Home > νέα > Περίπου 100 οικογένειες στη Δράμα θα επιδοτηθούν για τα δρομολόγια των παιδιών τους από και προς το σχολείο Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας Μ. Μουρβετίδη και υπηρεσιακών παραγόντων στον «Π.Τ.»

Περίπου 100 οικογένειες στη Δράμα θα επιδοτηθούν για τα δρομολόγια των παιδιών τους από και προς το σχολείο Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας Μ. Μουρβετίδη και υπηρεσιακών παραγόντων στον «Π.Τ.»

Περίπου 100 οικογένειες στη Δράμα

θα επιδοτηθούν για τα δρομολόγια

των παιδιών τους από και προς το σχολείο

Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας Μ. Μουρβετίδη και υπηρεσιακών παραγόντων στον «Π.Τ.»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ έχουν ανοίξει από χθες Πέμπτη, πρώτη μέρα του αγιασμού και ήδη από σήμερα ξεκινάει σιγά –σιγά η εφαρμογή του διδακτικού προγράμματος.

Και βέβαια, ένα ζήτημα που απασχολεί τους γονείς και τους μαθητές, αλλά και την αντιπεριφέρεια Δράμας, είναι η μεταφορά τους. Για τη μεταφορά των μαθητών μέσω του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, του Αστικού ΚΤΕΛ αλλά και των Ταξί, υπεύθυνη είναι η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, η οποία διαχειρίζεται τους σχετικούς διαγωνισμούς για τους αναδόχους των δρομολογίων.

Αυτή την ώρα και τις πρώτες μέρες που τα σχολεία άνοιξαν, ορισμένα από τα δρομολόγια  που έχουν προκηρυχθεί έχουν βγει άγονα και αφορούν κυρίως στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, στην Α΄ και Β΄ τάξη. Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι, όλα τα άλλα δρομολόγια για μεταφορά μαθητών των υπόλοιπων τάξεων του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου έχουν καλυφθεί.

Το σπουδαιότερο πρόβλημα που έχει προκύψει, είναι ότι τα δρομολόγια για μαθητές και μαθήτριες των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού έχουν βγει άγονα, καθώς δεν έχουν ενδιαφερθεί να τα δουλέψουν Αστικά, ΚΤΕΛ και ΤΑΞΙ.

Αυτό σημαίνει ότι, οι γονείς των παιδιών αυτών θα πρέπει να πληρώσουν τα δρομολόγια που θα γίνουν και στη συνέχεια, θα πρέπει να καταθέσουν τα ανάλογα παραστατικά και δικαιολογητικά, ώστε στο τέλος της σχολικής να επιδοτηθούν αναλόγως.

Μουρβετίδης: Επιδότηση δρομολογίου προς γονείς

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, εξηγεί τι ακριβώς έχει συμβεί με το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών, καθώς και τους διαγωνισμούς για τους αναδόχους των δρομολογίων που έχουν προκηρυχθεί από την Περιφέρεια ΑΜΘ.

Όπως εξηγεί, «υπάρχουν περίπου 200 δρομολόγια μεταφοράς μαθητών σε όλο το Νομό Δράμας. Από αυτά, τα 150 αφορούν Ταξί και τα υπόλοιπα αφορούν γενικά λεωφορεία, Αστικά ή ΚΤΕΛ. Από τον πρώτο διαγωνισμό που έγινε, από τα 150 δρομολόγια των Ταξί, καλύφθηκαν περίπου τα 70 από αυτά. Στη δεύτερη φάση γίνεται και πάλι διαγωνισμός για τα άγονα και προστέθηκαν περίπου άλλα 60 δρομολόγια».

Στο σημείο αυτό ο κ. Μουρβετίδης σημειώνει ότι, «σύμφωνα με το νόμο, όσα δρομολόγια δεν έχουν καλυφθεί από αναδοχή, προβλέπεται και επιβάλλεται η μεταφορά των μαθητών με επιδότηση στον γονέα ή στον κηδεμόνα. Έρχεται δηλαδή το κράτος, και με μια τιμή που θέτει ανά χιλιόμετρο, θα επιδοτεί την οικογένεια μ’ αυτά τα χρήματα».

Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς των μαθητών θα πρέπει οι ίδιοι να αναλάβουν τη μεταφορά των μαθητών και γι’ αυτό θα επιδοτηθούν από το κράτος, στο τέλος της χρονιάς. Για να γίνει αυτό, οι γονείς θα πρέπει να κάνουν μια αίτηση στη διεύθυνση του σχολείου, το οποίο θα παραδώσει τα στοιχεία αυτά στην αρμόδια υπηρεσία, ώστε να εκτιμηθεί το κόστος της μεταφοράς.

Μέσα στα στοιχεία που θα καταθέσει η διεύθυνση του κάθε σχολείου, θα περιλαμβάνεται το αίτημα του γονέα, η χιλιομετρική απόσταση που θα πρέπει να καλύπτεται καθημερινά για τη μεταφορά του μαθητή από και προς το σχολείο, καθώς και πόσες φορές καθ’ όλο το έτος το παιδί πήγε στο σχολείο (αυτό φαίνεται μέσω των απουσιών).

Ως εκ τούτου, η επιδότηση του ανάλογου ποσού θα γίνει στο τέλος της σχολικής χρονιά και όχι στην αρχή της. Το Υπουργείο θα αναλάβει την επιδότηση, μόνο μετά από τον υπολογισμό των παραπάνω απαιτούμενων στοιχείων και εφόσον έχουν ολοκληρωθεί τα δρομολόγια.

«Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι οι γονείς έχουν και ένα δίκιο σ’ αυτό, καθώς θα πρέπει πρώτα να πληρώσουν τα δρομολόγια αυτά και στο τέλος να πάρουν την επιδότηση που δικαιούνται», σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας.

Όπως εξηγεί ο ίδιος και σύμφωνα με την αρμόδια Υπηρεσία και τη νομοθεσία που ισχύει, «το κράτος δεν μπορεί να προπληρώσει τα δρομολόγια αυτά, γιατί ένα παιδί μπορεί να λείψει από το σχολείο για μία, δύο ή περισσότερες ημέρες για διάφορους λόγους», και τονίζει ιδιαίτερα ότι, «κάποιοι γονείς ήρθαν και συζητήσαμε, τους εξηγήσαμε και έχουν καταλάβει τι συμβαίνει». Το πρόβλημα είναι ότι, Αστικά και Ταξί δεν εκδηλώνουν το αντίστοιχο ενδιαφέρον για ορισμένα δρομολόγια.

Η διαδικασία για την επιδότηση

Μιλώντας στον «Π.Τ.» αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Π.Ε. Δράμας, μας εξηγούν ότι το Νοέμβριο θα ζητηθεί από τις διευθύνσεις των σχολείων όπου υπάρχουν τέτοια δρομολόγια, μια κατάσταση με τα παιδιά που εντάσσονται σ’ αυτά με όλα τους τα στοιχεία.

Στη συνέχεια, όλα αυτά τα στοιχεία αναρτώνται στη Διαύγεια και την περίοδο του Πάσχα, ζητούνται τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν οι γονείς, μαζί με τη βεβαίωση για το πόσες παρουσίες είχαν τα  παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Σύμφωνα με τη διαδικασία, πολλαπλασιάζεται το ποσό των 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο όπως ορίζει ο νόμος, επί τα χιλιόμετρα της απόστασης που είναι ο τόπος κατοικίας τους από τη σχολική μονάδα, επί πόσες μέρες είχαν σχολική παρουσία το χρόνο. Το ποσό που βγαίνει, είναι το ποσό με το οποίο θα επιδοτηθεί ο γονιός και θα το λάβει εφάπαξ το καλοκαίρι.

Σε ερώτηση αν έχει γίνει και άλλες χρονιές το ίδιο, ο υπηρεσιακός παράγοντας εξηγεί ότι πέρυσι είχαμε περίπου 100 παιδιά που επιδοτήθηκαν για την χιλιομετρική αποζημίωση, ενώ φέτος τα παιδιά ανέρχονται και πάλι στον ίδιο αριθμό για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού.

Ο συνολικός αριθμός των μαθητών που μετακινούνται με λεωφορεία, ταξί και αστικά σε όλο το Νομό Δράμας, είναι πάνω από 3.000 άτομα και το πρόβλημα υπάρχει σε περίπου 160 παιδιά.

Η νέα νομοθεσία για τους συνοδούς

Στο μεταξύ και για πρώτη φορά φέτος, εφαρμόζεται και μια νέα νομοθεσία, η οποία ορίζει ότι κατά τη μεταφορά των παιδιών της Α΄ και Β΄ τάξης Δημοτικού, θα πρέπει να υπάρχει και συνοδός. Και όλα αυτά τα δρομολόγια έμειναν άγονα, όσον αφορά τα αστικά.

Σύμφωνα με όσα ορίζει η νομοθεσία, ο ανάδοχος που θα πάρει ένα τέτοιο δρομολόγιο, που μπορεί να είναι ταξί ή αστικό, θα πρέπει αυτός να βρει τον συνοδό. Ο συνοδός είναι στην ευθύνη του αναδόχου του δρομολογίου.