Σε εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης
Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση
ανάδειξης της ταυτότητας
του Ελληνικού Μαρμάρου
ΜΙΑ ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 21 Μαρτίου στην Καβάλα, από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης (ΣΕΜΜΘ), με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου, με στόχο την πρώτη ενιαία ταυτότητα του ελληνικού μαρμάρου «Greek Marble | Then. Now. Forever».
Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση ανάδειξης του brand «Ελληνικό Μάρμαρο» σε παγκόσμιο επίπεδο και σε αυτό περιλαμβάνονται παραδοσιακές δράσεις επικοινωνίας και προώθησης, όπως η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές, αλλά και εκτεταμένη χρήση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων εργαλείων marketing, που θα συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ισχυρού brand name και στην ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του ελληνικού μαρμάρου διεθνώς.
Το μήνυμα που εκπέμπει η ενιαία ταυτότητα αφορά αφενός τη διαχρονικότητα του ελληνικού μαρμάρου, από την αρχαιότητα έως και σήμερα, και αφετέρου την πολύπλευρη χρήση του σε μικρής κλίμακας έργα εντός των σπιτιών μας ή σε μεγάλα έργα ξεχωριστής σημασίας και συμβολισμού, ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται στο μάρμαρο ως φυσικό και βιώσιμο υλικό με μεγάλη διάρκεια ζωής που ταιριάζει απόλυτα στο μοντέρνο σχεδιασμό.
Κατά την εισήγησή της, η πρόεδρος του ΣΕΜΜΘ κα. Ιουλία Χαϊδά, αναφέρθηκε στον κλάδο του ελληνικού μαρμάρου και στη συνεισφορά του στην ελληνική οικονομία. Επίσης, αναφέρθηκε στις σημαντική εξαγωγική του πορεία που έχει παρουσιάσει δυναμικό χαρακτήρα παρά τα προβλήματα του οικονομικού και γεωπολιτικού περιβάλλοντος διεθνώς.
Η Κίνα, οι ΗΠΑ, τα ΗΑΕ, το Κατάρ και η Κύπρος αποτελούν την πρώτη πεντάδα χωρών στις οποίες εξήχθη το 58,43 % του ελληνικού μαρμάρου. Τέλος, η κα Χαϊδά αναφέρθηκε στον Σύνδεσμο και τις επιχειρήσεις του, τη σημασία της δραστηριότητάς στους για την ευρύτερη περιοχή (>80% της παραγωγής μαρμάρου προέρχεται από την Αν. Μακεδονία – Θράκη), αλλά και το όραμα της για ένα στρατηγικό σχέδιο προβολής και προώθησης του ελληνικού μαρμάρου παγκοσμίως.
Σε γενικότερο επίπεδο, όλοι οι ομιλητές παρότρυναν τις εταιρείες του κλάδου, να υιοθετήσουν την ενιαία ταυτότητα σε όλες τους τις επικοινωνίες, ώστε να καθιερωθεί και αναφέρθηκαν στα πλεονεκτήματα χρήσης κοινού εμπορικού σήματος από όλα τα μέλη του κλάδου όπως η άμεση αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό ως συνώνυμο υψηλής ποιότητας προϊόντος, η σημασία της κοινής ταυτότητας στην ενίσχυση των εξαγωγών του κλάδου και η αξιοποίηση του momentum που έχει δημιουργηθεί.
Η Ελλάδα, παρότι είναι μια χώρα μικρή σε έκταση, έχει μεγάλη παραγωγή και ποικιλία μαρμάρου, ενώ η ιστορία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μοναδικό αυτό υλικό. Ο κλάδος μπορεί αποδεδειγμένα να διατείνεται ότι η εξόρυξη και επεξεργασία μαρμάρου είναι τομείς στους οποίους οι ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, ενώ απασχολούν έμπειρους λατόμους και τεχνίτες σε εγκαταστάσεις με τεχνολογία αιχμής.