Home > νέα > Νέα μετάθεση για την έναρξη της Β΄ Φάσης για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης Η διασύνδεση της Δράμας με τη Βουλγαρία και τα Βαλκάνια σε ερώτηση του κ. Νικολαΐδη στη Βουλή

Νέα μετάθεση για την έναρξη της Β΄ Φάσης για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης Η διασύνδεση της Δράμας με τη Βουλγαρία και τα Βαλκάνια σε ερώτηση του κ. Νικολαΐδη στη Βουλή

Νέα μετάθεση για την έναρξη

της Β΄ Φάσης για τον οδικό

άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Η διασύνδεση της Δράμας με τη Βουλγαρία και τα Βαλκάνια σε ερώτηση του κ. Νικολαΐδη στη Βουλή

 

 

ΑΛΛΗ ΜΙΑ καθυστέρηση προστίθεται στις τόσες, αναφορικά με το ζήτημα της δημοπράτησης του έργου ΣΔΙΤ, για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης.  Και η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στο ότι, δύο από τις εταιρείες που συμμετέχουν στον λεγόμενο ανταγωνιστικό διάλογο, έχει ζητήσει παράταση ενός μήνα, προκειμένου να υποβάλουν τον σχετικό φάκελο στο διαγωνισμό.

Αναλυτικότερα και όπως ήδη έχουμε αναφερθεί με σχετικά δημοσιεύματα, ενώ η προθεσμία έληγε εντός του Μαρτίου για να ξεκινήσει η Β΄ Φάση του διαγωνισμού τις ημέρες αυτές, η οποία θα δώσει αποτελέσματα στις αρχές του 2025, τελικά δύο εταιρικά σχήματα ζήτησαν παράταση ενός μήνα, με αποτέλεσμα η καταληκτική ημερομηνία για το συγκεκριμένο έργο, να μετατεθεί στις 19 Απριλίου.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισε να προχωρήσει στην παράταση, αναφέροντας ότι, «καθίσταται ανάγκη παράτασης της ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων συμμετοχής στον Διάλογο για το διαγωνισμό του θέματος, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός, προς όφελος του Δημοσίου».

Όπως είναι γνωστό, οι εταιρείες που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, είναι οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ.

Από εδώ και πέρα και όταν ξεκινήσει η Β΄ Φάση, θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου (διάλογος) και θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου. Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ που ενδιαφέρει τη Δράμα, έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Νικολαΐδης για διασύνδεση Δράμας με Βουλγαρία

Στο μεταξύ, ερώτηση σχετικά με το ζήτημα της διασύνδεσης της Δράμας με τη Βουλγαρία, τα Βαλκάνια και κατ’ επέκταση την Κεντρική Ευρώπη, ζήτησε με ερώτησή του στη Βουλή, ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης.

Σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα, αναφέρεται στην αναγκαιότητα οδικών εμπορευματικών υποδομών, ώστε να υπάρξει διασύνδεση της Δράμας με τη Βουλγαρία και τα Βαλκάνια. Αυτό που κυρίως τονίζει ο Δραμινός βουλευτής, είναι ότι, «ο άξονας που συνδέει την πρωτεύουσα Δράμα με το Κ. Νευροκόπι και εν συνεχεία με τα σύνορα, είναι κατασκευασμένος εδώ και δεκαετίες, επικίνδυνος σε πολλά σημεία, με πολλές και συνεχόμενες στροφές και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπει την ταχεία μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων».

Και επισημαίνει ακόμα, ότι, «Πρόκειται για ακόμη μια περίπτωση, όπου η Περιφερειακή Ενότητα Δράμας στερείται αυτονόητες υποδομές, όπως συμβαίνει και με την εδώ και δεκαετίες ζητούμενη διασύνδεσή της με μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η Θεσσαλονίκη, ή γειτονικές περιοχές, όπως η Καβάλα».

Επισημαίνει ακόμα ότι «δεν έχει αναπτυχθεί ένας σύγχρονος συνοριακός σταθμός και δεν έχει γίνει βελτίωση των οδικών υποδομών που τη συνδέουν με τη γειτονική Βουλγαρία», ενώ υπενθυμίζει ότι «στην Π.Ε. Ξάνθης ολοκληρώνεται το επόμενο χρονικό διάστημα το τμήμα Δημάριο – Σύνορα του κάθετου άξονα Ξάνθη – Σύνορα, στην Π.Ε. Ροδόπης η οδική διασύνδεση με τη Βουλγαρία είναι υψηλών προδιαγραφών μέσω Νυμφαίας και αντίστοιχα και στην Π.Ε. Έβρου μέσω Ορμενίου».

Αναφορά κάνει επίσης στο θέμα των υπό εξέλιξη έργων των οδικών αξόνων της Δράμας, λέγοντας: «Επιπλέον, με φορέα υλοποίησης την Εγνατία Οδό Α.Ε. και με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκεται σε φάση εκτέλεσης το υποτμήμα Κρηνίδες – Σταυρός του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα, ο οποίος αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα Ε-61 (Καβάλα με λιμάνι και αεροδρόμιο – Δράμα – Σέρρες – Προμαχώνας), ενώ υπάρχει σχετική ωρίμανση μελετών για το υποτμήμα Δράμα – Αγ. Αθανάσιος. Τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα Ε-61 αποτελεί και το υποτμήμα Δράμα – Μαυρολεύκη του οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη, η διαγωνιστική διαδικασία για τον οποίον βρίσκεται σε εξέλιξη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

Αυτό που ζητάει, τέλος, ο κ. Νικολαΐδης από τον κ. Σταϊκούρα, είναι να μάθει ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών «για την αναβάθμιση της οδικής διασύνδεσης της Π.Ε. Δράμας με τη γειτονική Βουλγαρία και κατ’ επέκταση τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη» και αν προτίθεται το ΥΠΟΜΕ «να προβεί στην αυτονόητη ισότιμη αντιμετώπιση των πολιτών της Π.Ε. Δράμας με τους υπόλοιπους πολίτες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης όσον αφορά τις υψηλών προδιαγραφών υποδομές που θα χρησιμοποιούν».