Home > νέα > Μια ακόμα σχολική χρονιά οδεύει στο τέλος της…-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αρτεμιάδης

Μια ακόμα σχολική χρονιά οδεύει στο τέλος της…-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αρτεμιάδης

Μια ακόμα σχολική

χρονιά οδεύει στο τέλος της…

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αρτεμιάδης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ σχολική χρονιά, οδεύει στο τέλος της. Ήδη οι απόφοιτοι των Λυκείων της χώρας, αλλά και οι μαθητές της Δράμας δίνουν τη μεγάλη μάχη για το εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και τα παιδιά των Γυμνασίων και των πρώτων τάξεων του Λυκείου γράφουν τις προαγωγικές εξετάσεις τους.

Τα Δημοτικά σχολεία, που είναι και η βάση της εκπαίδευσης, ετοιμάζονται να ολοκληρώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στις 15 Ιουνίου και με το που βγήκαν οι μάσκες με εντολή του Υπ. Παιδείας, πλέον έχουν ξεκινήσει να γίνονται και κάποιες εκδρομές τις τελευταίες ημέρες.

Πώς κύλησε όμως η σχολική χρονιά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εκεί όπου τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, καθώς αφενός υπάρχουν τα μικρά παιδιά και είναι φυσικά η βασική διαδικασία της μάθησης;

Οι δύο προηγούμενες σχολικές χρονιές κύλησαν αρκετά δύσκολα για όλους. Κυρίως όμως για παιδιά και γονείς και φυσικά και για τους εκπαιδευτικούς. Στα μισά της σχολικής χρονιάς 2019-2020 είχαμε το πρωτόγνωρο μέτρο της καραντίνας, περάσαμε αιφνιδιαστικά στην τηλεκπαίδευση και είδαμε να συμβαίνουν πρωτόγνωρες διαδικασίες. Μάλιστα, το σπουδαιότερο απ’ όλα, είναι ότι παιδιά στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, γνώρισαν τη διαδικασία της μάθησης μέσω της τηλεκπαίδευσης. Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και η σχολική χρονιά του 2020-2021 με ιδιαίτερες δυσκολίες.

Θα έλεγε κανείς, ότι, η σχολική χρονιά του 2021-2022 ήταν καλύτερη από τις δυο προηγούμενες, για το λόγο ότι δεν υπήρξε ούτε μια ώρα τηλεκπαίδευση. Τα προβλήματα όμως παρέμειναν και όπως λένε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, το Υπ. Παιδείας δεν έλυσε και πολλά από τα προβλήματα.

Η αγωνία και ο φόβος για τα κρούσματα

Για το πώς κύλησε η σχολική χρονιά, για το τι κερδήθηκε και τι χάθηκε, μιλάει στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, ο οποίος σε γενικό επίπεδο επισημαίνει ότι το κύριο ζήτημα ήταν ο φόβος με τα κρούσματα και οι συνεχείς αναπληρώσεις ωρών από πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών.

Αναλυτικότερα, ο κ. Αρτεμιάδης επισημαίνει ότι, «φέτος η χρονιά κύλησε καλύτερα από την προηγούμενη, τα σχολεία παρέμειναν ανοικτά και υπήρχε η δια ζώσης επαφή όπως πρέπει με τα παιδιά».

Όπως είπε ο ίδιος, «τα προβλήματα εστιάζονταν κυρίως στο φόβο που υπήρχε όλη αυτή την περίοδο με τα κρούσματα και τη διαχείρισή τους. Υπήρχε ο φόβος και η αγωνία, δεν υπήρξε ηρεμία και ναι μεν ήταν ανοικτά τα σχολεία, όλοι όμως είχαμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας, να μην έχουμε τίποτα άσχημες καταστάσεις».

Αναφερόμενος στα ζητήματα λειτουργίας, εξηγεί: «Λειτουργήσαμε μεν, με ελλείψεις δε, όπως κάθε φορά. Με απουσίες εκπαιδευτικών, τα παιδιά με τις μάσκες ήταν εξαιρετικά δύσκολα και τώρα που βγήκαν οι μάσκες, το κλίμα είναι εντελώς διαφορετικό. Είναι πολύ θετικό που τώρα έστω και τις τελευταίες μέρες, τα παιδιά ηρέμησαν και χαλάρωσαν όπως και οι εκπαιδευτικοί μαζί».

Ο κ. Αρτεμιάδης επισημαίνει ότι «το αρνητικό είναι η ένταξη που υπήρξε στα σχολεία όλο αυτό το διάστημα, με τους γονείς που δεν έστελναν τα παιδιά τους στο σχολείο. Γι’ αυτά τα παιδιά υπάρχουν όμως τα ζητήματα προαγωγής στην επόμενη τάξη. Δηλαδή, όταν ένα παιδί δεν πάει καθόλου σχολείο, έχει ελλιπή φοίτηση. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα – το οποίο ναι μεν οι γονείς δεν το σκέφτηκαν τότε, είχαν τους λόγους του – αλλά τώρα έρχεται το σχολείο που είναι μια υπηρεσία που πρέπει να λειτουργήσει. Οι δάσκαλοι τώρα έχουν το πρόβλημα για το πώς θα διαχειριστούν αυτά τα παιδιά, γιατί δεν είναι αριθμοί, είναι παιδιά. Είναι στενάχωρο να βρίσκεται ένας εκπαιδευτικός και ο Σύλλογος Διδασκόντων σε δυσχερή θέση να αφήσουν παιδιά και δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθούν αυτά».

Ιδιαίτερα τόνισε όμως ο κ. Αρτεμιάδης, ότι, «είναι στενάχωρο όπως και τα να το κάνουμε. Τα παιδιά δεν μπορούν να υποστούν τις συνέπειες για αποφάσεις που δεν ήταν δικές τους, κακά τα ψέματα».

Να σημειωθεί πάντως ότι, αυτά τα παιδιά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν ξεπερνάνε τα 15 συνολικά.

Ελλείψεις εκπαιδευτικών

Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα που θέτει ο κ. Αρτεμιάδης, είναι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών. «Η επιβάρυνση ήταν πολύ μεγάλη, γιατί οι εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να κάνουν αναπληρώσεις πάρα πολλές ώρες. Πάντα κάνουμε κάποιες ώρες αναπληρώσεων σε απουσίες, αλλά τώρα οι απουσίες ήταν πολύ περισσότερες και μεγαλύτερες και υπήρχε αδυναμία στην αναπλήρωση», σημειώνει.

Χωρίς λύσεις

Ένα τρίτο ζήτημα που θίγει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, είναι ότι το Υπ. Παιδείας δεν έχει δώσεις λύσεις για τα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς αλλά και για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

«Είδαμε ότι με τη λήξη της χρονιάς , το Υπ. Παιδείας έκανε ένα διαγωνισμό σε 600 σχολικές μονάδες, χωρίς να ξέρουμε το λόγο, το διαγωνισμό της PISA. Εξακόσια Δημοτικά σχολεία, μαθητές της ΣΤ΄ και της Γ΄ Γυμνασίου, για πρώτη φορά διαγωνίστηκαν σε ένα πανελλαδικό διαγωνισμό, για να δει πώς πάνε τα πράγματα».

«Αυτά είναι γνωστά», επισημαίνει και τονίζει: «Οι εκπαιδευτικοί κάθε φορά καταγράφουν τα θέματα από το 2004, για τις αδυναμίες των βιβλίων και για τις ανάγκες στήριξης των μαθητών που παρουσιάζουν προβλήματα. Δεν είναι κρυφό μυστικό ότι επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο τα ίδια ζητήματα: ελλείψεις σε προσωπικό, αδυναμίες στελέχωσης σε μονάδες Ειδικής Αγωγής. Περιττό να πούμε ότι, πέρυσι σε 13 Τμήμα Ένταξης, δεν  υπήρχε εκπαιδευτικός και μοίραζαν έναν εκπαιδευτικό σε δύο Τμήματα Ένταξης. Δεν γίνεται έτσι εκπαιδευτική πολιτική».

Ζητήματα συγχωνεύσεων

Ερωτώμενος αν έχουμε ζητήματα συγχωνεύσεων Τμημάτων στα Δημοτικά σχολεία του Νομού Δράμας, ο κ. Αρτεμιάδης, σημειώνει ότι «αυτή την ώρα ζητήματα συγχωνεύσεων θεωρώ ότι δεν υπάρχει ανάγκη στη Δράμα να γίνουν. Είναι μια ενέργεια η οποία δεν ωφελεί την εκπαίδευση γενικότερα, αλλά και σε επίπεδο Νομού Δράμας δεν υπάρχει κανένας λόγος να προχωρήσει η Διεύθυνση σε μια τέτοια ενέργεια επικαλούμενη το Υπ. Παιδείας. Αυτή τη στιγμή, σε όλα τα Δημοτικά σχολεία του Νομού, δεν υπάρχει λόγος να γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων. Προς το παρόν πάντως δεν υπάρχει κάποια επίσημη εισήγηση. Όπως και να έχει όμως, θεωρώ ότι είναι λάθος και εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά, αλλά και προς τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Ο Νομός Δράμας, δεν έχει ανάγκη από τέτοιες πολιτικές».