Home > Πρώτο Θέμα > Να έρθει στη Δράμα ο υπουργός Υποδομών και να εκφράσει τις θέσεις του για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Να έρθει στη Δράμα ο υπουργός Υποδομών και να εκφράσει τις θέσεις του για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Κοινή πρόταση των δημοτικών παρατάξεων

 Να έρθει στη Δράμα ο υπουργός

Υποδομών και να εκφράσει τις θέσεις

του για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

 Τρεις ώρες κράτησε η συζήτηση για το σιδηρόδρομο στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Τάσσου: «…η Δράμα, να μην κατέβει στην Αθήνα σαν ζητιάνος, σαν κακομοίρης, αλλά με επιχειρήματα…»

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΡΕΙΣ ώρες κράτησε η συζήτηση για το ζήτημα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας στη μέσω τηλεδιάσκεψης συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας. Σχετικά με το θέμα, η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Πόλη+Ζωή», είχε καταθέσει πρόταση για συζήτηση στα τακτικά θέματα του σώματος, σχετικά με τις εξελίξεις που υπάρχουν στο ζήτημα της διαμόρφωσης του τελικού σχεδιασμού της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Όπως είναι γνωστό, ο σχεδιασμός του Ανατολικού Τμήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, προβλέπει το πέρασμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, να διέρχεται από τη Θεσσαλονίκη προς την Αμφίπολη, με μια διαδρομή νότια των δύο λιμνών της περιοχής. Από την Αμφίπολη, να διέρχεται βόρεια του Παγγαίου όρους από την Πιέρια Κοιλάδα, να βγαίνει στον Αμυγδαλεώνα και από εκεί με τούνελ να κατευθύνεται στη Ν. Καρβάλη και το λιμάνι «Φίλιππος Β΄» της Καβάλας. Από τη Νέα Καρβάλη θα γίνεται σύνδεση με τους Τοξότες Ξάνθης.

Η πρόταση της «Πόλης+Ζωής»

Την πρόταση της παράταξης «Πόλη+Ζωή», εισηγήθηκε ο επικεφαλής της κ. Χαρακίδης. Αναπτύσσοντας το θέμα, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «το θέμα είναι από τα σοβαρότερα που απασχολούν την τοπική κοινωνία και ο δημόσιος διάλογος δεν πρέπει να περιοριστεί στο πλαίσιο του Δημοτικού Συμβουλίου».

Αναφέρθηκε στο ιστορικό της υπόθεση του ξεκινάει από το 1993 που από τον τότε ΟΣΕ είχε εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας και τόνισε ότι, «κάθε συζήτηση αφορούσε τη χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής με διατήρηση της υφιστάμενης μέσω Σερρών και Δράμας, της οποίας η αναβάθμιση αναφέρεται στο Αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Α.ΜΑ.Θ. του 2018, όπως και η σιδηροδρομική σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες. Ο συνολικός σχεδιασμός αποσκοπεί στη σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο».

Διευκρίνισε επίσης ότι, «δεν αποδεχόμαστε ότι μπορεί να υπάρξει Περιφερειακή Ανάπτυξη, όταν εξαναγκάζεται σε απομόνωση και υποχρεώνεται σε αποκλεισμό μία Περιφερειακή Ενότητα, και στη συγκεκριμένη περίπτωση η Δράμα».

Οι προτάσεις της παράταξης, ήταν να προσκληθεί στη Δράμα ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής – άμεσα – και να παρουσιάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο με τη συμμετοχή βουλευτών, του περιφερειάρχη ΑΜΘ και άλλων αιρετών, το «πώς αντιλαμβάνεται τη θέση και την προοπτική για την ανάπτυξη της Δράμας μέσα από τα υφιστάμενα και τα σχεδιαζόμενα σιδηροδρομικά δίκτυα». Επίσης, να προσκληθούν οι πολιτικοί και οικονομικοί φορείς της Δράμας να συνυπογράψουν την πρόσκληση αυτή και τρίτον, να συνεδριάσει εκ νέου το Δημοτικό Συμβούλιο, για να διαμορφώσει άποψη και στάση για την προοπτική ανάπτυξης της Δράμας μέσα από τα υφιστάμενα και τα σχεδιαζόμενα σιδηροδρομικά δίκτυα και να αποφασίσει για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για την προάσπιση των συμφερόντων της Δράμας.

post-image-ose-01-640x330

Τι προστέθηκε στο ψήφισμα και μια διαφωνία

Στο τέλος μιας τρίωρης συζήτησης, προστέθηκε ότι, απαραίτητα η Δράμα θα πρέπει να είναι μέσα στο σχεδιασμό της νέας σιδηροδρομικής χάραξης. Η Δράμα δεν μπορεί να είναι εκτός της νέας Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Κατά τα άλλα, η πρόταση πέρασε ως κοινή πρόταση όλων των παρατάξεων και θα προχωρήσει όπως αναφέρεται σ’ αυτήν.

Τη διαφοροποίησή του στην πρόταση την οποία τελικά δεν ψήφισε, εξέφρασε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ. Μήτρου, ο οποίος έδωσε μια διαφορετική ταξική διάσταση στο θέμα, λέγοντας ότι αφορά περισσότερο το κεφάλαιο, παρά οτιδήποτε άλλο. Όπως είπε μάλιστα, «ανάπτυξη από ποιον για ποιον» γίνονται, ενώ σημείωσε ότι η ανάπτυξη δεν μπορεί να είναι για όλους. Σημείωσε επίσης ότι, «η Δράμα υστερεί σαφώς από τους υπόλοιπους νομούς της Περιφέρειας, η οποία ούτως ή άλλως υστερεί σε πανελλαδικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό έχει να κάνει μ’ αυτό που λέμε την ανισόμετρη ανάπτυξη, που αυτό το ίδιο σύστημα επιβάλλει», ενώ μίλησε για τα «συμφέροντα του κεφαλαίου που επιβάλλουν αυτή την χάραξη και η αστική τάξη  που επιλέγει αυτή τη λύση».

Τέλος, ο κ. Μήτρου, είπε ότι σε περίπτωση ενός ενδεχόμενου ψηφίσματος, «θα συμμετάσχουμε με την πρόταση ώστε να καταδειχθούν τόσο οι πολιτικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και βάζοντας το ζήτημα ότι δεν μπορούμε να μιλάμε εντελώς αταξικά».

Κατσιμίγας: Ανοσιούργημα

Παρών στην τηλεδιάσκεψη του Δ.Σ. Δράμας, ήταν και ο περιφερειακός Σύμβουλος κ. Κατσιμίγας, επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία». Ο κ. Κατσιμίγας προσκλήθηκε αρχικά να συμμετάσχει στη συνεδρίαση, έπειτα από πρόταση της παράταξης «Project Δράμα 2020» η οποία έγινε δεκτή.

Ο κ. Κατσιμίγας, ήδη από το 2020 ακόμα, είχε παρουσιάσει μια ενδιαφέρουσα πρόταση, έχοντας σχετική πείρα από τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, επιμένοντας ότι η νέα Σιδηροδρομική Εγνατία δεν πρέπει να αφήσει απ’ έξω τις Σέρρες και τη Δράμα.

Στα λεγόμενά του στο σώμα, υποστήριξε ότι με την εν λόγω χάραξη, «ο αγώνας της Δράμας ξεκινάει τώρα», και ότι «η μελέτη χάραξης που έχει γίνει τώρα, δεν είναι τίποτα άλλο από το 2%-3% των αρχικών μελετών. Δεν είναι μια μελέτη που οδηγεί σε έργο. Πρέπει να ακολουθήσουν μελέτες τοπογραφικές, γεωλογικές, απαλλοτριώσεις, μελέτες αρχιτεκτονικές των σταθμών, στατικές μελέτες σηράγγων, υδραυλικές, μελέτες γεφυρών που δεν έχουν ακόμα αναταθεί. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι είναι ακόμα στην αρχή και άρα υπάρχει περιθώριο να διορθωθεί το ανοσιούργημα το οποίο διεπράχθη. Αν έχουν λεφτά, ας κάνουν προαστιακό στη Θεσσαλονίκη. Αλλά δεν μπορούν σε έναν τέτοιο άξονα να αφήνουν έξω δύο μεγάλα αστικά κέντρα».

Ο κ. Κατσιμίγας, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Μην πιστεύετε αν σας τάξουν έναν κάθετο άξονα από την Αμφίπολη προς τη Δράμα, τη Νέα Ζίχνη ή οπουδήποτε αλλού, δε θα υλοποιηθεί ποτέ κάτι τέτοιο. Είναι απλά για να κατευνάσουν τις δικές σας αντιρρήσεις».

ose

Τάσσου: «Φταίμε κύριοι και φταίτε…»

Μετά από τον κ. Κατσιμίγα, το λόγο πήρε ο κ. Χαρακίδης, ο οποίος ανέπτυξε την πρόταση της παράταξής του, ενώ στη συνέχεια εισήγηση εκ μέρους της δημοτικής αρχής έκανε ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Τάσσου, αντικαθιστώντας και το δήμαρχο Δράμας ο οποίος για άλλη μια φορά απουσίαζε στην Αθήνα.

Ο κ. Τάσσου, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι, «αν θέλουμε να κοιτάζουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με τα κοινά τους συμπολίτες μας στα μάτια, είναι ότι θα πρέπει να ξέρουμε τις ευθύνες που αναλογούν στον καθένα μας, ανάλογα με τα χρόνια και τη θέση με την οποία ασχολείται.  Γιατί το ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας δεν προέκυψε τώρα».

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι, «είναι θέμα που ήρθε αρκετές φορές στην επικαιρότητα με ερωτήσεις βουλευτών και δυστυχώς, κανένας απ’ αυτούς που κατείχαν θεσμικές θέσεις τα προηγούμενα χρόνια, δεν έκαναν αυτό που έπρεπε ώστε να πείσουν και τα υπουργεία και τον ΕΡΓΟΣΕ, ότι δεν θα κερδίσει μόνο η Δράμα στη νέα σιδηροδρομική χάραξη, αλλά κερδίζει και ο σιδηρόδρομος. Και το βασικό, στη διεκδίκησή της η Δράμα είναι, να μην κατέβει στην Αθήνα σαν ζητιάνος, σαν κακομοίρης, αλλά με επιχειρήματα και κοινωνικά και οικονομοτεχνικά που να εξηγεί, ότι έχει εξαγωγικά προϊόντα που εξυπηρετούνται από το σιδηρόδρομο, κερδίζει και ο ίδιος ο σιδηρόδρομος από το να είναι η Δράμα στη σιδηροδρομική Εγνατία». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «φταίμε κύριοι και φταίτε…»

Τσιαμπούσης: Χρειαζόμαστε και ένα PLAN Β

Ο επικεφαλής της παράταξης «Project Δράμα 2020» κ. Τσιαμπούσης, αρχικά κατηγόρησε το δήμαρχο Δράμας για την απουσία του από τη συνεδρίαση για άλλη μια φορά σε ένα τόσο σπουδαίο θέμα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «έχει χρόνο να το παίξει μαχητής στο facebook, αλλά δεν έχει χρόνο να συνδεθεί σε ένα τόσο σοβαρό  θέμα που απασχολεί τη Δράμα και απαξιώνει και το Δημοτικό Συμβούλιο και την προσπάθεια που γίνεται να υπάρξει σύμπνοια και ομόνοια για να ζητήσουμε αυτά που μας αναλογούν».

Σε άλλο σημείο, είπε ότι «η Δράμα τρέχει πίσω από τις εξελίξεις», τονίζοντας ότι «δεν μας φταίει μόνο η Αθήνα. Φταίμε κι εμείς εδώ στη Δράμα που επιλέξαμε συγκεκριμένους πολιτικούς και αυτοί απέτυχαν». Τόνισε επίσης ότι, «μπορούμε να επιλέξουμε πρόταση και αυτή είναι μία και μοναδική, η Σιδηροδρομική Εγνατία να περνάει από τη Δράμα».

Είπε ακόμα ότι, «σε περίπτωση που η νέα γραμμή περάσει από τη νότια χάραξη, θα πρέπει να ξέρουμε τι θα ζητήσουμε. Να έχουμε δηλαδή ένα PLAN B, ώστε να μην μείνουμε εκτός των εξελίξεων».

Ηλιόπουλος: Πρόταση για παραιτήσεις

Στα λεγόμενά του, ο επικεφαλής της παράταξης «Αυτοδιοίκηση Πολιτών» κ. Ηλιόπουλος, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «δεν έχουμε άμεσα αντανακλαστικά», κάνοντας γνωστό ότι η παράταξή του και ο ίδιος από πέρσι ακόμα είχαν ζητήσει να γίνει σχετική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Τόνισε ακόμα ότι «ήρθε η ώρα να γίνουμε πιο δυναμικοί» και πρότεινε «ως τελικό στάδιο, την παραίτηση όλων των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου στα σχέδια της κυβέρνησης, σε περίπτωση που η Δράμα βγει έξω από τη Σιδηροδρομική Εγνατία. Εδώ θα φανεί και το κατά πόσο ανεξάρτητοι είναι μερικοί εξ υμών, που κατέχουν κομματικές θέσεις και αν βάζουν μπροστά της συμφέροντα της Δράμας και της χώρας».

Καλαηδόπουλος: «Είμαστε διασπαμένοι…»

Τέλος, με τη σειρά του, ο επικεφαλής της παράταξης «Προοπτική για τη Δράμα» κ. Καλαηδόπουλος, τόνισε «ως δημοτικοί σύμβουλοι και ως κομματικά στελέχη, αυτή την στιγμή φέρουμε την ευθύνη για την κατάντια της πόλεως. Η πόλη μας χρόνια τώρα, οδεύει προς τα πίσω και όχι προς τα μπροστά. Αυτά τα οποία θεμελίωσαν οι πρόγονοί μας κι εμείς τα ισοπεδώσαμε. Ό,τι είχαμε έχουν φύγει και έχουμε γίνει παράρτημα άλλων πόλεων».

Όπως είπε, «τα κόμματα τα οποία στηρίζαμε δεν βοήθησαν τον τόπο μας και είναι λυπηρό. Και αυτό είναι το αποτέλεσμα που βλέπουμε σήμερα. Και αυτό γιατί είμαστε διασπασμένοι».