Home > Νέα > Οι προτάσσεις τους για τροποποίηση της αντίστοιχης ΚΥΑ σχετικά με την κατανομή των βοσκοτόπων-Επιστολή κτηνοτρόφων ΑΜΘ προς περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Μέτιο

Οι προτάσσεις τους για τροποποίηση της αντίστοιχης ΚΥΑ σχετικά με την κατανομή των βοσκοτόπων-Επιστολή κτηνοτρόφων ΑΜΘ προς περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Μέτιο

Επιστολή κτηνοτρόφων ΑΜΘ προς περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Μέτιο

Οι προτάσσεις τους για τροποποίηση

της αντίστοιχης ΚΥΑ σχετικά με

την κατανομή των βοσκοτόπων

Ζητούν από τον  περιφερειάρχη ΑΜΘ να την προωθήσει στο ΥΠΑΑΤ

 

 

ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ τους προς τον περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης, οι Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι της ΑΜΘ, ζητούν από τον Περιφερειάρχη, κ. Μέτιο να προωθήσει σχετική τροποποίηση Κοινής  Υπουργικής Απόφαση του Σεπτεμβρίου 2021, η οποία αφορά στην κατανομή των βοσκοτόπων.

Όπως αναφέρεται σε μια μακροσκελή επιστολή, στη συνέχεια σύσκεψης που είχαν με τον κ. Μέτιο στις 16 Νοεμβρίου, του ζητούν να προωθήσει προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων την  πρότασή τους.

Στην ίδια επιστολή, επισημαίνουν μεταξύ άλλων «το νομότυπο σκάνδαλο του καταμερισμού του εθνικούς αποθέματος από το 2017, με αποκορύφωμα την σκανδαλώδη και μονομερή κατανομή των κονδυλίων του αποθέματος στην Κρήτη, σε ποσοστό 83.3% του συνολικού ποσού για βοσκοτοπικά δικαιώματα Ε.Α. (ΠΕ1) βασικής ενίσχυσης της χώρας (28.483.970 ευρώ από τα 34.179.913 ευρώ), για το έτος 2020».

Επισημαίνουν ακόμα στην επιστολή τους: «Ελπίζαμε ότι η πρώτη παρέμβαση του ΥΠΑΑΤ για την κατανομή των βοσκοτόπων, θα είναι προς άρση των ανισοτήτων στην κατανομή τους κατά χωρική ενότητα και η εφαρμογή μίας κοινής πυκνότητας βόσκησης για όλη τη χώρα.

Οι «επιστήμονες» που δημιούργησαν την «τεχνική λύση», η οποία από το 2015 εφαρμόζει μία εικονική πραγματικότητα στην κατανομή των βοσκοτόπων της χώρας, δεν κατάφεραν έστω αυτή την κατανομή, να την κάνουν δίκαια.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι κατάφεραν να μεταφέρουν ανεπιστρεπτί, τις ενισχύσεις από συγκεκριμένες περιοχές, όπως η ΑΜ-Θ, σε άλλες περιοχές της χώρας.

Δυστυχώς οι προσδοκίες μας αποδείχθηκαν φρούδες και η τροπολογία 1217/264725/27.9.2021 που τελικά κατατέθηκε ερήμην των κτηνοτροφικών φορέων, συνεχίζει επάξια την «τεχνική λύση», δημιουργώντας νέα προβλήματα στους πραγματικούς κτηνοτρόφους.

Τροπολογία που ήρθε μετά το κλείσιμο των δηλώσεων ΟΣΔΕ, δηλαδή ήρθε για να φέρει προ τετελεσμένων όλους τους εμπλεκόμενους και τους πραγματικούς κτηνοτρόφους αλλά και τους αεριτζήδες».

Σύμφωνα με την επιστολή τους οι Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι της ΑΜΘ, προτείνουν τις παρακάτω τροποποιήσει στην ΚΥΑ του Σεπτεμβρίου 2021:

[1. Για την περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 4 τροποποιείται ως εξής: β) Ένα (1) πρόβατο ή αίγα ηλικίας κάτω του ενός (1) έτους ανεξαρτήτως φύλου = 0,05ΜΜΖ», με έναρξη ισχύος την κατανομή του 2022.Για την κατανομή του έτους 2021 ισχύει: Ένα (1) πρόβατο ή αίγα κάτω του ενός (1) έτους ανεξαρτήτως φύλου = 0,15ΜΜΖ.

  1. Η παρ. 7 του άρθρου 4 συμπληρώνεται ως εξής: «7. Στην Χ.Ε. 9 της Νησιωτικής Ελλάδας και στη Χ.Ε. της Κρήτης, καθορίζεται αναλογία κατανομής κατά 10% χαμηλότερη από τη μέση αναλογία κατανομής βοσκοτόπων της χώρας, όπως υπολογίζεται στην παρ. 4.».
  2. Η παρ. 10 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «10. Μετά την κάλυψη των απαιτήσεων σε βοσκότοπο των κτηνοτρόφων της οικείας ΧΕ, τυχόν περίσσεια βοσκοτόπων που προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 8, χρησιμοποιείται ως απόθεμα. Το απόθεμα αυτό μπορεί να κατανεμηθεί σε κτηνοτρόφους με έδρα εκμετάλλευσης σε διαφορετική Χ.Ε. αποκλειστικά για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων τους σε ΠΕ1. Στις περιπτώσεις που αφορούν σε κτηνοτρόφους που υποβάλλουν πρώτη φορά Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης το έτος κατανομής, αυτοί λαμβάνουν βοσκότοπο με συντελεστή 30% χαμηλότερο από τη μέση αναλογία της χώρας, όπως υπολογίζεται στην παρ. 4».
  3. Η παρ. 15 του άρθρου 5 τροποποιείται και συμπληρώνεται ως εξής: «15. Για τις περιπτώσεις ανωτέρας βίας του ζωικού κεφαλαίου, δύναται να πραγματοποιείται συμπληρωματική κατανομή, για όλες τις ενισχύσεις, σύμφωνα με το ζωικό κεφάλαιο που έχει εγκριθεί μετά τον έλεγχο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μόνο για την κατανομή του έτους 2021, οι κτηνοτρόφοι που αντικατέστησαν το ζωικό τους κεφάλαιο μετά από περιπτώσεις ανωτέρας βίας, εντός των χρονικών περιθωρίων που τους είχαν καθοριστεί, για να μπορέσουν να ενεργοποιήσουν πλήρως τις άμεσες ενισχύσεις τους και που με την εφαρμογή των τροποποιήσεων της ΚΥΑ 1217/264725/27.9.2021, δεν είναι εφικτή η πλήρης ενεργοποίηση, τους κατανέμονται οι εκτάσεις που χρειάζονται για την πλήρη ενεργοποίηση των άμεσων ενισχύσεών τους.».
  4. Στο άρθρο 6 προστίθεται παρ. 4, ως εξής: «4. Οι ιδιωτικές εκτάσεις βοσκοτόπων που δηλώνονται στο ΟΣΔΕ, με τα πλήρη στοιχεία που ορίζουν την τοποθεσία τους και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη, κοινοποιούνται και στις κατά τόπους δασικές υπηρεσίες, για περαιτέρω έλεγχο του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των συγκεκριμένων εκτάσεων.».
  5. Στο άρθρο 8 προστίθεται παρ. 9, ως εξής: «9. Στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται μέσω των δηλώσεων στο ΟΣΔΕ, υπερβολική αύξηση του ζωικού κεφαλαίου, σε συγκεκριμένες περιοχές, ο ΟΠΕΚΕΠΕ και οι κτηνιατρικές υπηρεσίες, προχωρούν σε οριζόντιους επιτόπιους ελέγχους στο ζωικό κεφάλαιο των κτηνοτρόφων, με τη συνδρομή μικτών κλιμακίων υπαλλήλων των παραπάνω υπηρεσιών και από άλλες περιοχές της χώρας.».

7.Το άρθρο 9 τροποποιείται, ως εξής: «Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης των ετών 2021 και 2022, εκτός των παραγράφων όπου καθορίζεται διαφορετικό έτος έναρξης ισχύος και συγκεκριμένες εξαιρέσεις. Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»]