Κλειστή παρέμεινε και χθες η Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης
Προβλήματα στη μεταφορά
προϊόντων και επιβατικού κοινού
στη Δράμα λόγω Εθνικής Οδού
► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Δράμας κ. Χατζόπουλος
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΕΓΑΛΑ προβλήματα παρουσιάζονται στον τομέα των μεταφορών στη χώρα, τόσο για την παράδοση δεμάτων, όσο και για το επιβατικό κοινό στις διαδρομές από Δράμα- Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντίστροφα.
Όπως είναι γνωστό, μετά από την μεσογειακή καταιγίδα Daniel, κλειστή παραμένει η Εθνική Οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης, εξαιτίας των πλημμυρών, όπως φυσικά και το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο έχει υποστεί τεράστιες ζημιές.
Ήδη από χθες, γίνονται εργασίες ελέγχου επί της Εθνικής Οδού, ώστε να διαπιστωθεί σε ποια σημεία είναι κατάλληλα για όδευση και ποια όχι, ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, η Εθνική Οδός αναμένεται να ανοίξει κατά μια περίπτωση σήμερα Παρασκευή, το πιθανότερο όμως αύριο Σάββατο.
Αυτό βέβαια αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα, καθώς η διαδρομή για να φτάσει κάποιος από τη Δράμα προς την Αθήνα για παράδειγμα και το αντίστροφο, θα πρέπει να κάνει σχεδόν τον γύρο της χώρας, από Ιόνια Οδό, στα Ιωάννινα και από εκεί Βέροια ή μέσω της Εγνατίας Οδού.
Η Ελλάδα παραμένει κομμένη στα δύο, από μια υπερ-καταιγίδα, η οποία έχει προκαλέσει τεράστιες και ανυπολόγιστες μέχρι σήμερα καταστροφές. Και βέβαια, μέσα σ’ αυτή τη διαδρομή, εδώ και μέρες, μετακινούνται επιβάτες με τα ιδιωτικά τους οχήματα, επιβάτες των ΚΤΕΛ και φυσικά δέματα μέσω των μεταφορικών εταιρειών, και δεν είναι μόνο η Δράμα, αλλά όλη η Βόρεια Ελλάδα (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης).
Στο πλαίσιο αυτό ο «Π.Τ.» επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Ν. Δράμας κ. Χατζόπουλο, ο οποίος μας εξηγεί ότι η διαδρομή έχει αυξηθεί κατά 245 χιλιόμετρα, εξαιτίας του γύρου που κάνει από την Ιόνια Οδό.
Όπως μας εξηγεί για παράδειγμα το πρωινό λεωφορείο που φεύγει για Αθήνα από τη Δράμα στις 09.00 το πρωί και με μια στάση στη Θεσσαλονίκη, περνάει Βέροια, Κοζάνη μέχρι Ιωάννινα. Από εκεί κατεβαίνει την Ιόνια Οδό μέχρι την Αχαΐα, από εκεί είτε με το καραβάκι είτε από την γέφυρα Ρίου – Αντιρίου, φτάνει στην Αθήνα.
Όπως σημειώνει ο κ. Χατζόπουλος, «όλη αυτή η διαδρομή είναι 245 χιλιόμετρα επιπλέον και είναι σίγουρα μια ταλαιπωρία για όλους μας».
Στην ερώτηση αν αυτές τις μέρες οι επιβάτες επιλέγουν να ακολουθήσουν μια τέτοια διαδρομή, μέσα από ένα πολύωρο ταξίδι, ο κ. Χατζόπουλος απαντάει θετικά, ενώ τονίζει ιδιαίτερα ότι «πέρα από τη διαδρομή, τίποτα δεν έχει αλλάξει για εμάς, καθώς δεν έχει γίνει καμιά αύξηση στο συγκεκριμένο εισιτήριο» και εξηγεί ότι, «μόλις ανεβεί το πετρέλαιο όλα ανεβαίνουν: από τα φορτηγά μέχρι και το παραμικρό. Εμείς όμως δεν μπορούμε, γιατί τις αυξήσεις τις καθορίζει το Υπουργείο. Εδώ και 12 χρόνια, παρ’ όλες τις αυξήσεις που έχουν γίνει, καμιά αύξηση δεν έχει γίνει στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ».
Παραμένοντας στο ζήτημα των αυξήσεων, ο ίδιος σημειώνει ότι «ενώ δεν έχουμε κάνει καμιά αύξηση στα εισιτήρια, εντούτοις εμείς πληρώνουμε όλες τις άλλες αυξήσεις, αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι, ένα λάστιχο για το λεωφορείο, έχει φτάσει να κοστίζει και 800 ευρώ!».
Στο ίδιο μοτίβο κινείται και η διαδρομή και το ζήτημα της μεταφοράς προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι το θέμα, καθώς πολλά προϊόντα που ήταν να μεταφερθούν από Αθήνα προς Βόρεια Ελλάδα και Δράμα, άργησαν αρκετές μέρες. Σημασία έχει πάντως ότι δεν έχουν δημιουργηθεί ελλείψεις στην αγορά, τουλάχιστον όσον αφορά αυτά τα ζητήματα.