Σε πρώτη φάση ενδοϋπηρεσιακά και σε δεύτερη φάση για τους πολίτες
Μέσω του συστήματος “ΙΡΙΔΑ”
η διακίνηση εγγράφων στο Δ. Δράμας
► Μ. Τάσσου: Θα κερδίζουμε χρόνο και χρήμα από την όλη διαδικασία
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΙΡΙΔΑ», είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας διευκολύνεται η διακίνηση εγγράφων μεταξύ υπηρεσιών.
Πρόκειται για το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), με την ονομασία «ΙΡΙΔΑ», μέσω του οποίου πραγματοποιείται πλέον η διακίνηση των εγγράφων μεταξύ κεντρικών υπηρεσιών του υπουργείου Εσωτερικών, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού. Το σύστημα “ΙΡΙΔΑ” έχει διατεθεί δωρεάν από την Πολεμική Αεροπορία και φιλοξενείται στις υπηρεσίες Κυβερνητικού Νέφους (G-cloud) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Αυτή τη στιγμή, το σύστημα «ΙΡΙΔΑ» έχει ξεκινήσει να στήνεται και στο Δήμο Δράμας, ο οποίος σε πρώτη φάση θα το αναπτύξει και θα το χρησιμοποιήσει ενδοϋπηρεσιακά, ενώ σε δεύτερη φάση, θα μπορεί να δέχεται ηλεκτρονικά αιτήματα – έγγραφα από τους πολίτες και αναλόγως να τα προωθεί.
Επί της ουσίας και για εκλαϊκευμένα, το σύστημα καταργεί την εκτύπωση ενός εγγράφου και τη διακίνησή του από τη μια υπηρεσία στην άλλη με το χέρι, και θα διακινείται πλέον ηλεκτρονικά.
Για την «ΙΡΙΔΑ», μιλάει στον «Πρωινό Τύπο» ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Μιχάλης Τάσσου, ο οποίος επισημαίνει ότι «η ΙΡΙΔΑ, θα μας προσφέρει την ηλεκτρονική διακίνηση όλων των εγγράφων» και εξηγεί: «Εκεί που μέχρι και σήμερα, μια απόφαση για να υπογραφεί, πρέπει να φύγει σε σχέδιο, να πάει στο δήμαρχο, στον κάθε αντιδήμαρχο, στο διευθυντή, στον προϊστάμενο του τμήματος, με αποτέλεσμα να έχουμε 10.000 ευρώ το χρόνο σε χαρτί Α4 και 18.000 ευρώ το χρόνο σε μελάνια, συν το κόστος συντήρησης των εκτυπωτών κτλ., τώρα θα γίνονται όλα με ηλεκτρονική διακίνηση. Θα έρχεται για παράδειγμα στον υπολογιστή μου ένα εισερχόμενο, θα το εγκρίνω με ένα κλικ και θα φεύγει στην υπηρεσία και θα πηγαίνει παρακάτω.
Αυτό έχει μια μεγάλη οικονομία, διευκόλυνση και δίνει νέες δυνατότητες στο Δήμο σε δεύτερη φάση, γιατί θα του δίνει τη δυνατότητα να πρωτοκολλεί αιτήματα που θα έρχονται σε ηλεκτρονική μορφή από τους πολίτες».
Όπως γράφουμε και παραπάνω, σε πρώτη φάση το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί εσωτερικά μεταξύ των υπηρεσιών του Δήμου, ενώ σε δεύτερη φάση, «στην επικοινωνία του πολίτη με το Δήμο. Πράγμα που σημαίνει ότι, αν ένας πολίτης στείλει ηλεκτρονικά ένα έγγραφο προς το Δήμο, σήμερα θα πρέπει να τυπωθεί, να πάρει πρωτόκολλο και στη συνέχεια να διεκπεραιωθεί. Με το ηλεκτρονικό σύστημα ΙΡΙΔΑ, αυτό θα πρωτοκολλείται και θα διακινείται ηλεκτρονικά. Θα μπορούμε έτσι για παράδειγμα να καθορίσουμε διαφορετικές πύλες εισόδου εγγράφων. Αρχικά, ο κόσμος, δεν θα μπορεί να αντιληφθεί τι σημαίνει ΙΡΙΔΑ. Θα το αντιληφθεί όμως σε μια δεύτερη φάση μετά την προσαρμογή των υπηρεσιών, όταν θα μπορεί πλέον να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία».