Ερώτηση Δ. Κυριαζίδη στη Βουλή
Πότε προβλέπεται η έναρξη
των εργασιών για την ανάταξη
της σιδηροδρομικής γραμμής Σερρών-Δράμας
Ο σιδηρόδρομος συνυφασμένος με την ιστορία της Δράμας
ΚΑΤΑ την επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα στη Δράμα, είχε ανακοινωθεί ότι δεσμεύτηκε ένα ποσό, για έργα ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής Σερρών – Δράμας.
Όπως είναι γνωστό, η γραμμή παραμένει κλειστή, καθώς παρουσιάζει διάφορα προβλήματα τα οποία θα πρέπει να διορθωθούν. Παρ’ όλα αυτά και απ’ ότι φαίνεται, τα έργα αυτά δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ., κ. Κυριαζίδης, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, όπου ζητάει ενημέρωση σχετικά με την πορεία των έργων αποκατάστασης, καθώς και για την έναρξη των δρομολογίων στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας.
Όπως σημειώνει στην ερώτησή του απευθυνόμενος προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, «επανέρχομαι στο ζήτημα της διασύνδεσης της Δράμας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, επισημαίνοντας την ανάγκη για την τάχιστη ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης και αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Σερρών – Δράμας, όπως και την επανέναρξη των δρομολογίων στον σταθμό της Δράμας. Με την παρούσα τοποθέτηση εκφράζω και μεταφέρω την αγωνία και την ανυπομονησία του συνόλου των παραγωγικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας».
Ιστορία της Δράμας
Αυτό που τονίζει ο κ. Κυριαζίδης, είναι ότι «ο σιδηρόδρομος, με την υπεραιωνόβια λειτουργία του, είναι συνυφασμένος με την ιστορία της Δράμας και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας και της κοινωνικής ζωής της ευρύτερης περιοχής. Εντούτοις, τα τελευταία χρόνια γνώρισε διαρκή υποβάθμιση, ενώ πλέον έχουν διακοπεί τελείως τα δρομολόγια από και προς την πόλη της Δράμας, χωρίς να έχουμε γνώση για το εάν, πότε και με ποια συχνότητα θα επανέλθουν».
Όπως εξηγεί ο ίδιος, «αυτή η χρονίζουσα κατάσταση σκιάζει την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής, ενώ κάνει τους κατοίκους του ακριτικού νομού να αισθάνονται περιφρονημένοι και περιθωριοποιημένοι από το κέντρο και την πολιτεία. Μια απλή μετακίνηση με αφετηρία την Δράμα, είτε προς τη Θεσσαλονίκη, είτε προς την Αλεξανδρούπολη απαιτεί αλλαγή μέσου μεταφοράς από λεωφορείο σε τρένο.
Ως εκ τούτου οι επιβάτες υπόκεινται σε εξουθενωτική ταλαιπωρία και ο χρόνος της διαδρομής τους πολλαπλασιάζεται, γεγονός που συντείνει στο αίσθημα απομόνωσης.
Η εν γένει κατάσταση της διασύνδεσης της Δράμας και της ταλαιπωρίας των πολιτών επιδεινώνεται έτι περαιτέρω αν αναλογιστεί κανείς και την απουσία της οδικής σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία Οδό, αφήνοντας ουσιαστικά τους πολίτες χωρίς ικανοποιητικές εναλλακτικές».
Επιτακτική αναγκαιότητα
Χαρακτηριστικά σημειώνει ακόμα ο Δραμινός βουλευτής, ότι, «δεν πρέπει να υπάρχει ουδεμία αμφιβολία ότι η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Δράμα και η επανένταξη της περιοχής στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τους πολίτες και τους επιχειρηματίες του τόπου.
Η αποκατάσταση των δρομολογίων θα συνδράμει θετικά στην αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων και την αναγέννηση των προοπτικών του τόπου, και εν τέλει θα συμβάλλει στην πολυπόθητη και επιδιωκόμενη από την κυβέρνηση ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη. Παράλληλα, ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και κυρίως ασφαλές τοπικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με υπεύθυνο και καταρτισμένο προσωπικό, και γρήγορα τρένα για επιβάτες και εμπορεύματα θα αποκαταστήσει το αίσθημα απομόνωσης των πολιτών και θα τους φέρει, ουσιαστικά και μεταφορικά, πιο κοντά στο κέντρο. Επιπλέον, η ολοκλήρωση και επαναλειτουργία στο σύνολο του, του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, θα δώσει πρόσβαση στους επιχειρηματίες της Δράμας στα 2 μεγαλύτερα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας».
Ενημέρωση
Τέλος, ο κ. Κυριαζίδης, ερωτάει πότε θα ήταν δυνατόν να υπάρξει ένα πλήρες και ακριβές χρονοδιάγραμμα του απαιτούμενου χρόνου περάτωσης, επαναλειτουργίας της γραμμής και επανέναρξης των δρομολογίων από και προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Δράμας, πρόβλεψη σύνδεσης της Βιομηχανικής Περιοχής της Δράμας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως και του απαιτούμενου χρόνου ανακατασκευής και αναβάθμισης του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης;