«Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες»
Πρωτιές για δύο Δημοτικά Σχολεία
από τη Δράμα σε μαθητικό διαγωνισμό
Πρώτο βραβείο στο διήγημα για το Δημοτικό Σχολείο Ξηροποτάμου
και δεύτερο βραβείο στο τραγούδι για το 11ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Του Θανάση Πολυμένη
ΓΙΑ ΑΛΛΗ μια φορά, για άλλη μια χρονιά, δύο Δημοτικά Σχολεία της Δράμας, πρώτευσαν σε μαθητικό διαγωνισμό που έχει άμεση σχέση με την Κύπρο. Πρόκειται για το διαγωνισμό με τίτλο: «Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες».
Τα Δημοτικά Σχολεία της Δράμας, αποδεικνύουν για άλλη μια φορά, ότι γίνεται πολύ σοβαρή δουλειά, και όταν εκπαιδευτικοί και μαθητές αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας μια εργασία, τότε μπορούν να αποσπάσουν πανελλαδικά βραβεία. Και δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά, καθώς κάθε χρόνο, όλο και κάποιο Δημοτικό Σχολείο του Νομού, καταφέρνει να κερδίσει βραβεία, που βασίζονται σε ταινίες μικρού μήκους, στη μουσική, στη μελοποίηση και στο τραγούδι, στο διήγημα, σε μικρά ντοκιμαντέρ.
Αυτή τη φορά, πρωτιές απέσπασαν το Δημοτικό Σχολείο Ξηροποτάμου και το 11ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, σε έναν διαγωνισμό με θέμα: «Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες».
Δημοτικό Σχολείο Ξηροποτάμου
Συγκεκριμένα, το Δημ. Σχ. Ξηροποτάμου, απέσπασε στο διαγωνισμό το 1ο βραβείο στον τομέα του διηγήματος, με τίτλο: «Τα δάκρυα της Μυρτώς». Υπεύθυνη εκπαιδευτικός ήταν η κα. Ράιδα Πετσάνη και συμμετείχαν συνολικά 13 μαθητές.
Μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης του 11ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας. Η φωτογραφία παραχωρήθηκε ευγενώς από τη διεύθυνση του Σχολείου.
11ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Το 11ο Δημ. Σχ. Δράμας, συμμετείχε στο διαγωνισμό με ένα τραγούδι και απέσπασε το δεύτερο βραβείο σ’ αυτό τον τομέα.
Πρόκειται για ένα ποίημα του Θεολόγου εκπαιδευτικού κ. Κωνσταντίνου Κόττη με τίτλο: «Φυλακισμένα μνήματα». Το ποίημα μελοποίηση ο μουσικός εκπαιδευτικός του σχολείου κ. Δημοσθένης Σπανουδάκης και συμμετείχαν 22 μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί οι κ.κ. Χρήστος Χασάπης και Μιχαήλ Τουμπαλίδης.
Επίσης, κατά τη διάρκεια της εργασίας, οι μαθητές ασχολήθηκαν και με άλλες δράσεις όπως την εκμάθηση της ιστορίας της Κύπρου, από τις εκπαιδευτικούς κα. Αθανασία Γιαννοπούλου και κα. Ελένη Παπαλιάκου. Και φυσικά, υπό την καθοδήγηση του διευθυντή κ. Νικόλαου Πασχαλίδη.
Χαρακτηριστικός είναι ο χαιρετισμός του ποιητή κ. Κόττη, όταν έμαθε ότι θα μελοποιηθεί ένα ποίημά του: [Πραγματικά είναι πολύ ελπιδοφόρο, σε αυτές τις κρίσιμες πολυεπίπεδα στιγμές για την πατρίδα, με την νεολαία συχνά σχεδόν απολογούμενη για πράγματα που έχουν γίνει χωρίς η ίδια καν να έχει βγει στον στίβο της ζωής, να βλέπεις ελπιδοφόρα δημιουργικά αποτελέσματα, έργα χειροποίητα και με αγάπη και όχι ως “βιομηχανικά παράγωγα”, τα οποία προάγουν τον πολιτισμό και το ήθος. Είθε τα παιδιά να αγωνίζονται στην ζωή τους για την ελευθερία, η οποία πολύ κοντά μας, μόλις στην Κύπρο, δεν είναι εν έτη 2019 καθόλου δεδομένη. Μεταφέρετε τις εγκάρδιες ευχές μου στον συνθέτη, σε όσους εκπαιδευτικούς συνεργάστηκαν γι’ αυτό και φυσικά στα παιδιά, αυτά είναι το διακύβευμα στον Ελληνισμό αλλά και την Ανθρωπότητα.]
Ο διαγωνισμός
Να σημειώσουμε εδώ ότι, ο διαγωνισμός «Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», διοργανώνεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, την Πρεσβεία της Κύπρου στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο – Σπίτι της Κύπρου, το Υπουργείο Άμυνας και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος και τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να αποτελέσει εκπαιδευτική «γέφυρα» ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια και να ενδυναμώσει τη συνεργασία και την επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 18 Σεπτεμβρίου 2018 και έληξε στις 11 Φεβρουαρίου του 2019.