Home > νέα > Με τις καλύτερες εντυπώσεις συνεχίζει η έκθεση φωτογραφίας του Κ. Μπαλάφα στο Μαρμάρινο Σπίτι της Δράμας  Από την ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ Δράμας και το Μουσείο Μπενάκη

Με τις καλύτερες εντυπώσεις συνεχίζει η έκθεση φωτογραφίας του Κ. Μπαλάφα στο Μαρμάρινο Σπίτι της Δράμας  Από την ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ Δράμας και το Μουσείο Μπενάκη

Με τις καλύτερες εντυπώσεις συνεχίζει

η έκθεση φωτογραφίας του Κ. Μπαλάφα

στο Μαρμάρινο Σπίτι της Δράμας

 Από την ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ Δράμας και το Μουσείο Μπενάκη

 

 

ΜΕ ΤΙΣ καλύτερες εντυπώσεις από το πλήθος των επισκεπτών, συνεχίζεται μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου, η έκθεση φωτογραφίας του μεγάλου Έλληνα φωτογράφου Κώστα Μπαλάφα.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική έκθεση, η οποία γίνεται σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ και το Μουσείο Μπενάκη, όπου στο Μαρμάρινο Σπίτι στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας, παρουσιάζεται μέρος της μεγάλης φωτογραφικής συλλογής του Κώστα Μπαλάφα από συγκεκριμένες περιόδους.

Οι μέρες και ώρες που μπορεί κανείς να επισκεφτεί την έκθεση είναι από Δευτέρα έως και Κυριακή και από 11.00 έως 14.00 και από 18.30 έως 21.30.

Ο Κώστας Μπαλάφας ανήκει στους ανθρωπιστές φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου που καθόρισαν την πορεία της ελληνικής φωτογραφίας. Στο έργο του, μαρτυρία μοναδικής σημασίας για την ιστορία και την κοινωνία της χώρας, πρωταγωνιστεί ο άνθρωπος στον καθημερινό του αγώνα για επιβίωση. Ιδιαίτερη θέση κατέχουν οι κάτοικοι των απομακρυσμένων χωριών της γενέτειράς του Ηπείρου, καθώς και οι αγέρωχες ηπειρώτισσες μάνες, ταγμένες να διατηρήσουν κάτω από αντίξοες συνθήκες τη συνέχεια της ζωής. Μέσα από τα έργα της έκθεσης που καλύπτουν τη μεταπολεμική περίοδο, ο φωτογράφος περιδιαβαίνει και καταγράφει, με το θαυμασμό ενός παιδιού και το αισθητήριο ενός καλλιτέχνη, το σφυγμό του ελληνικού χώρου, από τις αλυκές του Ιονίου ως τα λιγνιτωρυχεία του Αλιβερίου και από τα χειμαδιά της Ηπείρου ως τα σιδηρουργεία της Αθήνας.

Οδοιπορικό στο Άγιον Όρος

Επίσης, μέρος της έκθεσης είναι αφιερωμένο στο οδοιπορικό του στο Άγιον Όρος από το 1969 έως το 2001, με στόχο να συγκροτήσει τη δική του φωτογραφική κατάθεση για τον τόπο και τους ανθρώπους του. Στα μάτια του δημιουργού, τα επιβλητικά μοναστηριακά αρχιτεκτονήματα ζωντανεύουν το μεγαλείο του Βυζαντίου, ενώ η ζωή της μοναστικής κοινότητας με την ιδιαίτερη οργάνωσή της, ίδια στο πέρασμα των χρόνων, ανακαλεί στη μνήμη του την προσφορά της στους αγώνες του Έθνους. Κατά την περιήγησή του στον Άθω, όπως και στο υπόλοιπο έργο του, το κύριο ενδιαφέρον του επικεντρώνεται στον άνθρωπο. Πρόθεσή του είναι να μπει «στο πετσί των μοναχών» και να τους παρακολουθήσει κατά τη διάρκεια της λειτουργίας, στην καλλιέργεια της γης και στα ταπεινά διακονήματα.

Οι αγιορείτικες φωτογραφίες του Κώστα Μπαλάφα προσφέρουν την εμπειρία της οδοιπορίας του στον Άθω, αποκαλύπτουν το ξεχωριστό αυτό κομμάτι της ελληνικής γης μέσα από την οπτική του δημιουργού τους και μας εξοικειώνουν με ένα τρόπο ζωής, όπου η παράδοση παραμένει αναλλοίωτη και ο «μύθος της Ρωμιοσύνης» ζωντανός. Παράλληλα, συμπληρώνουν την εικόνα της δικής του Ελλάδας, προτού βρουν την τελική και οριστική τους θέση μέσα στη χοάνη της συλλογικής μας μνήμης.

Ποιός είναι ο  Κώστας Μπαλάφας

Ο Κώστας Μπαλάφας γεννήθηκε το 1917 στο ορεινό χωριό Χώσεψη (Κυψέλη σήμερα) της Ηπείρου, από γονείς αγρότες. Το διάστημα των γυμνασιακών του σπουδών βρέθηκε στην Αθήνα. Κατά παραμονή του στην πρωτεύουσα κράτησε για πρώτη φορά φωτογραφική μηχανή σε μία εκδρομή στην Πάρνηθα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1930 αποφοίτησε από την Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων όπου και εργάστηκε έως την κήρυξη του πολέμου. Την ίδια περίοδο απέκτησε μια Kodak Junior ενώ την τεχνική εκτύπωσης έμαθε δίπλα στον επαγγελματία φωτογράφο των Ιωαννίνων Αποστόλη Γ. Πανταζίδη.

Στα τέλη του 1940 στα συντρίμμια ενός ιταλικού βομβαρδιστικού που καταρρίφθηκε από ελληνικά αντιαεροπορικά πυρά έξω από τα Ιωάννινα βρέθηκε ένα κουτί με κινηματογραφικό φιλμ (Ferrania Capelli) το οποίο ο Μπαλάφας αγόρασε με αντίτιμο λίγες οκάδες καλαμποκάλευρο. Με αυτό και με μια γερμανική φωτογραφική μηχανή Robot που είχε λίγο νωρίτερα προμηθευτεί από έναν Ιταλό στρατιώτη και με παρακινδυνευμένες ενέργειες, καθώς η φωτογράφηση ήταν απαγορευμένη την περίοδο της Κατοχής, αποτύπωσε μοναδικές ιστορικές στιγμές από τον ένοπλο αντάρτικο αγώνα του ηπειρώτικου λαού κατά των κατακτητών. Έτσι ξεκίνησε η φωτογραφική του καριέρα!