Home > νέα > Να συμπεριληφθεί η Δράμα στη νέα σιδηροδρομική Εγνατία! Επιστολή δημάρχου Δράμας στον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Να συμπεριληφθεί η Δράμα στη νέα σιδηροδρομική Εγνατία! Επιστολή δημάρχου Δράμας στον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Επιστολή δημάρχου Δράμας στον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Να συμπεριληφθεί η Δράμα

στη νέα σιδηροδρομική Εγνατία!

Σε νέα φάση η ωρίμανση των μελετών για τη σύνδεση του Νέου Λιμένα Καβάλας με τους Τοξότες Ξάνθης

 

 

ΝΑ ΜΗΝ μείνει η Δράμα έξω από τη νέα σχεδιαζόμενη σιδηροδρομική Εγνατία, επισημαίνει σε επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος.

Ο κ. Μαμσάκος, στην επιστολή του προς τον κ. Σπίρτζη, μεταφέρει τον προβληματισμό του όσον αφορά στη χάραξη μελέτης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής «επονομαζόμενης και ως σιδηροδρομική Εγνατία, που αφήνει εκτός του δικτύου τον Νομό Δράμας».

Όπως τονίζει μάλιστα στην επιστολή του: «Συντάσσομαι με τους φορείς του Δήμου μου και της ευρύτερης περιοχής της Δράμας, αλλά και με τους συντοπίτες μου που διεκδικούμε να συμπεριληφθεί και η Δράμα στη νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι η περιοχή μας διακρίνεται ως σπουδαίος και σημαντικός σιδηροδρομικός κόμβος, ενώ παράλληλα η γεωγραφική της θέση είναι ιδιαιτέρως σημαντική, αφού αποτελεί σημαντικό εμπορικό και ταξιδιωτικό πέρασμα από τα αρχαία χρόνια και είναι μια πύλη εισόδου των Βαλκάνιων γειτόνων μας στη χώρα μας. Επιπλέον, ο σταθμός της Δράμας θεωρείται η ναυαρχίδα των σιδηροδρομικών σταθμών της Jonction που εγκαινιάστηκε το 1896. Οι εγκαταστάσεις του περιλαμβάνουν αποθήκες, μηχανοστάσιο και διάφορα άλλα κτίσματα που μπορούν να αξιοποιηθούν».

Αναφορά κάνει επίσης ο κ. Μαμσάκος, στην απαξίωση του σιδηροδρομικού σταθμού των τελευταίων χρόνων: «Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει απαξιωθεί και συρρικνωθεί. Επί σειρά ετών οι Δραμινοί βιώνουμε από την πολιτεία την εγκατάλειψη του Σιδηροδρομικού Δικτύου που χρήζει αναβάθμισης και που μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή μας. Είμαστε από τις ελάχιστες περιοχές που δεν διέρχεται από τον Νομό μας ο αυτοκινητόδρομος «Εγνατία Οδός».  Η παρουσία του Σιδηροδρόμου στη Δράμα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία που μπορεί να βγάλει τη Δράμα από την απομόνωση».

Τέλος, στην επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών ο δήμαρχος Δράμας, ευελπιστεί: «Ευελπιστώ ότι η φημολογούμενη μελέτη που αφήνει εκτός δικτύου την περιοχή μας και που έχει προκαλέσει αναταραχή στην κοινωνία της Δράμας, δεν ισχύει. Εξάλλου, στη δύσκολη οικονομική περίοδο για όλους, ο σιδηρόδρομος και η αναβάθμισή του υφιστάμενου δικτύου μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης και προόδου για την τοπική μας κοινωνία και για ολόκληρη τη χώρα. Ο στρατηγικός σχεδιασμός δεν πρέπει να παραμελήσει την ακριτική Δράμα».

 Η σύνδεση Καβάλας με τους Τοξότες

Της επιστολής του δημάρχου Δράμας κ. Μαμσάκου προς τον κ. Σπίρτζη, προηγήθηκε η ανακοίνωση που υπήρξε τις  προηγούμενες ημέρες, της ωρίμανσης των έργων στη λεγόμενη «Σιδηροδρομική Εγνατία».

Συγκεκριμένα, στις 3 Αυγούστου, με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ, οι μελέτες που ολοκληρώνουν την προετοιμασία για τη δημοπράτηση του έργου ανατέθηκαν έναντι 1.271.014,03 ευρώ, σε συγκεκριμένα γραφεία μελετών. Το έργο αφορά στην κατασκευή της νέας μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει τον εμπορικό λιμένα της Καβάλας ( Λιμένας Φίλιππος στην περιοχή της Νέας Καρβάλης) με την υφιστάμενη σιδ. γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250 εκατ. ευρώ και είναι τμήμα της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης που υπόσχεται να μειώσει κατά 3 ώρες την χρονοαπόσταση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης που στο πλαίσιο των νέων κατευθυντήριων γραμμών της ευρωπαϊκής πολιτικής για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) περιόδου 2014-2020 εντάχθηκε στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο (core network). Η νέα αυτή γραμμή προβλέπεται να είναι ηλεκτροκινούμενη.

Η νέα σιδ/κή γραμμή ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια , οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη σιδ. γραμμή Θεσσαλονίκης – Aλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.

Η Α` και Β`φάση των μελετών ολοκληρώθηκε με χρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ 1994-1999 και τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών η νέα και τελική μελέτη θα έχει συγχρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη 2014-2020» (CEF).

Τα παραπάνω στοιχεία, ανακοινώθηκαν από το ypodomes.com.