Υποτυπώδης ενημέρωση με ελάχιστους φορείς της Δράμας
Μια σύσκεψη για τους οδικούς άξονες
της Δράμας χωρίς αποτέλεσμα!
Αναμένεται γραπτό κείμενο από τους μελετητές, για να φανεί σε ποιο σημείο βρίσκονται οι μελέτες για τους οδικούς άξονες
Του Θανάση Πολυμένη
ΧΩΡΙΣ να βγει κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα και χωρίς να υπάρχει κάποια νέα εξέλιξη, πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Πατακάκη, μια νέα σύσκεψη για τους οδικούς άξονες της Δράμας και κυρίως για το άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
Επί της ουσίας, καμιά απόφαση δεν πάρθηκε, κανένας παράγοντας από Υπουργείο Υποδομών ή την Εγνατία ΑΕ δεν ήταν παρών και δεν υπήρξε καμιά απολύτως εξέλιξη σε κανένα σημείο. Μάλιστα, αυτό που ειπώθηκε πάνω απ’ όλα, είναι ότι θα ξαναγίνει νέα σύσκεψη με όλους τους φορείς – χθες δεν ήταν ούτε οι μισοί – ενώ αναμένεται να υπάρξει ένα υπόμνημα, για να φανεί ξεκάθαρα σε ποιο σημείο βρίσκονται οι μελέτες και τι απομένει να γίνει και για τους δύο άξονες: Δράμας – Καβάλας και Δράμας – Αμφίπολης.
Ουσιαστικά παραμένουμε στα ίδια εκείνα σημεία, στα οποία μας είχαν ανακοινώσει μετά από μια κλειστή σύσκεψη με δύο ανεξάρτητους μελετητές που έγινε στις 26 Ιουνίου 2017. (Βλέπε σχετικό ρεπορτάζ στον «Πρωινό Τύπο» 27 Ιουνίου 2017).
Παρόντες στη συνάντηση αυτή εκτός από τον ίδιο τον αντιπεριφερειάρχη, ήταν ο κυβερνητικός βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ κ. Καραγιαννίδης, οι δήμαρχοι Παρανεστίου κα. Σωτηριάδου και Προσοτσάνης κ. Λύσσελης, ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Δήμου Δράμας κ. Καραμπατζάκης στη θέση του δημάρχου κ. Μαμσάκου και ο αντιδήμαρχος Κ. Νευροκοπίου κ. Σαββίδης αντί του δημάρχου κ. Γιαννόπουλος.
Συμμετείχε επίσης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Γεωργιάδης, ο πρόεδρος του Παραρτήματος Αν. Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Κυριαζίδης ο οποίος είναι και υπηρεσιακός παράγων.
Από σπόντα συμμετείχαν για λίγα λεπτά επίσης ο νέος συντονιστής (νέος τίτλος του γενικού γραμματέα) της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης κ. Σάββας και ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών κ. Μωυσιάδης. Οι δύο, είχαν βρεθεί το πρωί στη Δράμα και συμμετείχαν σε μια σύσκεψη η οποία διοργανώθηκε στην αίθουσα της Αυτοδιοίκησης μαζί με τους ΤΟΕΒ της περιοχής για το πρόβλημα με την λειψυδρίας στην περιοχή του κάμπου Δράμας – Καβάλας – Σερρών. (Μια σύσκεψη για την οποία ο κ. Πατακάκης δεν ενημέρωσε για την ύπαρξή της).
Αντιπεριφερειάρχης Σερρών
Ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών κ. Μωυσιάδης κάθισε για λίγα λεπτά και στη συνέχεια αποχώρησε, ενώ σε κάποιο σημείο είπε ότι ο αδερφός του και ο ίδιος είχε αναλάβει τις μελέτες για το δρόμο Δράμας – Καβάλας όμως στη συνέχεια, ο ίδιος εκλέχθηκε αντιπεριφερειάρχης και ο αδερφός του συνταξιοδοτήθηκε και έτσι οι μελέτες σταμάτησαν. Όπως είπε μάλιστα, ζητούν από την Εγνατία ΑΕ να αναθέσει τις μελέτες σε νέους μελετητές, αλλά δυο χρόνια τώρα δεν έχει γίνει τίποτα και έτσι αυτές μένουν στον αέρα!
Καθώς έφευγε ο κ. Μωυσιάδης, ρωτήθηκε για το ζήτημα διορθώσεων στον επίμαχο δρόμο που βρίσκεται στην περιοχή της Π.Ε. Σερρών αν θα γίνει και είπε ότι θα γίνουν ασφαλτοστρώσεις σε διάφορα σημεία. Όταν ρωτήθηκε για το πόσα μέτρα θα γίνουν είπε: «Δεν μπορώ να πω πόσα θα γίνουν… όσα φτάσουν τα λεφτά. Διότι δουλεύει (ο εργολάβος) σε όλη την Π.Ε. Έχω 1.000 χιλιόμετρα κι απ’ αυτά θα πρέπει ισομερώς να τα αντιμετωπίσω».
Σύντομη ενημέρωση Πατακάκη
Σε μια σύντομη ενημέρωση που έκανε ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Πατακάκης στους παρευρισκόμενους, είπε ότι σε μια επόμενη συνάντηση θα παραβρίσκεται (άγνωστο το πότε θα γίνει) και ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης (ΑΜΘ) κ. Μέτιος και όλοι οι φορείς, «να ξεκαθαρίσουμε τι ακριβώς θέλουμε, ποιες είναι οι προτεραιότητες», ενώ τόνισε ότι ο δρόμος Δράμας – Καβάλας έχει προβλήματα και στις τρεις μελέτες. Καμιά μελέτη δεν είναι ολοκληρωμένη «και δεν είναι σχήμα λόγου, είναι η σκληρή πραγματικότητα».
Αναφορικά με το δρόμο από τη Μαυρολεύκη μέχρι την Παλαιοκώμη, ο κ. Πατακάκης είπε έχει 99% ωριμότητα και μπορεί τους επόμενους μήνες να ξεκινήσει η ολοκλήρωση των διαδικασιών και να γίνουν οι δημοπρατήσεις των έργων.
Σε άλλο σημείο ο κ. Πατακάκης είπε ότι γίνονται προσπάθειες να έρθει ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας στη Δράμα «ο οποίος θα μας πει από ποιον κωδικό θα μπορούσαμε να πάρουμε χρήματα είτε από τις εκπτώσεις των μεγάλων έργων μια πρώτη χρηματοδότηση…»
Αναφορικά με τη μη παρουσία του βουλευτή της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδη, είπε ότι δεν θέλησε να έρθει για «δικούς του λόγους δεν ήθελε να παραβρεθεί, δικό του πρόβλημα είναι, εμείς θα κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε».
Ενημέρωση από Καραγιαννίδη
Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Καραγιαννίδης, έκανε με τη σειρά του τη σχετική ενημέρωση, λέγοντας ότι υπάρχει κατ’ αρχάς «ένα σχέδιο που λέγεται Ε61. Προμαχώνας – Λιμάνι Καβάλας. Είναι προφανές ότι αυτό το σχέδιο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί τα επόμενα 50-60 χρόνια, γιατί στο κομμάτι Προμαχώνας – Αμφίπολη δεν υπάρχει κάποια μελέτη. Οι μελέτες και η ωρίμανση μελετών θα φτάσουν στα 50 χρόνια μετά».
Αναφορά έκανε επίσης στο κομμάτι Δράμας – Καβάλας που οι μελέτες του έχουν προβλήματα, ενώ για το τμήμα από τον Σταυρό μέχρι τον Άγιο Σίλα, «μάλλον δεν θα γίνουν ποτέ γιατί υπάρχει πρόβλημα στο περιαστικό δάσος Καβάλας και έχει τεράστιο κόστος σε μια νέα ένωση με την Εγνατία εκεί».
Σχετικά με το επίμαχο κομμάτι από Μαυρολεύκη μέχρι Ν. Μπάφρα, υπάρχει πλήρης ωριμότητα και μπορεί να χρηματοδοτηθεί ίσως πολύ σύντομα, ενώ είπε ότι, «αν δεν το ξεκινήσουμε τώρα με μια πολιτική βούληση τότε δεν θα ξεκινήσει ποτέ» και σημείωσε ότι θα μείνουμε και πάλι στις υποσχέσεις. Όπως είπε, θα πρέπει να διεκδικήσουμε όλοι μαζί αυτό το κομμάτι, έτσι ώστε αν κάποια στιγμή ξεκινήσει, τότε θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε και ακόμα παρακάτω άλλα τμήματα του δρόμου προς την Αμφίπολη.
Ενημέρωση Κυριαζίδη – ΤΕΕ
Ενημέρωση έκανε επίσης και ο πρόεδρος του παραρτήματος Αν. Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Κυριαζίδης, είπε ότι το ΤΕΕ έχει υποβάλει ως βασικό οδικό άξονα τον Ε61 ο οποίος συνδέει δύο πύλες της χώρας, τον Προμαχώνα με το Λιμάνι Καβάλας και είναι χαρακτηρισμένος ο Διευρωπαϊκό Δίκτυο από το 1996. «Είναι ένα έργο προτεραιότητας για την Περιφέρεια, την χώρα και την περιοχή μας».
Αναφερόμενος στις μελέτες για τους οδικούς άξονες της Δράμας, είπε ότι η μελετητική κατάσταση δεν έχει αλλάξει εδώ και πολλά χρόνια και ουσιαστικά χρονίζουν, λέγοντας ότι «λείπει μια πολιτική βούληση να προχωρήσουν τα έργα για να μπορέσουν κάποια στιγμή να δημοπρατηθούν».
Σε άλλο σημείο είπε ότι, οι απαντήσεις που δίνονται για τις μελέτες από τους αρμοδίους είναι θολές «και η Περιφέρεια ΑΜΘ σε γενικό σημείο δεν έχει πλήρη γνώση, ενώ ούτε και το Υπουργείο Υποδομών απαντάει ξεκάθαρα για το τι συμβαίνει με το Δράμα – Αμφίπολη».
Σε άλλο σημείο είπε ότι όντως το κομμάτι Μαυρολεύκης – Ν. Μπάφρας είναι «εξαιρετικά προχωρημένο ενώ υπολείπονται ακόμα κάποια σημεία να γίνουν».
Καραμπατζάκης: Ο Ε61 είναι προτεραιότητα
Στα λεγόμενά του, ο εκπρόσωπος του δημάρχου Δράμας και αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Καραμπατζάκης, τόνισε ιδιαίτερα ότι «η απόφαση του Δήμου Δράμας είναι συγκεκριμένη και δεν αλλάζει καθόλου με οποιαδήποτε ωριμότητα μπορούν να έχουν οποιαδήποτε μελέτες. Η απόφαση προκρίνει την ύπαρξη του δρόμου Ε61 και τη διασύνδεση του δρόμου αυτού με την Αμφίπολη. Εμείς αναμένουμε σοβαρές τεχνικές λεπτομέρειες, για να συστρατευθούμε στο ποιο κομμάτι θα πρέπει να ξεκινήσει. Ο Ε61, όσο δύσκολο και αν φαίνεται ότι είναι να φτιαχτεί, είναι ένας καθαρά αναπτυξιακός δρόμος, είναι η μόνη αναπτυξιακή λύση, γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να πηγαίνουμε σε ένα λιμάνια, αλλά και μας δίνει αυτό που έχουμε χάσει τα τελευταία 30 χρόνια, τη σύνδεση με τις Σέρρες και την βαλκανική ενδοχώρα.»
Αναφέρθηκε επίσης κι αυτός για τα προβλήματα που υπάρχουν στις διάφορες μελέτες, ενώ τόνισε ότι όντως το κομμάτι από τη Μαυρολεύκη μέχρι τη Ν. Μπάφρα, είναι όντως αυτό που μπορεί να τύχει χρηματοδότησης άμεσα, έστω στο επόμενο έτος και ικανοποιεί και τον Ε61.
Την επόμενη εβδομάδα…
Αυτό που τελικά ανακοίνωσε αργότερα σε δηλώσεις του ο κ. Πατακάκης, είναι ότι μάλλον την επόμενη εβδομάδα θα είναι στη Δράμα και πάλι οι μελετητές, οι οποίοι θα του παραδώσουν ένα γραπτό κείμενο σχετικά με την πορεία των μελετών στα διάφορα σημεία του δρόμου Δράμα – Αμφίπολη και θα ακολουθήσει μια σύσκεψη με όλους τους φορείς της Δράμας, για να αποφασιστεί η τελική διεκδίκηση του τμήματος Μαυρολεύκης – Ν. Μπάφρας.