Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή
Να δοθούν τα αναλυτικά στοιχεία
των Πανελλαδικών εξετάσεων
για εξαγωγή συμπερασμάτων
ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ κατέθεσε στη Βουλή η κα. Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας & Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, ζητώντας στοιχεία με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 και 2021.
Επειδή η βιαστική και ανεπαρκώς επεξεργασμένη εφαρμογή του σωστού μέτρου της καθιέρωσης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, μεσούσης της πανδημίας του covid-19, σε μια χρονιά που οι μαθητές και μαθήτριες λόγω των lock down και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εκτός από την ψυχολογική τους επιβάρυνση, αποκόμισαν και πολλά συσσωρευμένα μαθησιακά κενά, άφησε εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σημαντική μερίδα υποψηφίων, η Χαρά Κεφαλίδου ζητά από την Υπουργό να καταθέσει στη Βουλή εγγράφως τα αναλυτικά στοιχεία για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των σχολικών ετών 2020 και 2021, για εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και στατιστική μελέτη.
Στην ερώτησή της η κα. Κεφαλίδου αναφέρει σχετικά:
«Επειδή η αλλαγή, μεσούσης της πανδημίας, των όρων εισαγωγής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), άρθρα 1 και 2 του νόμου 4777/2021, επιδείνωσε το βάρος που επωμίσθηκαν οι μαθητές που ήταν υποψήφιοι και κατέστησαν δυσχερέστερες τις πιθανότητες επιτυχίας τους.
Επειδή τη σχολική χρονιά 2020-2021, οι μαθητές υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, λόγω των lock down και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εκτός από την ψυχολογική τους επιβάρυνση και πολλά συσσωρευμένα μαθησιακά κενά καθώς και με την αλλαγή των όρων εισαγωγής τους, οδηγήθηκαν πολλές χιλιάδες υποψηφίων εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Επειδή το μέτρο θεσμοθέτησης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι αναγκαίο όχι όμως ως όχημα για να κλείσουν Πανεπιστημιακά Τμήματα, αλλά για την ποιοτική τους αναβάθμιση.
Επειδή η βιαστική και ανεπαρκώς επεξεργασμένη εφαρμογή ενός σωστού μέτρου, όπως η καθιέρωση της ΕΒΕ, που εδώ και καιρό σας είχαμε επισημάνει τις ελλείψεις και τις αστοχίες που θα προκύψουν, δημιούργησε τελικά αρρυθμίες και αδικίες και άφησε εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σημαντική μερίδα υποψηφίων που πέρασαν μια πρωτόγνωρα δύσκολη χρονιά.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
Υπάρχουν στο Υπουργείο σας αναλυτικά στοιχεία για κάθε σχολική μονάδα και ανά γεωγραφική περιφέρεια για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των σχολικών ετών 2020 και 2021 (επιτυχόντες και αποτυχόντες);
Ειδικά για τις Πανελλαδικές του 2021, υπάρχουν στατιστικά ποιοτικά στοιχεία και συγκριτικές μελέτες καθώς και σχετικά αναλυτικά συμπεράσματα για το που έχουμε οδηγηθεί με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και ιδιαίτερα όσον αφορά στην εισαγωγή των μαθητών/τριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Για την ενημέρωσή μου (και της Βουλής) ζητώ να κατατεθούν εγγράφως και σε ψηφιακή μορφή τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ανά σχολική μονάδα και ανά γεωγραφική περιφέρεια, των ετών 2020 και 2021, για εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και στατιστική μελέτη».