Home > νέα > Νέο κύμα με απόπειρες τηλεφωνικής απάτης στη Δράμα- Με το πρόσχημα τροχαίου ατυχήματος

Νέο κύμα με απόπειρες τηλεφωνικής απάτης στη Δράμα- Με το πρόσχημα τροχαίου ατυχήματος

Νέο κύμα με απόπειρες

τηλεφωνικής απάτης στη Δράμα

Με το πρόσχημα τροχαίου ατυχήματος

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΝΕΟ ΚΥΜΑ με απόπειρα τηλεφωνικής απάτης, ξέσπασε αργά το απόγευμα της Πέμπτης στην πόλη της Δράμας.

Άγνωστοι, τηλεφωνούσαν σε Δραμινούς πολίτες, και με το πρόσχημα του τροχαίου ατυχήματος συγγενικού τους προσώπου, ότι νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο και ότι χρειάζεται χρήματα, προσπαθούσαν να εκμαιεύσουν διάφορα χρηματικά ποσά.

Οι άγνωστοι, με διάφορα τεχνάσματα, προσπαθούσαν να πείσουν τα θύματά τους, ότι συγγενικό τους πρόσωπο βρίσκεται στο Νοσοκομείο, με τραύματα από τροχαίο ατύχημα και ότι χρειαζόταν επειγόντως χρήματα για χειρουργικές επεμβάσεις, φάρμακα κτλ., με την ελπίδα ότι μέσα στον πανικό τους, δεν θα είχαν το περιθώριο να σκεφτούν με ψυχραιμία και να ρωτήσουν λεπτομέρειες.

Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, μια γυναίκα που δέχθηκε ένα τέτοιο τηλεφώνημα, έσπευσε πανικόβλητη στο Νοσοκομείο της Δράμας, όπου αναζητούσε την αδελφή της, η οποία βεβαίως δεν ήταν εκεί!

Μάλιστα, το Τμήμα Ασφαλείας Δράμας δέχθηκε τις καταγγελίες 4 θυμάτων που ενημέρωσαν ότι δέχθηκαν τα περίεργα τηλεφωνήματα, και στελέχη της βρέθηκαν στο Νοσοκομείο προκειμένου να διαπιστώσουν τι ακριβώς συμβαίνει.

Συνήθως οι δράστες επιλέγουν τα θύματά τους αφού προηγουμένως αποκτήσουν με κάποιο υπόγειο τρόπο τα προσωπικά τους δεδομένα. Βέβαια, σε άλλες περιπτώσεις, πρόκειται για τυχαία τηλεφωνήματα, που όταν από την πρώτη στιγμή … δεν αποδώσουν καρπούς, κλείνουν το τηλέφωνο.

To τελευταίο διάστημα τα κρούσματα εξαπάτησης πολιτών πληθαίνουν, παρά τις επισημάνσεις και την ενημέρωση από την Αστυνομία, η οποία εφιστά την προσοχή όχι μόνο σε ηλικιωμένα άτομα αλλά σε όλους τους πολίτες, να μην απαντούν θετικά σε τηλεφωνήματα από αγνώστους πριν διασταυρώσουν την ταυτότητά τους.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση απάτης μάλιστα με θύμα μια υπέργηρη γυναίκα, από την οποία κατάφεραν να αποσπάσουν πρόσφατα 20.000 ευρώ και όχι μόνο αυτό.

Τα περιστατικά είναι πολλά κατά τη διάρκεια του χρόνου, και το χαρακτηριστικό της υπόθεσης είναι ότι αυτά ολοένα και αυξάνονται και οι δράστες δεν φαίνεται να αποθαρρύνονται από τις συνεχείς συλλήψεις που γίνονται!

Πρόκειται συνήθως για αλλοδαπούς, οι οποίοι πολλές φορές μιλάνε σχετικά καλά την γλώσσα μας και κατά την τηλεφωνική συνομιλία μάλιστα, χρησιμοποιούν συναισθήματα όπως τρόμο, φόβο και πανικό προκειμένου το θύμα να υποκύψει. Αν δουν ότι με τις πρώτες λέξεις το θύμα δεν ανταποκρίνεται, κλείνουν αμέσως το τηλέφωνο. Αν όμως το θύμα ρωτήσει για το τι συμβαίνει, τότε συνεχίζουν μέχρι να πείσουν για την απάτη τους, ότι κινδυνεύουν παιδιά, γονείς, αδέλφια και φίλοι!

 

Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ.

Με αφορμή τα παραπάνω περιστατικά, κρίνεται σκόπιμο να δημοσιοποιηθούν οι παρακάτω χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών .

Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.

Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.

Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.