Παρουσιάστηκε η νέα οπτική ταυτότητα
του 45ου Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών
Μικρού Μήκους Δράμας
ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τύπου , παρουσιάστηκε η νέα οπτική ταυτότητα του 45ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
Για τη νέα οπτική ταυτότητα, μίλησε ο δημιουργός της κ. Δημήτρης Παπάζογλου (DpS Athens), Designer και DISFF Brand Director.
Η φετινή ταυτότητα αποτελεί το επόμενο βήμα της γόνιμης συνεργασίας που αναπτύχθηκε από το 2021, μέσα από την ανάθεση της διεύθυνσης του σχεδιασμού της ταυτότητας του Οργανισμού, μετρώντας ήδη σημαντικές επιτυχίες μεταξύ των οποίων και η βράβευση του συγκεκριμένου έργου, με το Χρυσό Βραβείο Γραφιστικής για το 2022, στα Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού και Οπτικής Επικοινωνίας.
Όπως έχει επισημάνει ο κ. Παπάζολγου, «σύμφωνα με το πλάνο αυτό, δεν εστιάζουμε μόνο στην ετήσια οπτική επικοινωνία. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε νέα, σύγχρονα έργα, που θα ισχυροποιήσουν μέσω του branding ακόμη περισσότερο, όχι μόνο την θέση του Φεστιβάλ στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη μέσω της οπτικής του γλώσσας αλλά θα συμβάλλουν και στην ανάδειξη της πόλης της Δράμας, ως τον απόλυτο ελληνικό κινηματογραφικό προορισμό. Παράλληλα επιδιώκεται η ενίσχυση της σχέσης του Φεστιβάλ τόσο με το τοπικό όσο και το διεθνές κινηματογραφικό και φεστιβαλικό κοινό, καθώς και η ανάπτυξη δυναμικών συνεργασιών και συνεργειών με διεθνούς εμβέλειας κινηματογραφικούς θεσμούς, οργανισμούς και brands του χώρου.
Στον άξονα αυτό, έχουμε ήδη αναβαθμίσει το Εκδοτικό Τμήμα του Φεστιβάλ, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην παραγωγή εκδόσεων που αφορούν τον Κινηματογράφο, ενώ παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και το έργο που αφορά την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού μας πωλητηρίου, αλλά και την πλατφόρμα εκδοτικού και έντυπου αρχείου.
Για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου πλάνου και την εκπόνηση της εκάστοτε ταυτότητας που υποστηρίζει την κάθε χρονιά αντιστοίχως -με χρονικό ορίζοντα το 2023-, έχουμε αναπτύξει τις παρακάτω τρεις διακριτές ενότητες, υπό τους αντίστοιχους συνοδευτικούς τίτλους, έχοντας ήδη υλοποιήσει αυτήν του 2021:
2021: Η μικρού μήκους αφήγηση / Short Cinema – Short Visual Language (DISFF Branding)
2022: Η κοινότητα / The Community – A Flm By
2023: Η εξέλιξη του κινηματογραφικού μέσου / From Analog to Digital
2022: Η κοινότητα
Στον πυρήνα της νέας ταυτότητας του Οργανισμού και όπως αυτή αναπτύχθηκε μέσα από πολλαπλές εφαρμογές το 2021, εδράζεται με σημειολογικό τρόπο η έννοια της μικρού μήκους κινηματογραφικής αφήγησης μέσα από την τυπογραφική σύντμηση της ίδιας της γλώσσας, παράγοντας κατά αντιστοιχία ένα μικρού μήκους οπτικό λεξιλόγιο, ενώ παράλληλα τονίζεται η έννοια της εμβληματικής βράβευσης.
Για την φετινή χρονιά, η οπτική μας γλώσσα επικεντρώνεται καθ’ όλη την ανάπτυξή της, γύρω από την ίδια την κοινότητα των κινηματογραφιστών μικρού μήκους, φέρνοντάς του δημιουργούς στο πρώτο πλάνο της οπτικής επικοινωνίας. Υπό το λεκτικό εύρημα “A Flm By” και την χρήση των ονομάτων των σκηνοθετών ως αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού κατά την κάθε εφαρμογή επικοινωνίας, επιδιώκεται η ανάδειξη των νέων δημιουργών, υπογραμμίζοντας και αναγνωρίζοντας τη σπουδαία συμβολή τους, αφού αυτοί αποτελούν το αθέατο ζωτικό δημιουργικό κύτταρο της ύπαρξης του Φεστιβάλ μας. Παράλληλα, τονίζεται με αυτόν τον τρόπο ο πολυσυλλεκτικός χαρακτήρας του Φεστιβάλ. Αντιπροσωπευτικό αυτής της προσέγγισης, είναι ακόμα και το ίδιο το trailer του φετινού Φεστιβάλ, το οποίο αφορά μία νέα αφήγηση μικρού μήκους, δημιουργημένη από αποσπάσματα των φετινών ταινιών, και που υλοποιήσαμε σε συνεργασία με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή και σκηνοθέτη, Γιάννη Σακαρίδη. Το σύνολο της οπτικής ταυτότητας, εμπνέεται από το σχεδιαστικό ύφος και την τυπογραφική γλώσσα των προμετωπίδων των σινεμά και των κινηματογραφικών εντύπων, επιτρέποντας την άμεση σύνδεση με το ευρύτερο πεδίο του κινηματογράφου. Παράλληλα, η επιλογή της τυπογραφίας ως εκφραστικό μέσο για τον τελικό σχεδιασμό, ενισχύει δυναμικά την δημιουργική ευελιξία κατά την ανάπτυξη των διαφόρων εφαρμογών, ικανοποιώντας ταυτόχρονα την ανάγκη για μία ευέλικτη, σύγχρονη, συμπαγή και αναγνωρίσιμη, κινηματογραφική οπτική γλώσσα».