Δηλώσεις δημάρχου Προσοτσάνης Θ. Αθανασιάδη
Ολοκληρώνεται η επικαιροποίηση
της μελέτης για κατασκευή νέας
γέφυρα στον Αγγίτη προς Σέρρες
► Προϋπολογισμός μελέτης περίπου 6 εκατ. ευρώ
► Αθανασιάδης: Η υφιστάμενη γέφυρα είναι λίαν επικίνδυνη και δεν πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΕ ΚΑΛΟ δρόμο βρίσκεται η μελέτη κατασκευής νέας γέφυρας επί του ποταμού Αγγίτη, στα όρια του Δήμου Προσοτσάνης με την Π.Ε. Σερρών.
Όπως είναι γνωστό, είναι η γέφυρα που ενώνει τους δύο Νομούς Δράμας και Σερρών και αποτελεί τμήμα της επίσημης Εθνικής Οδού Δράμας – Αλιστράτης – Σερρών.
Ήδη, από τον περασμένο Μάρτιο του 2021 είχε ξεκινήσει το έργο της επικαιροποίησης μιας παλαιότερης μελέτης και ανασύνταξης οριστικής μελέτης, με προϋπολογισμό 199.796 ευρώ (σ.σ. η μελέτη).
Η υφιστάμενη γέφυρα έχει κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 1960, με ανεπαρκές πλάτος καταστρώματος για την ταυτόχρονη διέλευση δύο οχημάτων, με αποτέλεσμα να παραβιάζονται σημαντικά τα standards οδικής ασφάλειας.
«Επιπρόσθετα η γεφύρωση ευρισκόμενη μεταξύ δύο ισχυρών ευθύγραμμων εκατέρωθεν (3,00 km δυτικά και 2,00 km ανατολικά) ακολουθεί την φιλοσοφία χάραξης της εποχής κατασκευής, η οποία περιλάμβανε συνήθως την κάθετη (κατά το δυνατόν) διέλευση του ρέματος με γωνίες καμπυλότητας προσαρμογής χαμηλότερες συνήθως των 300 m.»
Όπως αναφέρεται, η φιλοσοφία σχεδιασμού ήταν προσαρμοσμένη στις οικονομικές συνθήκες της περιοχής καθώς και στις κυκλοφοριακές συνθήκες της εποχής. Για το υπόψη έργο έχουν εκπονηθεί ορισμένες μελέτες, οι οποίες έχουν καταστεί ανεπίκαιρες λόγω της παρέλευσης σημαντικού χρονικού διαστήματος από την εκπόνησή τους.
Επισημαίνεται ότι έχει τροποποιηθεί το κανονιστικό πλαίσιο εκπόνησης μελετών γεφυροποιίας, όσο και οι Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων. Στα πλαίσια αυτά θεωρείται επιβεβλημένη η υλοποίηση της παρούσας σύμβασης για την επικαιροποίηση υφιστάμενων μελετών, την προσαρμογή αυτών στις σύγχρονες αντιλήψεις και την ωρίμανση του φακέλου χρηματοδότησης της συγκεκριμένης δράσης. Η δράση είναι τεκμηριωμένης σκοπιμότητας ως προς την βελτίωση των συνθηκών Οδικής Ασφάλειας και υψηλής προτεραιότητας ώστε να υπάρξει πλήρης εκμετάλλευση Ευρωπαϊκών Πόρων για την Οδική Ασφάλεια.
Αθανασιάδης: Το Πάσχα η επικαιροποίηση
Σε δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο δήμαρχος Προσοτσάνης κ. Αθανασιάδης, τόνισε ότι «η επικαιροποίηση της μελέτης προχωράει πολύ καλά και ήδη μέχρι το Πάσχα θα έχει ολοκληρωθεί, προκειμένου από εκεί και πέρα να ακολουθήσει το δρόμο της ένταξης προς χρηματοδότησης από το νέο ΕΣΠΑ».
Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση ότι εντός του 2023, μετά από τις ανάλογες διαδικασίες ένταξης και δημοπράτησης του έργου, να μπορέσουν να ξεκινήσουν και οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας.
Ο «Πρωινός Τύπος» έχει δημοσιεύσει και παλαιότερο ρεπορτάζ σχετικά με το έργο της μελέτης τον Μάρτιο του 2021.
Όπως τόνισε ο κ. Αθανασιάδης, «η κατασκευή μιας νέας γέφυρας στην περιοχή, θα βοηθήσει ιδιαίτερα στη συγκοινωνία, ειδικά από τη δυτική πλευρά του Ν. Δράμας. Πρόκειται για μια περιοχή που χρόνια τώρα είναι ξεχασμένη, μια περιοχή που θα μπορέσει να συνδεθεί με ένα νέο άξονα που αυτή τη στιγμή δημιουργείται μεταξύ των δύο Νομών».
Όπως σημείωσε επίσης ο δήμαρχος Προσοτσάνης, «η υφιστάμενη γέφυρα είναι πολύ παλιά και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις σημερινές προδιαγραφές και επίσης είναι λίαν επικίνδυνη. Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Επίσης, υπήρχε και μια κακή κατάσταση που είχε διαμορφωθεί από τον σχεδιασμό των Νομών, όπου εκεί ακριβώς έχουμε και την εναλλαγή των διοικητικών ορίων των Νομών Δράμας και Σερρών, καθώς μόνο η γέφυρα ανήκει στο Νομό Δράμας, και όλο το υπόλοιπο κομμάτι ανήκει στο Νομό Σερρών».
Να σημειωθεί τέλος, ότι, ο προϋπολογισμός κατασκευής της νέας γέφυρας είναι περίπου 6 εκατ. ευρώ.