Home > νέα > Προβλήματα και αναστάτωση από τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά σχολεία στη Δράμα

Προβλήματα και αναστάτωση από τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά σχολεία στη Δράμα

Ερώτηση Αν. Νικολαΐδη στη Βουλή

Προβλήματα και αναστάτωση

από τις συγχωνεύσεις τμημάτων

στα Δημοτικά σχολεία στη Δράμα

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Αν. Νικολαΐδης, αναφορικά με το ζήτημα της συγχώνευσης τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία του Νομού Δράμας.

Να υπενθυμίσουμε ότι, στο πρόβλημα έχει αναφερθεί το προηγούμενό διάστημα αναλυτικά με δημοσιεύματα ο «Π.Τ.». Το ζήτημα αφορά σε συγχωνεύσεις τάξεων, ώστε το σύνολό τους να αγγίζει τους 25 μαθητές.

Όπως αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Νικολαΐδης, «έντονη αναστάτωση έχει προκληθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της Δράμας (εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς) από τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε δημοτικά σχολεία, μετά από σχετικές αποφάσεις που λήφθησαν αρχές Αυγούστου και σε χρονικό διάστημα άνω του ενός μήνα πριν από την επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, όταν και θα έχει αποτυπωθεί πλήρως ο αριθμός των μαθητών και οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Ο Δραμινός βουλευτής, σημειώνει ότι έχουν δημιουργηθεί ερωτήματα, σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία αποφασίστηκαν οι συγχωνεύσεις «και αν αυτές έγιναν οριζόντια χωρίς εκπαιδευτικά κριτήρια ή μόνο με οικονομικούς όρους (μείωση δαπανών και αναγκών, δημιουργία πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό)».

Αναφέρει επίσης ότι, «στο Νομό Δράμας οι συγχωνεύσεις έγιναν χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος γιατί υπάρχει εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και σχολικές αίθουσες για να ικανοποιήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης η συγκεκριμένη απόφαση δεν έλαβε υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες του Νομού Δράμας, ενός Νομού στα σύνορα της χώρας με πολύ σοβαρά προβλήματα».

Τονίζει ακόμα, ότι «η απόφαση αυτή της δημιουργίας τμημάτων με μεγάλο αριθμό μαθητών ή ακόμα συνδιδασκαλίας τάξεων σε ορισμένες περιπτώσεις, θα λειτουργήσει σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Περαιτέρω, η ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα επιτείνεται καθώς ήδη υπάρχουν σενάρια ότι την επόμενη σχολική χρονιά ενδέχεται να πραγματοποιηθούν ακόμη και συγχωνεύσεις σχολείων».

Ερωτά τέλος τον υπουργό Παιδείας ο κ. Νικολαΐδης, για το «ποιος και γιατί έδωσε την εντολή για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες του Ν. Δράμας, πώς αυτές αποφασίστηκαν, με ποια κριτήρια πραγματοποιήθηκαν και τι θα συμβεί με το εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο πλεονάζει; Δεσμεύεται το Υπουργείο Παιδείας ότι στον σχεδιασμό του δεν περιλαμβάνονται συγχωνεύσεις σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά;»