Home > νέα > «Προσδοκούμε να διαμορφώσουμε ένα αειφόρο σχολείο για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις» Μιλάει στον «Π.Τ.» η Δραμινή κα. Χαραλαμπίδου, Περιφερειακή Επόπτρια στην ΑΜΘ

«Προσδοκούμε να διαμορφώσουμε ένα αειφόρο σχολείο για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις» Μιλάει στον «Π.Τ.» η Δραμινή κα. Χαραλαμπίδου, Περιφερειακή Επόπτρια στην ΑΜΘ

13 Περιφερειακοί Επόπτες σε όλη τη χώρα

«Προσδοκούμε να διαμορφώσουμε

ένα αειφόρο σχολείο για όλους

τους μαθητές χωρίς διακρίσεις»

Μιλάει στον «Π.Τ.» η Δραμινή κα. Χαραλαμπίδου, Περιφερειακή Επόπτρια στην ΑΜΘ

 

Του Θανάση Πολυμένη

Ο ΘΕΣΜΟΣ του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητα της Εκπαίδευσης, εφαρμόζεται για πρώτη φορά φέτος στη χώρα μας και είναι 13 σε όλη την Ελλάδα, ένας δηλαδή σε κάθε Περιφέρεια.

Τα καθήκοντα Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας Εκπαίδευσης, αφορούν και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια). Υποψήφιοι μπορούν να είναι μόνο όσοι ασκούν καθήκοντα Συμβούλου Εκπαίδευσης και ως υποψήφιοι επιλέγονται οι δύο πρώτοι με τα περισσότερα μόρια σε κάθε Περιφέρεια.

Έτσι, στο πλαίσιο αυτό, για πρώτη φορά Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ανέλαβε από 31 Ιουλίου, η Δραμινή εκπαιδευτικός κα. Ευφροσύνη Χαραλαμπίδου.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» για την επιτυχία της αυτή, αλλά και για τον νεοσύστατο αυτό θεσμό που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η κα. Χαραλαμπίδου εξηγεί ότι «είναι ένας νεοσύστατος θεσμός που έχει ως έργο την άσκηση παιδαγωγικής εποπτείας και την επίτευξη του βέλτιστου συντονισμού δομών εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Όπως εξηγεί η ίδια, «μεταξύ των δομών είναι τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και Κ.Ε.ΠΕ.Α. που λειτουργούν σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει συντονισμός, να αναπτυχθούν συνεργασίες και κοινές δράσεις μεταξύ τους».

Αυτό που τονίζει η κα. Χαραλαμπίδου, είναι πως «είναι θετικό ότι ως Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης διατηρούμε την ιδιότητα του Συμβούλου Εκπαίδευσης και ασκούμε την επιστημονική ευθύνη στα σχολεία μας. Αυτό σημαίνει ότι συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους/τις εκπαιδευτικούς στο έργο τους και ταυτόχρονα να λαμβάνουμε ανατροφοδότηση από αυτούς, ώστε να προτείνουμε βελτιώσεις και να σχεδιάζουμε τις κατάλληλες παρεμβάσεις».

Ερωτώμενη ποιες είναι αρμοδιότητες του Περιφερειακού Επόπτης, σημειώνει: «Ως Περιφερειακή Επόπτρια έχω διάφορες αρμοδιότητες μεταξύ των οποίων είναι η μέριμνα για την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και η συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και διάφορους φορείς.

Επίσης, θα υπάρχει συνεργασία και αμφίδρομη επικοινωνία με το ΥΠΑΙΘΑ και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η καθετοποίηση του συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου από το ΥΠΑΙΘΑ και το ΙΕΠ αλλά και η άμεση μεταφορά της σχολικής ζωής στους εποπτευόμενους φορείς ευελπιστούμε ότι θα επιφέρουν βελτιώσεις, καινοτομίες, καλές πρακτικές στη μαθησιακή διαδικασία και θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου».

«Ένα αειφόρο σχολείο»

Αυτό που τέλος επισημαίνει στον «Π.Τ.» η κα. Χαραλαμπίδου αναφερόμενη στα καθήκοντά της είναι: «Προσδοκούμε να διαμορφώσουμε ένα αειφόρο σχολείο για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες, χωρίς διακρίσεις. Ένα σχολείο, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μαθαίνουν, θα αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους, τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες, τις πανανθρώπινες αξίες, την αποδοχή του διαφορετικού, τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη, τη φιλία. Θα μπορούν να ονειρεύονται και να σχεδιάζουν το μέλλον τους. θα προσπαθούν να κατακτήσουν τους μικρούς και μεγάλους στόχους τους, να χαμογελούν, να είναι ευτυχισμένοι!» και όπως χαρακτηριστικά καταλήγει, «για να επιτευχθούν οι νέοι εκπαιδευτικοί στόχοι πρέπει να εργαστούμε και να συνεργαστούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς και τα μέλη της σχολικής κοινότητας».