Home > Πρώτο Θέμα > Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Φροντιστών Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας- Μιλάει στον «Π.Τ.» κ. Γαζάνης

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Φροντιστών Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας- Μιλάει στον «Π.Τ.» κ. Γαζάνης

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις πανελλαδικές

εξετάσεις από τον Πρόεδρο του Συλλόγου

Φροντιστών Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας κ. Γαζάνης – «Καλό θα ήταν να υπάρχει κόφτης στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, όπως η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα δημόσια»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ εξετάσεις έφτασαν στο τέλος τους για άλλη μια χρονιά και πλέον απομένουν τα ειδικά μαθήματα. Από εδώ και πέρα απομένει η ανακοίνωση των βαθμολογιών και η συμπλήρωση των μηχανογραφικών.

Ποια είναι όμως η εκτίμηση των ανθρώπων που έζησαν από κοντά όλη αυτή την περίοδο και γνωρίζουν εδώ και χρόνια πώς κινούνται τα θέματα των εξετάσεων και όλα τα σχετικά; Ένας απ’ αυτούς τους ανθρώπους είναι ο κ. Γιάννης Γαζάνης, πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Δράμας, ο οποίος μέσα από τις δικές του εκτιμήσεις και πριν βγουν οι βαθμολογίες, κάνει μια ανάλυση σχετικά με τα θέματα.

Ακόμα, στο τέλος των λεγομένων του, κάνει αναφορά και στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια τα οποία θα αρχίσουν να λειτουργούν από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, σημειώνοντας ότι θα έπρεπε και εκεί να υπάρχει κάποιος κόφτης, όπως είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα δημόσια Πανεπιστήμια.

Κλιματολογικές συνθήκες

Αυτό που κυρίως επισημαίνει ως πρώτο θέμα δυσκολίας μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Γαζάνης είναι οι κλιματολογικές συνθήκες, οι οποίες «έχουν δυσκολέψει τα παιδιά φέτος. Η ζέστη για την εποχή αυτή είναι πρωτόγνωρη. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το γεγονός ότι τα παιδιά δυσκολεύονταν από τη ζέστη μόνο την ώρα που έγραφαν , αλλά και την ώρα που προετοιμάζονται και  όταν διαβάζουν όλες τις προηγούμενες ημέρες».

Τα θέματα ανά πεδίο

Στη συνέχεια, ο κ. Γαζάνης αναφέρεται στα θέματα των μαθημάτων και πώς εξελίχθηκαν αυτά. «Στην Έκθεση, τα πράγματα ήταν καλά, αλλά όχι τόσο καλά όσο νομίζουν τα παιδιά. Απ’ ότι λένε οι φιλόλογοι, οι βαθμολογίες δεν θα είναι τόσο καλές όσο αναμένονται από τα ίδια τα παιδιά. Αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο με την έκθεση».

Όσον αφορά στο πρώτο πεδίο, «που είναι η θεωρητική κατεύθυνση, τα θέματα γενικά ήταν εύκολα, η έκθεση, τα αρχαία που ακολούθησαν και τα λατινικά δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, πάντα συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές. Η ιστορία λίγο δυσκόλεψε που ήταν τελευταίο μάθημα και γενικά και στα υπόλοιπα μαθήματα τα τσίμπησαν λίγο τα θέματα, ίσως επειδή είχαν πολλές μέρες στη διάθεσή τους τα παιδιά».

Αναφορικά με το δεύτερο πεδίο, ο ίδιος σημειώνει: «Στο δεύτερο πεδίο, τα μαθηματικά για τα παιδιά της θετικής ήταν λίγο πιο δύσκολα γιατί είναι πιο δύσκολο να πιάσεις το 20. Ήταν καλά θέματα όμως, προσεγμένα επάνω σε όλη την ύλη, απαιτητικά και το καλό είναι ότι ήταν καλά θέματα και για τα παιδιά του τέταρτου πεδίου, οικονομικών σπουδών που τις εύκολες μονάδες μπορούσαν να τις πάρουν πολλά παιδιά», διευκρινίζοντας ότι, τα Μαθηματικά για τα παιδιά της θετικής κατεύθυνσης ίσως ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι, γιατί πιο δύσκολα πιάνεται το καθαρό 20. Όμως, τα ίδια Μαθηματικά, ήταν πιο εύκολα για τα παιδιά των Οικονομικών, γιατί πιάνονται πιο εύκολα οι εύκολες μονάδες! «Προσπάθεια της επιτροπής είναι, τις πρώτες 13 μονάδες να μπορούν να τις πιάσουν όλα τα παιδιά».

Αναφορικά με τη Χημεία σημειώνει ότι «ήταν εύκολη, ενώ δύσκολη ήταν η Φυσική, η οποία δυσκόλεψε πολύ, ενώ έχουμε και παιδιά που έγραψαν καθαρά κατοστάρια στη Φυσική. Ότι ήταν απαιτητικά θέματα ήταν, αλλά όχι κάτι ακραίο».

Αναφορικά με το τρίτο πεδίο, «με τις Ιατρικές σχολές, πέρα από την έκθεση η Βιολογία και η Χημεία ήταν εύκολα. Και στο τέταρτο πεδίο τα μαθηματικά ήταν καλά γιατί ήταν οι εύκολες μονάδες, στον προγραμματισμό ήταν πολύ εύκολα τα θέματα, όπως και στην οικονομία. Νιώθω ότι το τέταρτο πεδίο ίσως είναι το πιο ευνοημένο από άποψη δυσκολίας θεμάτων».

Εν αναμονή της βαθμολογίας

Ερωτώμενος για το τι έλεγαν τα παιδιά όλες αυτές τις μέρες, ο κ. Γαζάνης σημειώνει ότι «τα παιδιά γενικά ήταν χαρούμενα, περίμεναν πως και πως να γράψουν και να τελειώσουν και να αρχίσει το καλοκαίρι τους. Σε δυο εβδομάδες βγαίνουν οι βαθμοί, είναι η συμπλήρωση των μηχανογραφικών,  έπειτα οι βάσεις και θα ακολουθήσει η αναζήτηση σπιτιού κτλ.»

Ελάχιστη βάση εισαγωγής

Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης και στην ελάχιστη βάση εισαγωγής, εξηγώντας ότι, «για άλλη μια χρονιά, αφήνουν πολλές σχολές κενές. Δηλαδή οι πληρότητες φτάνουν στο 30%, σε κάποιες σχολές σε Περιφερειακά πανεπιστήμια, που ενώ μπορούν να παίρνουν 100 άτομα στο τέλος καταλήγουν να παίρνουν μόνο 10. Παρ’ όλο που κάποιες σχολές βλέποντας ότι έχουν κενές θέσεις, φρόντισαν να χαμηλώσουν τον συντελεστή τους για την ελάχιστη βάση, αλλά δεν θα είναι μεγάλες οι διαφορές. Και πάλι θα μείνουν αρκετά τμήματα εκτός Θεσσαλονίκης και Αθήνα στην περιφέρεια με λίγους φοιτητές».

Ιδιωτικά πανεπιστήμια

Αναφορά κάνει τέλος και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που από φέτος ξεκινά η λειτουργία τους στην Ελλάδα, θέτοντας ένα ερώτημα. «Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να υπάρχει κάποιο επίπεδο. Για παράδειγμα, όπως στα δημόσια πανεπιστήμια κόφτης είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής, κάτι τέτοιο να υπάρχει και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Δηλαδή, κάποιος έχει χρήματα και  θέλει να σπουδάσει και καλά κάνει, όμως θα πρέπει να υπάρχει και κάποιο επίπεδο γιατί το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων είναι πάρα πολύ καλό και υψηλό. Και ίσως το πιο εξαγώγιμο προϊόν που έχουμε ως χώρα, είναι τα μυαλά μας. Αυτούς που τελειώνουν τα ελληνικά πανεπιστήμια και φεύγουν έξω, γιατί εδώ οι συνθήκες είναι δύσκολες».