Θετικά πρότυπα στην εκπαίδευση
Ο Κώστας Δουβαλίδης στη δράση «Role Models»
που υλοποιεί το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας
Το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας βράβευσε τον Δραμινό πρωταθλητή στίβου
Της Σουζάνας Θεοδωρίδου
Μια άκρως ενδιαφέρουσα δράση πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί, στο 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, και αφορά στην υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος «Role Models», το οποίο πραγματοποιείται σύμφωνα με τις υποχρεώσεις του ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Προγράμματος Erasmus +, με συμμετοχή συγκεκριμένων σχολικών μονάδων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Η πρωτοβουλία αυτή του προγράμματος αφορά στην δημιουργία ενός δικτύου ατόμων (Role Models) τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως πρότυπα και να εμπνεύσουν τους μαθητές, οι οποίοι κινδυνεύουν να εγκαταλείψουν το σχολείο λόγω καταγωγής ή κοινωνικής και οικονομικής θέσης, και κατά συνέπεια να οδηγηθούν σε κοινωνικό αποκλεισμό.
Ο ρόλος των Role Models /θετικών προτύπων, στο συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα είναι να αναδείξουν το προσωπικό τους βίωμα και τον τρόπο επίτευξης των στόχων τους, παρά τις όποιες δυσκολίες που συνάντησαν, ώστε να δημιουργήσουν όραμα στα παιδιά και να δώσουν έμφαση στον σημαντικό ρόλο του σχολείου.
Ο Δραμινός που επιλέχθηκε ως «Role Model», στο πλαίσιο της δράσης που υλοποιεί το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, ήταν ο πρωταθλητής στίβου κ. Κώστας Δουβαλίδης, ο οποίος τόσο με το ήθος του όσο και με τις υψηλές αθλητικές του επιδόσεις, αποτελεί πηγή έμπνευσης και θετικό πρότυπο για τους μαθητές.
Με αφορμή την παρουσία του κ. Δουβαλίδη στο 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, οι εκπαιδευτικοί τον βράβευσαν για τις αθλητικές του επιδόσεις και το ήθος του.
Η εφημερίδα μας, είχε την ευκαιρία παρακολουθήσει την δράση, και στο πλαίσιο αυτής συνομιλήσαμε τόσο με την υπεύθυνη-συντονίστρια του προγράμματος και Φιλόλογο στο 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, κα. Ελένη Κανταρά, όσο και με τον Δραμινό πρωταθλητή στίβου, κ. Κώστα Δουβαλίδη.
Όπως μας εξήγησε η κα. Κανταρά, το σχολείο συμμετέχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η περσινή συμμετοχή του σχολείου, ήταν και η μοναδική από την βαθμίδα του Λυκείου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ φέτος, δήλωσαν συμμετοχή αρκετά σχολεία της περιφέρειάς μας στο πρόγραμμα. που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
«Φέτος, λειτουργούμε και ως μέντορες στα υπόλοιπα σχολεία γιατί έχουμε και την εμπειρία από την περσινή συμμετοχή μας. Πέρυσι είχαμε τέσσερα «Role Models», όπου παρουσιάστηκαν τέσσερις συμπολίτες μας απόφοιτοι του 2ου ΕΠΑΛ Δράμας. Ουσιαστικά είναι το πρόγραμμα μοντελοποίηση στην εκπαίδευση. Δηλαδή πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην εκπαίδευση τα θετικά πρότυπα. Ανθρώπους, που μπορούν να εμπνεύσουν και να λειτουργήσουν ως πρότυπα για τους μαθητές»
Όπως ανέφερε η κα. Κανταρά, στόχος του προγράμματος είναι η καταπολέμηση της μαθητικής διαρροής. Το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο την ελληνική κοινωνία, αλλά παρατηρείται παράλληλα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα στο Λύκειο.
«Προσπαθούμε μέσα από τα «Role Models» να κινητοποιήσουμε και να εμπνεύσουμε τα παιδιά, ότι το σχολείο αξίζει και πρέπει να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους σε αυτό. Στο πλαίσιο υλοποίησης της φετινής δράσης, έχουμε την χαρά να φιλοξενούμε στο σχολείο μας τον κ. Δουβαλίδη, ο οποίος είναι και απόφοιτος του σχολείο μας. Θεωρώ ότι οι αθλητικές του επιδόσεις και η πορεία του αποτελεί το κατάλληλο πρότυπο για τα παιδιά μας. Δεν είναι όμως μόνο οι αθλητικές του επιδόσεις του που ξεχωρίζουν, αλλά το ήθος, η στάση ζωής του, η αισιοδοξία του, η πραότητα που τον διακατέχει. Το σύνολο της προσωπικότητάς του αποτελεί ένα εξαιρετικό πρότυπο για τα παιδιά μας. Είναι σημαντική η γνωριμία των παιδιών με τον κ. Δουβαλίδη, ώστε να διαπιστώσουν ότι μπορεί να συνδυαστεί η μεγάλη επιτυχία ενός ανθρώπου με την προσωπικότητά του και να μην την αλλοιώσει, υποστήριξε μεταξύ άλλων η κα. Κανταρά.
Αξίζει να σημειώσουμε μάλιστα ότι το πρόγραμμα είναι πολυσυλλεκτικό καθώς συμμετέχουν μαθητές κυρίως από την Β’ και την Γ’ τάξη του 2ου ΕΠΑΛ Δράμας, τα οποία επιλέχθηκαν και στο σύνολο τους είναι 17.
Κατόπιν, στο προσεχές διάστημα θα ακολουθήσει επίσημη παρουσίαση της δράσης και των σχολείων που συμμετέχουν σε αυτή σε κατά τόπους περιφέρειες, και σε ότι αφορά στην δική μας περιοχή η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στην Κομοτηνή.
Από την πλευρά του ο κ. Δουβαλίδης, μίλησε στην εφημερίδα μας για την «επιστροφή» του και πάλι στο σχολείο όπου φοίτησε στα μαθητικά του χρόνια, αλλά και για την δράση στην οποία συμμετείχε. «Αισθάνομαι πολύ χαρούμενος που ξαναήρθα στο σχολείο που φοίτησα στα μαθητικά μου χρόνια. Συνάντησα παλιούς μου καθηγητές, αλλά γνώρισα και καινούργιους. Με τα παιδιά πρόκειται να συζητήσουμε για τον σχολικό αθλητισμό και την συνέχεια των μαθητών μετά το σχολείο, αλλά και πως μπορούν να συνδυάσουν τον αθλητισμό με τα μαθήματα τους», εξήγησε ο κ. Δουβαλίδης.
Μάλιστα ο κ. Δουβαλίδης, μας εξήγησε ότι ως μαθητής προσπαθούσε να συνδυάσει τα μαθήματα με τον αθλητισμό, αλλά και την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης που απαιτείται για την εξέλιξη ενός ατόμου.
«Ήταν δύσκολο αλλά προσπαθούσα να τα συνδυάσω και τα δυο. Βέβαια δεν μπορούσα να το κάνω εύκολα, οπότε έκλεινα περισσότερο προς τον αθλητισμό. Ήταν κάτι το οποίου μου άρεσε. Βέβαια, δεν προσπάθησα ποτέ να αφήσω το σχολείο. Σίγουρα η μάθηση είναι το παν, διότι ο αθλητισμός κάποια στιγμή τελειώνει, οπότε πρέπει να έχουμε αποκτήσει κάποια παιδεία για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε ως ενήλικες».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι, το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, συμμετέχει σε πλήθος δράσεων και προγραμμάτων προκειμένου οι μαθητές του να αποκτήσουν εμπειρίες και να διευρύνουν τους ορίζοντες τους. Ένα από τα προγράμματα αυτά είναι το «Λέμε την αλήθεια στην εξουσία» του Ιδρύματος Βαρδινογιάννη, καθώς επίσης και σε μια σειρά δράσεων στο «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», όπου στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές πρόκειται να παρουσιάσουν ένα θεατρικό αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Παράλληλα, οι μαθητές πρόκειται να επισκεφθούν και να ξεναγηθούν στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. «Θεωρώ ότι όλες αυτές οι δράσεις είναι αποτελούν σημαντική εμπειρία για τους μαθητές, καθώς ανοίγουν τους ορίζοντες τους. Οι εμπειρίες που αποκομίζουν οι μαθητές μέσω αυτών των δράσεων θεωρώ ότι είναι αξεπέραστες. Ότι και να διδαχθούν μέσα στην τάξη, η εμπειρική γνώση δεν συγκρίνεται, ανέφερε μεταξύ άλλων η κα. Κανταρά.