Home > νέα >  Μειωμένα αναμένονται φέτος τα νούμερα για την τουριστική επισκεψιμότητα και ανάπτυξη της Δράμας- ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας

 Μειωμένα αναμένονται φέτος τα νούμερα για την τουριστική επισκεψιμότητα και ανάπτυξη της Δράμας- ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας

Εκδήλωση για την Τουριστική Ανάπτυξη του Ν. Δράμας

 Μειωμένα αναμένονται φέτος

τα νούμερα για την τουριστική

επισκεψιμότητα και ανάπτυξη της Δράμας

 ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας

► Το πρόγραμμα του CLLD/LEADER για την Τουριστική Ανάπτυξη της Δράμας, το συνεργατικό σχήμα με τους Δήμους και οι νεοφυείς επιχειρήσεις

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΜΙΑ ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδήλωση με κεντρικό θέμα την Τουριστική Ανάπτυξη Νομού Δράμας, συνεχίζει τις δραστηριότητές της η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Δράμας.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα συνεργατικό σχήμα το οποίο είχε ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια, μέσω του τοπικού προγράμματος CLLD/LEADER Ν. Δράμας με τίτλο: «Τουριστική Ανάπτυξη Νομού Δράμας 2023», της υποδράσης 19.2.7.1 «Πιλοτικά Έργα (εκτός γεωργικού τομέα)».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 4 Απριλίου και ώρα 17.30 στο ξενοδοχείο «Κούρος». Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα ανακοινωθεί η έναρξη λειτουργίας του συνεργατικού σχήματος που αποτελείται από την Ένωση Ξενοδόχων Δράμας και τους 5 Δήμους: Δράμας, Δοξάτου, Νευροκοπίου, Παρανεστίου και Προσοτσάνης. Σκοπός είναι να υπάρξει μελέτη, καταγραφή του τουριστικού προϊόντος της ΠΕ Δράμας καθώς και η δημιουργία ενός DMMO’s οργανισμού διαχείρισης προορισμού.

 

Παρουσίαση του συνεργατικού σχήματος

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, θα παρουσιαστεί από τους εκπροσώπους του συνεργατικού σχήματος το έργο που θα υλοποιηθεί, οι δυνατότητες και οι τρόποι λειτουργίας με λοιπούς επαγγελματικούς και πολιτιστικούς φορείς, με σκοπό η Δράμα να αποκτήσει μία ενιαία τουριστική ταυτότητα.

Επίσης, από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, θα γίνει παρουσίαση τεχνολογικών εργαλείων από νεοφυείς επιχειρήσεις σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, οι οποίες προσφέρουν νέες λύσεις και τεχνολογικές εφαρμογές για τη βελτιστοποίηση και την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών καθώς και την ανάδειξη των τουριστικών παροχών, όπως πακέτα επίσκεψης σε επισκέψιμους χώρους παραγωγής (οινοποιεία, ελαιοτριβεία, τυροκομεία κλπ). Σκοπός είναι να ενημερωθούν όλοι οι επαγγελματίες τουρισμού και παράλληλων δραστηριοτήτων, για τις δυνατότητες ανάπτυξης μέσα από ψηφιακά εργαλεία.

Καλλίας: Ένας σχεδιασμός για την επόμενη πενταετία

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων  Ν. Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας, αναφέρει ότι «είναι ένα πρόγραμμα LEADER που έχει ενεργοποιηθεί εδώ και δύο χρόνια και ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί από τις προηγούμενες διοικήσεις των Δήμων της Δράμας, ενώ οι νυν δήμαρχοι αποφάσισαν να προχωρήσουν στην υλοποίησή τους».

Όπως σημειώνει ο κ. Καλλίας, «αφορά στον στρατηγικό σχεδιασμό της Τουριστικής Ταυτότητας της Δράμας και τις προϋποθέσεις δημιουργίας και τον έλεγχο ενός οργανισμού διαχείρισης τουριστικού προϊόντος».

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια ένα χρόνο με συνολικό ποσό 165.000 ευρώ και  η Ένωση Ξενοδόχων είναι ο συντονιστής του συνεργατικού σχήματος, ενώ ο Δήμος Δράμας αναλαμβάνει να κάνει τις μελέτες και την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Στο τέλος οι υπόλοιποι Δήμοι συνεργατικά και όλοι μαζί θα αναλάβουν την ταυτότητα και τη συμμετοχή σε κάποιες εκθέσεις και την προώθηση των αποτελεσμάτων.

Όπως εξηγεί ο κ. Καλλίας «το έργο αυτό θα δώσει τη δυνατότητα να αποφασίσουμε με ποιο τρόπο μπορούμε να κινηθούμε την επόμενη πενταετία. Τι πρέπει να κάνουμε, πώς πρέπει να το κάνουμε, αποτυπώνοντας το πού είμαστε και πού βρισκόμαστε. Αυτό είναι το βασικό κομμάτι της εκδήλωσης».

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις

Αναφορικά με το ζήτημα της παρουσίασης νεοφυών επιχειρήσεων σχετικά με τον τουρισμό, ο κ. Καλλίας εξηγεί ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα που τρέχει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, για καθαρά τουριστικές νεοφυείς επιχειρήσεις. Όπως αναφέρει, «είναι εταιρείες οι οποίες παίρνουν το προϊόν που έχεις, το δομούν και το κάνουν τουριστικό πακέτο για να μπορέσεις να αναπτυχθείς».

Αναφερόμενος σε ένα παράδειγμα, σημειώνει ότι «η Δράμα έχει τις ειδικές μορφές τουρισμού, αλλά δεν τις έχουμε πακετάρει. Έρχονται αυτές οι εταιρείες, τις παίρνουν και τις κάνουν ένα πακέτο, ώστε όταν θα έρθει ο επισκέπτης, να έχει μια ολοκληρωμένη πρόταση για το τι μπορεί να κάνει και να δει στην περιοχή μας, θα είναι κοστολογημένο και έτσι να μπορέσει να το επιλέξει και  να το υλοποιήσει. Από τη διαμονή μέχρι και την επίσκεψη σε ένα Μουσείο. Σε πολλές χώρες υπάρχουν τέτοια οργανωμένα πακέτα από εταιρείες οι οποίες μπορούν να τα οργανώσουν όλα αυτά σε ένα πακέτο και να τα πουλήσουν είτε οι εταιρείες, είτε οι τουριστικές επιχειρήσεις στη Δράμα για παράδειγμα».

 

Δεν θα είναι εύκολη χρόνια για τη Δράμα

Ερωτώμενος σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα ο Τουρισμός στη Δράμα και κατά πόσο τα μηνύματα για το μέλλον είναι θετικά, ο κ. Καλλίας σημειώνει ότι, «τα μηνύματα δεν είναι γενικά καλά» και τονίζει: «Είμαστε σε μια κατάσταση δυστυχώς, η οποία αποτυπώνεται και σε όλη την Ελλάδα. Μετά τις 10 Ιανουαρίου υπάρχει γενικά μια καθίζηση. Με αποτέλεσμα τα νούμερα τα οποία εμφανίζονται είναι κοντά στο -15% με -20%. Αυτό ισχύει και στη Δράμα.

Χειμώνα δεν είχαμε, έχουμε και την πληγή του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού η οποία πονάει πολύ και φαίνεται στις διανυκτερεύσεις μας αυτό. Από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι ο τουρισμός θα πάει καλά σε επίπεδο αφίξεων, όχι όμως και σε διανυκτερεύσεις. Οι αφίξεις επειδή μετριούνται σε αεροδρόμια και σε χερσαία σύνορα, δεν αποτυπώνουν και τις διανυκτερεύσεις».

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Δράμας, «γενικά η φετινή χρονιά δεν θα είναι καλή για τη Δράμα. Το 2023 ήταν μια καλή χρονιά, εμφάνισε νούμερα από 5% έως 10% αυξήσεις στα ξενοδοχεία, αλλά φέτος νομίζω ότι θα πέσουμε και πάλι στα επίπεδα του 2019 – 2020. Αυτό που κερδίσαμε πέρυσι, φέτος θα χαθεί».

Στην ερώτηση για ποιο λόγο μπορεί να υπάρξει μια τέτοια κατάσταση, ο ίδιος επισημαίνει: «Αυτό, γιατί υπάρχει οικονομική ύφεση. Όταν η Γερμανία ήταν από τις καλύτερες χώρες και γενικά στην Ελλάδα κινείται πολύ υποτονικά και λόγω των πιέσεων που έχει από το πληθωρισμό, αυτό αποτυπώνεται και γενικότερα στα νούμερα. Από την άλλη πλευρά, ο Έλληνας ζορίζεται. Κι εμείς εδώ στη Δράμα, είμαστε ως επί το πλείστον, ένας προορισμός των οποίο δεν επιλέγει ο Έλληνας. Αν ο Έλληνας ζορίζεται, καταλαβαίνετε ότι θα μειώσει σημαντικά και τις διανυκτερεύσεις. Χρειάζεται γενικότερα μια πολύ συντονισμένη  προσπάθεια, ούτως  ώστε να βγει μια εικόνα προς τα έξω και θα πρέπει να δομηθεί αυτό το τουριστικό προϊόν που έχουμε εδώ. Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δώσουμε πακέτα για να επισκεφθεί τη Δράμα».