Χωρίς καμιά επίσημη ανακοίνωση από το Δήμο Δράμας
Παρελθόν ο Γ. Σακαρίδης
από τη θέση του καλλιτεχνικού
διευθυντή του Φεστιβάλ Δράμας
Τι αναφέρει σε ανοιχτή επιστολή του ο κ. Σακαρίδης
Του Θανάση Πολυμένη
ΕΚΠΛΗΞΗ προκάλεσαν στη Δράμα, οι αιφνιδιαστικές εξελίξεις που υπήρξαν όσον αφορά στο ζήτημα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.
Ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε στην πόλη, η αποχώρηση του καλλιτεχνικού διευθυντή κ. Γιάννη Σακαρίδη, ο οποίος φαίνεται ότι πλέον αποχωρεί και επίσημα, έπειτα από σχετική κοινοποίηση που έγινε προς τον ίδιο από τη νέα δημοτική αρχή του κ. Γιώργου Παπαδόπουλου, «μέσω υπηρεσιακής οδού» όπως αναφέρει ο ίδιος σε επιστολή του.
Ο «Π.Τ.» προσπάθησε αρχικά να επικοινωνήσει με το δήμαρχο Δράμας κ. Παπαδόπουλο και πρόεδρο του Φεστιβάλ, όπως και στη συνέχεια με τον αντιπρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού κ. Πέτρο Παρασκευαΐδη. Παρ’ όλες τις προσπάθειές μας να μιλήσουμε με τους δύο άνδρες, κανένας δεν απάντησε στις τηλεφωνικές κλήσεις, ώστε να έχουμε την άποψή τους περί του θέματος, μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτό το κείμενο αργά το μεσημέρι της Πέμπτης. Προσπάθεια επικοινωνίας έγινε επίσης και με τον ίδιο τον κ. Σακαρίδη, χωρίς όμως να γίνει εφικτό να μιλήσουμε μαζί του.
Σακαρίδης: «Αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές απόψεις»
Ο κ. Σακαρίδης έδωσε χθες στη δημοσιότητα μια ανοιχτή επιστολή, με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία αναφέρεται στο ζήτημα που έχει δημιουργηθεί.
Αν και η επιστολή του αυτή είναι αρκετά μεγάλη καθώς αναφέρεται σε μεγάλος μέρος της στα πεπραγμένα της θητείας τους, ο κ. Σακαρίδης μιλάει ανοικτά για το τι ήταν εκείνο που τον οδήγησε εκτός του Φεστιβάλ, κατηγορώντας ανοικτά τη νέα διοίκηση του Δήμου Δράμας για «αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές απόψεις».
Στην αρχή της επιστολής του ο κ. Σακαρίδης σημειώνει: [Μετά από πέντε χρόνια, και όχι από δική μου επιλογή, η συνεργασία μου με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας ολοκληρώνεται. Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο προκλήσεις, έμπνευση και αξέχαστες στιγμές, που θα κρατήσω για πάντα στην καρδιά μου.]
Στη συνέχεια κάνει αναφορά στα πεπραγμένα του, στον τρόπο που δούλεψε αυτά τα πέντε χρόνια και παρακάτω αναφέρει τα εξής:
[Η φετινή χρονιά έφερε προκλήσεις. Η νέα διοίκηση του Φεστιβάλ, παρά το γεγονός ότι δηλώνει δημόσια πως το φετινό ήταν το καλύτερο Φεστιβάλ των τελευταίων χρόνων μου ανακοίνωσε, μέσω της υπηρεσιακής οδού, χωρίς καμία προειδοποίηση, ότι η θητεία μου δεν θα ανανεωθεί. Της ανακοίνωσης αυτής είχε προηγηθεί μια απαξίωση της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή όλη τη χρονιά, με δριμεία κριτική από τη νέα διοίκηση του Φεστιβάλ για το ύφος και την κατεύθυνση που έλαβε το πρόγραμμα ταινιών επί της δικής μου καλλιτεχνικής διεύθυνσης, επικριτική και ενάντια στις αρχές της προόδου, της συμπερίληψης και του σεβασμού της διαφορετικότητας που υπηρετεί ο σύγχρονος κινηματογράφος και όπως οφείλει να υπηρετεί ένα εθνικό κινηματογραφικό Φεστιβάλ, κάνοντας νύξη ακόμη και για κατάργηση του Βραβείου Drama Queer στο Εθνικό Διαγωνιστικό και των ακόμη δύο αντίστοιχων βραβείων στα άλλα διαγωνιστικά προγράμματα και διατυπώνοντας αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές κατά τη γνώμη μας απόψεις.
Ανησυχώ για τον τρόπο διοίκησης του φεστιβάλ που φέτος χωρίς καμία οικονομική πίεση κατάργησε τα κουπόνια σίτισης των διαγωνιζομένων δημιουργών, κάτι που είναι χαρακτηριστικό της φιλοξενίας χρόνια τώρα, και όλη τη χρονιά ζητούσε από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή να μην επικοινωνήσει με χορηγούς και θεσμούς, ενώ δεν κοινοποιούσε τις προτάσεις στον ΚΔ με αποκορύφωμα της πρότασης του πετυχημένου Εργαστηρίου κινηματογράφου και του Cinematherapy στα σχολεία για το έτος 2024-25.
Παρ’ όλα αυτά, είμαι αληθινά υπερήφανος για τη δουλειά που κάναμε ως ομάδα.]