ἐνδοσχολικὴ παραβατικότητα εἶναι δύο ὁμόκεντροι κύκλοι τοῦ ἴδιου φαινομένου.

Οἱ μορφὲς ποὺ αὐτὸ προσλαμβάνει εἶναι γνωστές: λεκτικὲς ἐπιθέσεις μὲ κοροϊδευτικὰ ὀνόματα καὶ ὕβρεις, σωματικὲς ἐπιθέσεις, στοχοποίηση παιδιῶν, κακόβουλα μηνύματα μέσω τοῦ κινητοῦ τηλεφώνου ἢ τῶν μέσων κοινωνικῆς δικτύωσης.

Ἔχοντας αὐτὰ ὑπόψη, τὸ ἐρώτημα εἶναι: τί μπορεῖ νὰ γίνει, τί μποροῦμε νὰ κάνουμε; Εὔκολες ἀπαντήσεις δὲν ὑπάρχουν.

Ἡ Πολιτεία ἔχει λάβει καὶ συνεχίζει νὰ λαμβάνει κάποια μέτρα. Ὡστόσο, τὸ σημαντικὸ εἶναι τὰ ἴδια τὰ παιδιὰ νὰ κατανοήσουν τὴ σημασία τοῦ προβλήματος καὶ νὰ στραφοῦν σὲ δράσεις ὑγιοῦς ὁμαδικότητας, οἱ ὁποῖες νὰ διέπονται ἀπὸ πνεῦμα ἀλληλοσεβασμοῦ.

Τά καλῶ πρὸς αὐτὴν τὴν κατεύθυνση καὶ ταυτόχρονα παρακαλῶ καὶ τοὺς γονεῖς νὰ προσπαθήσουν ὥστε στὸ περιβάλλον τῆς οἰκογένειας, τὸ παιδί, ὁ νέος ἄνθρωπος νὰ ἀποκτᾶ ἐμπειρίες, οἱ ὁποῖες θὰ παίξουν θετικὸ ρόλο στὴ διαμόρφωση τῆς προσωπικότητάς του.

Καὶ ὅταν ἐμφανίζονται τὰ προβλήματα, παρακαλῶ τοὺς ἐκπαιδευτικούς, ἔχοντας τὴν ἐμπειρία καὶ τὴν κατάλληλη παιδαγωγικὴ γνώση, νὰ δώσουν τὴν ἀπαιτούμενη σημασία καί, ἂν χρειαστεῖ, σὲ συνεργασία μὲ τοὺς γονεῖς ἢ ἄλλους φορεῖς, νὰ ἐργαστοῦν γιὰ τὴν ἀντιμετώπισή τους.

Ἀπευθυνόμενος σὲ μαθητές, ἐκπαιδευτικοὺς καὶ γονεῖς, παρακαλῶ νὰ μὴ διστάσουν, ἂν προκύψουν τέτοιου εἴδους προβλήματα, ἀλλὰ καὶ γενικότερα προβλήματα ποὺ δυσκολεύουν τὴ λειτουργία τῆς ἐκπαιδευτικῆς τους κοινότητας, νὰ ἀπευθυνθοῦν καί στὴν Μητρόπολη Δράμας, προκειμένου, ἂν μποροῦμε, νὰ βοηθήσουμε.

Μὲ τὶς σκέψεις αὐτὲς καλῶ ὅλα τὰ μέλη τῆς σχολικῆς κοινότητας, μαθητὲς καὶ ἐκπαιδευτικούς, ἀλλὰ καὶ τοὺς γονεῖς, νὰ συμβάλλουν σὲ μιὰ ὁμαλὴ καὶ δημιουργικὴ χρονιά, εὐχόμενος καὶ προσευχόμενος γιὰ κάθε εὐλογία ἀπὸ τὸν Θεὸ.]

Οι αλλαγές στα σχολεία

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης, ότι από αυτή την σχολική χρονιά, ξεκινούν πολλές νέες καταστάσεις, όπως αρχικά τα νέα τμήματα στις τάξεις, τα οποία ανέρχονται μέχρι και 25 μαθητές και μαθήτριες.

Πρόκειται για μια εντολή που δόθηκε από το Υπ. Παιδείας στα μέσα του καλοκαιριού και ήδη πολλοί μαθητές θα φοιτούν πλέον σε μεγάλα τμήματα, πράγμα που αλλάζει σημαντική τον τρόπο διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί, αλλά και σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων έχουν αντιδράσει στο μέτρο αυτό.

Από φέτος διαμορφώνεται επίσης και διαφορετικά το ωράριο του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Η αποχώρηση των μαθητών θα γίνεται στις 15.50 με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.

Ακόμα, δίνεται η δυνατότητα η αποχώρηση να γίνεται στις 14:55, με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης. Κατά τα άλλα, το πρόγραμμα παραμένει ως έχει, με τους μαθητές να κάνουν μάθημα από τις 8:15 μέχρι τις 13:15.

Όσον αφορά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, η αποχώρηση από το σχολείο γίνεται στις 14:00, ανάλογα με το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του κάθε τμήματος.

Απουσίες και στασιμότητα

Χαρακτηριστικό της φετινής χρονιάς, είναι ότι επανέρχεται το παλαιό σύστημα με τη δικαιολόγηση των απουσιών. Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση για τις απουσίες των μαθητών/τριών Γυμνασίου και Λυκείου, η νέα διάταξη τίθεται σε άμεση ισχύ και να φέρνει τρεις μεγάλες αλλαγές. Η προαγωγή και η απόλυση των μαθητών εξαρτάται εκτός από την επίδοσή τους κι από την τακτική τους φοίτηση στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με το νέο καθεστώς των απουσιών ενισχύει το ρόλο των γονέων και των κηδεμόνων και προβλέπει την επαναφορά της διάκρισης των απουσιών σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες.

Επανέρχεται η διάκριση δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών. Οι απουσίες καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) και αφού αθροιστούν κατά τετράμηνο και χαρακτηρισθούν δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες καταγράφονται συνολικά στα Ατομικά Δελτία των μαθητών/τριών, ώστε να γνωστοποιηθούν στους γονείς/κηδεμόνες τους.

Κινητό και βιντεοσκοπήσεις

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικές είναι οι φετινές αποφάσεις για τα κινητά τηλέφωνα, αλλά και τις βιντεοσκοπήσεις. Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, το κινητό τηλέφωνο, προς το παρόν, θα πρέπει να παραμένει στην τσάντα του μαθητή, όσο αυτός βρίσκεται στη σχολική μονάδα.

Στην εμφανή κατοχή και χρήση προβλέπεται η ποινή της μιας μέρας αποβολή ενώ άπαξ και βιντεοσκοπηθεί ένα παιδί σε μια πολύ ευαίσθητη στιγμή του, αυτός ο οποίος βιντεοσκοπεί το πρόσωπο, μαθητής ή μαθήτρια που βιντεοσκοπεί, θα αλλάζει σχολείο.

Η εφαρμογή e-parents

Επίσης, ξεκινάει και μια νέα εφαρμογή με τον τίτλο e-parents, η οποία θα παρέχει ενημέρωση στους γονείς για τη βαθμολογία, τις ανακοινώσεις και τις ειδοποιήσεις των σχολικών μονάδων. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, θα προστεθούν λειτουργίες για τις απουσίες, την πρόοδο της διδακτέας ύλης και τον προγραμματισμό συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς.