Home > νέα > Παραδοχή ότι το οδικό δίκτυο της πόλης είναι σε άσχημη κατάσταση από τη δημοτική αρχή-Από τη λογοδοσία της δημοτικής αρχής

Παραδοχή ότι το οδικό δίκτυο της πόλης είναι σε άσχημη κατάσταση από τη δημοτική αρχή-Από τη λογοδοσία της δημοτικής αρχής

Από τη λογοδοσία της δημοτικής αρχής

Παραδοχή ότι το οδικό δίκτυο

της πόλης είναι σε άσχημη

κατάσταση από τη δημοτική αρχή

Τι δηλώνει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΔ

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΟΤΙ το οδικό δίκτυο της πόλης της Δράμας είναι σε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση, αυτό είναι παραδεκτό από όλους. Κυρίως όμως το παραδέχεται και η δημοτική αρχή Δράμας, η οποία προγραμματίζει ορισμένα έργα. Παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα που να αλλάζει αυτή την ιδιαίτερα άσχημη εικόνα.

Το θέμα της κατάστασης που επικρατεί στο αστικό οδικό δίκτυο της πόλης, έθεσε στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης «Πόλη και Ζωή» κ. Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης.

Όπως τόνισε εισηγούμενος σχετικά, «το οδικό δίκτυο της πόλης βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση τόσο με τα έργα του φυσικού αερίου όσο και με την ελλιπή συντήρησή του. Βασική υποχρέωση ενός Δήμου είναι η εξασφάλιση ενός ασφαλούς και σωστά συντηρημένου αστικού οδικού δικτύου».

Όπως είπε, «στο Τεχνικό Πρόγραμμα υπάρχουν ανεκτέλεστα έργα οδοποιίας της κοινότητας Δράμας τα τελευταία χρόνια. Με δεδομένο ότι συμπληρώνονται 10 μήνες ανάληψης των καθηκόντων της δημοτικής αρχής» ζήτησε να ενημερωθεί, για το ποια σημεία και δρόμοι έχουν αποκατασταθεί, για το ποιες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, για τον αριθμό των δημοπρασιών που έγιναν από 1 Ιανουαρίου 2024 για έργα οδοποιίας, καθώς και τους τρόπους εξασφάλισης μεγαλύτερων κονδυλίων.

Πρόβλημα με το φυσικό αέριο

Απαντήσεις έδωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σαλπιγκτίδης, παραδεχόμενος αρχικά ότι η κατάσταση που επικρατεί στο οδικό δίκτυο της πόλης, «βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση, όμως αυτό δεν έγινε σήμερα».

Συνεχίζοντας ο αντιδήμαρχος, είπε ότι «θεωρώ πως τα έργα του φυσικού αερίου, είναι το μεγαλύτερο αγκάθι και ίσως ο μεγαλύτερος φταίχτης σ’ αυτή την κατάσταση. Ακολουθούν οι βλάβες της ΔΕΥΑΔ, αλλά κατέχουν ένα πολύ μικρό ποσοστό».

Αναφερόμενος στο ζήτημα της εγκατάστασης του δικτύου φυσικού αερίου, είπε ότι, «όταν το δίκτυο περνάει από μια γειτονιά, από ένα δρόμο και γίνεται αποκατάσταση, δεν σημαίνει ότι την επόμενη ώρα μπορούμε εμείς να μπούμε και να φτιάξουμε τις κακοτεχνίες και να παραδώσουμε ένα δρόμο όπως ήταν αρχικά».

Όπως εξηγεί, ναι μεν περνάει το δίκτυο, το αέριο, όμως δεν ολοκληρώνονται οι συνδέσεις και οι παροχές. «Αυτό σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα σκάψουν ξανά, όταν γίνει μια αίτηση από συμπολίτη μας, που θα αιτηθεί παροχή φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε δέσμιοι της ολοκλήρωσης εγκατάστασης του δικτύου αερίου».

Τόνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι, «επειδή το φυσικό αέριο είναι ένα αγαθό, η χρήση του οποίου ελαφρύνει τα νοικοκυριά, δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε το δικαίωμα συμπολιτών μας να συνδεθούν μ’ αυτό».

Το πρόγραμμα οδοποιίας του Δήμου Δράμας

Αναφορικά με το ζήτημα  πάντως, χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, για το πρόγραμμα οδοποιίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνει επίσημα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, φαίνεται ότι το πρόγραμμα πηγαίνει…  με ρυθμούς χελώνας.

Όπως εξηγεί, «το καλοκαίρι του 2024, ολοκληρώθηκε η οδοποιία του 2021. Το 2022 δεν έγινε καμία μελέτη οδοποιίας και φυσικά δεν έγινε και κάποιο έργο για το αστικό οδικό δίκτυο της πόλης. Υπάρχει όμως μια απόφαση της Κοινότητας Δράμας στις αρχές του 2023, όπου γνωμοδοτεί ομόφωνα για τον ορισμό θέσεων Κοινότητας Δράμας για το 2022, ορίζοντας 30 θέσεις με σειρά προτεραιότητας. Το 2023 πάλι δεν πραγματοποιήθηκε καμία μελέτη οδοποιίας και κατά συνέπεια δεν έγινε κάποιο έργο. Ξεκινάει όμως το 2023 η οδοποιία του 2021 η οποία ολοκληρώθηκε φέτος το καλοκαίρι. Σήμερα είμαστε στη φάση  ολοκλήρωσης της μελέτης οδοποιίας του 2024, η οποία συμπεριλαμβάνει τα χρήματα του 2022 και τα χρήματα του 2023. Ο προϋπολογισμός της νέας μελέτης είναι περίπου 1 εκατ. ευρώ και αναμένεται να γίνει διαγωνισμός εντός του έτους. Η επιλογή των σημείων και των δρόμων, γίνεται ύστερα από αιτήσεις των συμπολιτών μας, οι οποίες συγκεντρώνονται από το Συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας, ζητείται η γνώμη της Τεχνικής Υπηρεσίας και στη συνέχεια γίνεται η ιεράρχησή τους».

Αναφερόμενος στους τρόπους εξασφάλισης κονδυλίων, τονίζει ότι υπάρχει μια συνεχής αναζήτηση χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.

Αναφέρθηκε επίσης και σε ένα έργο που τρέχει αυτή τη στιγμή με τίτλο «αποκαταστάσεις φθορών οδοστρωμάτων, ύψους 132.000 ευρώ και γίνονται μικρές παρεμβάσεις όταν χρειάζεται».

Καταλήγοντας, είπε ότι το έργο θα ξεκινήσει από την ιεράρχηση που είχε γίνει το 2022 από την προηγούμενη Τοπική Κοινότητα Δράμας. «Ορισμένα απ’ αυτά έχουν γίνει, σίγουρα όμως οι ανάγκες αλλάζουν. Τώρα με τη νέα Κοινότητα, θα αποφασίσει αυτή στην ιεράρχηση».

Από την πλευρά της ΔΕΥΑΔ, απαντήσεις έδωσε ο αντιπρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης κ. Γεωργιάδης, λέγοντας ότι «μετά από μια πρόχειρη καταγραφή σε λακκούβες που έκανε η ΔΕΥΑΔ για δικά της έργα, αυτές ανέρχονται σε πάνω από 400, ενώ μέχρι τώρα έχουν κλείσει περίπου οι 180 απ’ αυτές, αποκλειστικά από τη ΔΕΥΑΔ, ενώ το πρόγραμμα θα συνεχιστεί».

Όπως τόνισε μάλιστα, «ένα παλιό δίκτυο όπως αυτό της ΔΕΥΑΔ, συμβάλλει κι αυτό στην κακή κατάσταση του αστικού οδικού δικτύου».

Θα πρέπει να σημειωθεί τέλος, ότι στο πρόγραμμα της οδοποιίας, περιλαμβάνονται και ζητήματα πεζοδρομίων και κρασπέδων.