Home > Πρώτο Θέμα > Προβλήματα σχετικά με τα διαγωνίσματα στο Γυμνάσιο για την αξιολόγηση των μαθητών-Δηλώσεις στον «Π.Τ.» της προϊσταμένης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας

Προβλήματα σχετικά με τα διαγωνίσματα στο Γυμνάσιο για την αξιολόγηση των μαθητών-Δηλώσεις στον «Π.Τ.» της προϊσταμένης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας

Δηλώσεις της προϊσταμένης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στον «Π.Τ.»

Προβλήματα σχετικά με τα διαγωνίσματα

στο Γυμνάσιο για την αξιολόγηση των μαθητών

► Βαμβούρη: «Η εικόνα του μαθητή αποτυπώνεται από την καθημερινή του συμμετοχή»

► Δηλώσεις του γραμματέα της ΕΛΜΕ Δράμας κ. Μαυρίδη στον «Π.Τ.»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ υπήρξαν σχετικά με το ζήτημα των διαγωνισμάτων των μαθητών κυρίως του Γυμνασίου σε όλη τη χώρα μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που τελικά αναγκάστηκε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην έκδοση σχετικής εγκυκλίου.

Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είχε προγραμματιστεί να διενεργηθούν τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα του πρώτου τετραμήνου, όμως σε όσα έγιναν, υπήρξαν πολλά προβλήματα, για τα οποία διαμαρτυρήθηκαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Το Υπ. Παιδείας έφτασε στο σημείο να εκδώσει εγκύκλιο, διευκρινίζοντας ότι όπως και στα Λύκεια τα διαγωνίσματα που δεν μπορούν να διενεργηθούν στο πρώτο τετράμηνο, μπορούν να μεταφερθούν και να διενεργηθούν στο δεύτερο τετράμηνο. Επίσης, η υπ. Παιδείας άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να διεξαχθούν με διαφορετικό τρόπο ή ακόμα και να μην γίνουν, οι προαγωγικές εξετάσεις στα Γυμνάσια και Λύκεια.

Bamboyri

Βαμβούρη: «η εικόνα του μαθητή αποτυπώνεται από την καθημερινή του συμμετοχή»

Για το θέμα, μίλησε χθες στον «Πρωινό Τύπο» η προϊσταμένη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κα. Χρυσάνθη Βαμβούρη, η οποία διευκρίνισε αρχικά ότι, μέχρι χθες το μεσημέρι τουλάχιστον, η εγκύκλιος αυτή δεν είχε φτάσει στις Διευθύνσεις.

Όπως είπε η κα. Βαμβούρη, «κανονικά στα Γυμνάσια, ανάλογα με τις ομάδες μαθημάτων, ένα διαγώνισμα είναι υποχρεωτικό για το πρώτο τετράμηνο και ένα στο δεύτερο τετράμηνο, επίσης υποχρεωτικά.  Τώρα, λόγω της κατάστασης με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εκδόθηκε εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία, αν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί διαγώνισμα λόγω της πανδημίας στο πρώτο τετράμηνο, τότε μπορεί να γίνει στο δεύτερο τετράμηνο. Στο δεύτερο τετράμηνο  λοιπόν θα γράψουν δύο διαγωνίσματα».

Στην επισήμανση ότι είχαν δημιουργηθεί προβλήματα στο τρόπο με τον οποίο γινόντουσαν τα διαγωνίσματα μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κα. Βαμβούρη σημειώνει ότι, «οπωσδήποτε, η εικόνα του μαθητή αποτυπώνεται από την καθημερινή του συμμετοχή, στην τάξη, τόσο στην κανονική, όσο και στην ηλεκτρονική. Είναι όμως απαραίτητα και τα τεστ, προκειμένου να δοκιμάζονται και οι περαιτέρω γνώσεις. Επειδή όμως η κατάσταση είναι ιδιόμορφη, είναι βέβαιο ότι οι καθηγητές βλέπουν με αρκετά θετική διάθεση τις απαντήσεις στα τεστ, ακριβώς επειδή γνωρίζουν τα προβλήματα φυσικά».

Διευκρινίζει επίσης η ίδια, «κάτι που το ξέρουν όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, ότι το διαγώνισμα του τετραμήνου, συντελεί πολύ λίγο στην εικόνα του μαθητή. Κι αυτό, γιατί όλοι ξέρουμε ότι, την στιγμή που γράφει, μπορεί να είναι άρρωστο, να έχει μαλώσει με τον αδερφό του, μπορεί να συμβαίνει οτιδήποτε άλλο.  Ανακεφαλαιώνοντας, επισημαίνω ότι, η εικόνα του παιδιού αποτυπώνεται από την καθημερινή του συμμετοχή. Από το ενδιαφέρον του, από τις εργασίες που κάνει και διάφορα άλλα».

Στην ερώτηση αν έχει ακούσει παράπονα από γονείς και μαθητές, ότι στα τεστ που δόθηκαν στην εξ αποστάσεως διαδικασία, το σύστημα έκοβε μονάδες από τις απαντήσεις, ακόμα κι αν σ’ αυτές υπήρχε ένας αναγραμματισμός, ένα μικρό ορθογραφικό λάθος, ενώ ο χρόνος ήταν πολύ γρήγορος για τις απαντήσεις, η κα. Βαμβούρη μας λέει:

«Αυτό δεν το ξέρω για να πω την αλήθεια. Αλλά ακόμα κι αν το σύστημα κόβει μονάδες, ο εκπαιδευτικός θα βάλει τον βαθμό που νομίζει αυτός ότι αξίζει να βάλει. Για παράδειγμα, υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών, όπως ένα παιδί εντελώς αδιάφορο, εντελώς προκλητικό πολλές φορές, αν γράψει για 18 σε ένα διαγώνισμα, εγώ θα του έβαζα 15-16. Και θα ερχόταν ο γονιός να κάνει παράπονα. Μπορεί να έγραψε 18 σε ένα διαγώνισμα, αλλά στην καθημερινότητά του όμως δεν έκανε τίποτα. Αλλά συμβαίνει και το αντίθετο για ένα παιδί με ενδιαφέρον για τα μαθήματα καθημερινά, μπορεί να έγραφε ένα βαθμό παρακάτω. Εμείς βγάζουμε το συμπέρασμα από την  καθημερινότητα».

Τέλος, η ίδια τονίζει ότι σε γενικό επίπεδο, «εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, περιμένουμε με μεγάλη προσμονή το άνοιγμα των σχολείων, γιατί είναι κουραστική η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Θέλουμε όλοι να βγούμε από το σπίτι, να βρούμε τις γωνιές μας στο σχολείο, τα παιδιά μας και περιμένουμε με αγωνία τις ανακοινώσεις. Αν και υπάρχουν κάποια μικρά τεχνικά προβλήματα, το σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πηγαίνει καλά στο Νομό Δράμας».

DHMHTRHS-MAVRIDIS

Μαυρίδης: «Η δια ζώσης παιδαγωγική διαδικασία, δεν αντικαθίσταται»

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε χθες και ο γενικός γραμματέας της ΕΛΜΕ Ν. Δράμας κ. Δημήτρης Μαυρίδης, ο οποίος όσον αφορά το ίδιο ζήτημα, επισημαίνει ότι, «μέσα στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης, το Υπ. Παιδείας θέλει να προβούμε σε όλες τις διαδικασίες που κάνουμε δια ζώσης στο σχολείο. Αυτό το πράγμα είναι πάρα πολύ δύσκολο. Γιατί όπως καταλαβαίνει ακόμα και κάποιος που δεν είναι καθηγητής, η δια ζώσης παιδαγωγική διαδικασία, δεν αντικαθίσταται σε καμιά περίπτωση από το κάρφωμα του παιδιού μπροστά στην οθόνη ενός υπολογιστή. Δεν μπορεί να γίνει φυσιολογικό μάθημα, δηλαδή να κοιτάς τον μαθητή στα μάτια, να δεις αν αυτό που λες το καταλαβαίνει, αν το εισπράττει θετικά ή αρνητικά».

Σημειώνει επίσης ο κ. Μαυρίδης, ότι «είναι πάρα πολύ δύσκολο να προβούμε σε αξιολόγηση των μαθητών μέσω τηλεκπαίδευσης, γιατί απλούστατα, πρώτον, τα παιδιά δεν έχουν λάβει την απαιτούμενη ποιοτική γνώση που θα λάμβαναν όπως αν ήταν στο σχολείο. Και δεύτερο, έχει υπάρξει πρόβλημα στη διαχείριση των διαγωνισμάτων. Προσωπικά ρώτησα τα παιδιά: πιστεύετε ότι θα πέσει πολλή αντιγραφή; Και μου είπαν φυσικά! Και είναι λογικό αυτό».

Ο κ. Μαυρίδης, επισημαίνει ότι «ως ΟΛΜΕ και ως ΕΛΜΕ, αντιδράσαμε σ’ αυτό ότι είμαστε κατά της αξιολόγησης με την τηλεκπαίδευση. Δεν μπορεί να γίνει. Και συν τοις άλλοις, πολλά παιδιά όλο αυτόν τον καιρό, δεν διαθέτουν ούτε διαδίκτυο, ούτε εξοπλισμό για να μπορούν να αξιολογηθούν σε κάτι στο οποία δεν συμμετείχαν. Η υπουργός θέλοντας να δείξει ότι όλα βαίνουν καλώς κι ας υπάρχει τηλεκπαίδευση, επιμένει και στην αξιολόγηση των μαθητών.

Έχει λίγες μέρες που το το Υπ. Παιδείας τελικά άρχισε να κάνει πίσω, λέγοντας ότι τα διαγωνίσματα μπορούν να μπουν στο δεύτερο τετράμηνο. Αυτό είναι κάτι που υπήρχε βέβαια και δεν είναι κάτι καινούριο. Το δικαίωμα αυτό το είχαν από πριν μαθητές και καθηγητές. Όταν υπάρχει σοβαρός λόγος, μπορεί ο εκπαιδευτικός να βάλει το διαγώνισμα στο δεύτερο τετράμηνο».

Καταλήγοντας ο ίδιος, λέει ότι «αναγκαστικά με τον βαθμό στο τετράμηνο, θα βαθμολογήσουμε με βάση την προφορική συμμετοχή του παιδιού, αλλά και τη συμμετοχή του στις ασκήσεις. Ένα άλλο πρόβλημα είναι, οι συνάδελφοι που πηγαίνουν σε διαφορετικά σχολεία με μονόωρα μαθήματα, όπου δεν έχουν προλάβει ούτε το πρόσωπο του παιδιού με το όνομά του να συνδέσουν ακόμα. Πώς θα βαθμολογήσουν αυτοί οι συνάδελφοι».

Τονίζει ιδιαίτερα τέλος, ότι «το πάγιο αίτημα είναι να ανοίξουν τα σχολεία με όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφάλειας, να μειώσουν τους μαθητές ανά 15 σε κάθε τμήμα. Διαφορετικά δεν μπορεί να ακολουθηθεί η σωστή εκπαιδευτική διαδικασία».