Μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση
εκπαιδευτικών χθες στη Δράμα
Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αρτεμιάδης – «Τιμωρητική η διαδικασία της αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών»
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΕΓΑΛΗ απεργιακή συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι και στη Δράμα, στο πλαίσιο της πανεκπαιδευτικής απεργίας που κήρυξαν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα.
Στην απεργιακή κινητοποίηση χθες, συμμετείχαν αρκετοί εκπαιδευτικοί και στη Δράμα, και σύμφωνα με τα στοιχεία των συνδικαλιστών, στη Δράμα άγγιξε το 45%, ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία πλησίασε στο 40%.
Στο πλαίσιο της απεργιακής κινητοποίησης, πραγματοποιήθηκε απεργιακή συγκέντρωση το μεσημέρι της Τετάρτης έξω από το κτίριο της Αντιπεριφέρειας Δράμας (στο Διοικητήριο), όπου μαζεύτηκαν αρκετοί εκπαιδευτικοί και μετά από κάποιους χαιρετισμούς, ακολούθησε πορεία προς την πλατεία Ελευθερίας της πόλης μας.
Το βασικό αίτημα των εκπαιδευτικών, είναι να σταματήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με τον τρόπο που γίνεται, καθώς όπως υποστηρίζουν πρόκειται για μια «τιμωρητική διαδικασία».
Αυτό που επεσήμανε μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, είναι ότι η αξιολόγηση ξεκινάει αρχικά από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν προσληφθεί ως «δόκιμοι» από το 2020 ακόμα και δεν έχουν μονιμοποιηθεί. Άλλωστε, ένα από τα αιτήματά τους, είναι και ο μόνιμος πλέον διορισμός αυτών των περίπου 25.000 νεοδιοριζόμενων. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, ανάλογα με την αξιολόγηση σίγουρα θα υπάρξουν απολύσεις και στη συνέχεια η διαδικασία θα περάσει και στους παλαιότερους εκπαιδευτικούς.
Με όχημα τους νεοδιόριστους
Αναλυτικότερα, όπως τονίζει ο κ. Αρτεμιάδης, «βρισκόμαστε σε απεργιακή κινητοποίηση κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις μας απέναντι στην πρόθεση του Υπ. Παιδείας για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έχει ξεκινήσει ήδη σε κάποιους νομούς».
Όπως διευκρινίζει, «πρόκειται για μια ρύθμιση, όπου χρησιμοποιούνται αρχικά οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ως όχημα αυτής της διαδικασίας, διότι αυτοί οι συνάδελφοι θα αξιολογηθούν για πρώτη φορά, των οποίων η μονιμοποίηση έπρεπε να γίνει αυτοδίκαια. Η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας, είπε όμως ότι η μονιμοποίησή τους θα γίνει μετά από αξιολόγηση και εφόσον κριθούν ικανοί, ειδάλλως θα επανέλθουν σε δύο χρόνια».
Συνεχίζοντας ο ίδιος, συμπεραίνει ότι «η αξιολόγηση που λέει η υπουργός ότι δεν έχει τιμωρητική διαδικασία, έχει».
Ερωτώμενος για το από πότε έχουν προσληφθεί αυτοί οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί, εξηγεί ότι «έχουν προσληφθεί από το 2020 μέχρι και το 2022 και είναι 25.000 άτομα. Το Υπ. Παιδείας δεν έκανε διάλογο, χρησιμοποίησε την πανδημία και πέρασε αυτά τα νομοθετήματα. Εμείς από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε απέναντι, διότι αυτό το οποίο έρχεται δεν έχει θετικό πρόσημο. Όποιος διαβάσει, θα δει ότι αξιολογείται το σχολείο ως ένα εργαστήριο, όπου κάθε φορά θα κλικάρουμε έναν δείκτη από τους 60 στο σύνολο και θα πρέπει κάθε φορά ο εκάστοτε σύμβουλος να αξιολογήσει τον εκπαιδευτικό. Αυτό δεν λέγεται εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά αριθμητική αποτίμηση ενός αποτελέσματος. Δεν συνδέεται με επιμόρφωση και βελτιωτικές κινήσεις και αυτό που πρέπει να καταλάβει ο κόσμος, είναι ότι εμείς δεν είπαμε ποτέ όχι στην αξιολόγηση ως Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουμε ψηφισμένες θέσεις και ζητάμε αυτό να έχει και θετικό πρόσημο στα παιδιά».
Ερωτώμενος από για ποιο λόγο ξεκινάει από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εδώ και δύο χρόνια και θέτει ζήτημα τελικής πρόσληψής τους, ο κ. Αρτεμιάδης εξηγεί: «Μετά από αυτούς θα κλιμακώσει στους επόμενους. Εμείς θεωρούμε ότι σε επόμενη φάση θα έχει και απολύσεις και σύνδεση με μισθό. Δεν έχουμε εμπιστοσύνη σ’ αυτά τα οποία λέει, γιατί η εμπειρία στα συστήματα που έχει εφαρμοστεί το ανάλογο μοντέλο, είχε αρνητικά αποτελέσματα και συνδέθηκε και με απολύσεις και με καταργήσεις και με κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων σε καλά και μη καλά σχολεία. Από τη διαδικασία, θα υπάρξει ένας ανταγωνισμός, το σχολείο έχει ήδη φορτωθεί πάρα πολύ, διότι όλα τρέχουν σε ρυθμούς ΕΣΠΑ και έχει μεγάλη γραφειοκρατία. Πιθανόν ακόμα και οι γονείς μπορεί να βιώσουν την πίεση που ασκείται στα παιδιά, όχι στα εκπαιδευτικά, αλλά σε πράγματα στα οποία δεν τα χαροποιούν γιατί γίνεται με τρόπο που να προβλέπεται από την τάδε δεξιότητα και άρα θα πρέπει να γίνει».